Ennyire maradi nép a magyar? Ebben még a szerbek is előttünk járnak

2020. február 27. 16:31

Az EU-n belül öt év alatt 34 százalékról 50 százalékra nőtt azoknak a vállalkozásoknak az aránya, amelyek legalább egy közösségi média felületen aktívak. Ez elég meglepő szám, hiszen ma már nehéz elképzelni, hogy anélkül tudjon érvényesülni egy cég, hogy jelen lenne legalább egy felületen az interneten, viszont a friss kutatás adatai szerint Magyarországon még rosszabb a helyzet. Öt év alatt 26 százalékról csak 38 százalékra sikerült javítani a közösségi médiában aktív cégek arányát. Egyes országokhoz képest, mint Norvégia és Dánia jelentősen el vagyunk maradva, de Málta vagy Izland is sokkal járnak előttünk. 

Még nem volt olyan régen, alig egy hónapja, hogy a Lidl rövid időre felrobbantotta az internetet azzal, hogy a svéd húsgolyót ajánló posztjában félre nem érthető módon utalt az IKEA-ra, amelyre a üzlethálózat azonnal reagált is. Ami ezután történt, az valószínűleg meglepte a boltláncot is: vég nélkül özönlöttek a kommentek, bujtatott marketing szövegekkel.

Rengeteg cég magyar facebook-oldala használta ki az adódó ingyen reklámlehetőséget. Viszont az általános statisztikák szerint még így is sereghajtók vagyunk az EU országai közt: a magyar vállalkozásoknak mindössze 38 százaléka aktív a közösségi médiában. Az uniós országok átlaga 2019-ben 50 százalék volt az Eurostat adatai szerint.

Míg 2014-ben még csak a vállalkozások 34 százaléka használta aktívan legalább az egyik közösségi média felületet, addig ez 2019-re 50 százalékra emelkedett az Európai Unióban. Az európai országok között Málta jár az élen, itt a vállalkozások 84 százaléka használja a közösségi médiát, Norvégia a második a maga 76 százalékával, mögötte Dánia és Izland 75-75 százalékkal. A top5-be még befért Hollandia is 74 százalékkal.

A legmaradibbak a cégek Romániában a vizsgált országok közül, itt 33 százalék van jelen az online közösségi térben, amely 2014-ben is 22 százalék volt, tehát sokat nem nőtt. Bulgária (34%) és Lengyelország (37%) sem szerepelt túl fényesen ebben a statisztikában, viszont ami a legszomorúbb: hazánk hátulról a negyedik helyet foglalja el: 38 százalék csak a közösségi média felületen jelen lévő cégek aránya. Szlovákia (42%), Szerbia (49%), Szlovénia (50%), Horvátország (52%), Ausztria (60%) mind előttünk vannak.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Sokat nem is javítottunk az eredményeinken 2014 óta: akkor 26 százalék volt ez az arány. A legtöbbet az Egyesült Királyság, Dánia, Belgium, Luxemburg és Finnország javított a szósöl média használatán céges szinten: 25 százalékot vagy afelett. A legkevesebbet Bulgária javított, mindössze 6 százalékot.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ezen a szőnyegen jógázva már semmi sem választ el a természettől (x)

Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.

Tücsökfehérjéből készít proteinszeletet a magyar orvostanhallgató, a Cápák között befektetője is beszállt az üzletbe (x)

Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.

A legnagyobb hazai filmfesztiválon mutatkozik be a közösségi finanszírozásból megvalósult kisjátékfilm

A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.

Üzleti ötletek tesztelése: ezt kell tenned, hogy befutó legyen a kampányod a közösségi piactéren

Magyarországon az üzleti ötletek mintegy 6 százaléka jut el abba a fázisba, hogy jutalomalapú közösségi finanszírozási kampány indulhat rájuk.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. július 18. csütörtök
Frigyes
29. hét
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?
Árfolyamok!
A legfontosabb magyar és nemzetközi részvény és devizaárfolyamok ÉLŐBEN!
Most nem