A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Vajna András György, azaz Andy Vajna, Magyarország egyik legeredményesebb vállalkozója volt, és nem mindennapi cégbirodalmat hagyott maga után - mérte fel az Opten.
Talán nem sok ember van ma Magyarországon, aki ne hallott volna Andy Vajnáról és tragikus haláláról. Talán nem is csoda, hiszen olyan területeken dolgozott, amelyeken keresztül Magyarország és az egész világ megismerhette.
Kaszinók, média, vendéglátás. Andy Vajna a nemzetközi filmvilágon túl Magyarországon is igen komoly nyomot hagyott maga után. Mintegy 30 hazánkban bejegyzett vállalkozás köthető a nevéhez, és ezek között szép számban vannak igazi nagy vállalkozások is. A legnagyobb befolyása a hazai gazdaságra és társadalomra a média érdekeltségeinek köszönhető. A TV2 Csoport mind gazdaságilag, mind politikailag igen jelentős szereplőnek számít jelenleg is. Emellett a nyomtatott sajtóban is igen jelentős szerepet töltött be a Lapcom Zrt-nek köszönhetően.
Pénzügyi termelékenység szempontjából azonban kétségkívül a budapesti kaszinói jártak az élen, ahol az elmúlt években évi 5-6 milliárd Ft adózás előtti eredmény is keletkezett. A fő profil mellett Vajna András érdekeltségei azonban számtalan más területen is működtek, mint a filmipar, vendéglátás, médiareklám és kereskedelem.
A cégbirodalmára igen összetett tulajdonosi struktúrák jellemzők még hazai viszonylatban is. Az érdekeltségei között megtalálható számos összetett tulajdonosi lánc, vagyonkezelő cég. Gyakori volt a cégek között a tulajdonosok cserélődése, és bizony a tulajdonosi láncok tetején megtalálhatók luxemburgi és USA-ba jegyzett vállalkozások is. Andy Vajna távozásával ezen vállalkozások komoly feladat előtt állnak. Az érdekeltségek átadása, átruházása igen összetett és időigényes folyamat is lehet ekkora vállalkozások esetében.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
De nem csak a cégek menedzsmentje és a partnervállalkozások állnak komoly kihívások előtt. Vélhetően az elkövetkező néhány hónap a cégbirodalom alkalmazottai számára is izgalmas lesz. Az Andy Vajna-féle cégbirodalom legfontosabb vállalkozásaiban több mint 1400 alkalmazott dolgozik jelenleg.
Fotó: MTI/Balogh Zoltán
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








