A makrogazdasági tényezőket összegző makro részindex -11 ponton áll egy felmérés szerint.
Mit jelent? Miért vannak? Hol vannak?
A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom 2013 óta minden évben kiosztja Az Év Családbarát Vállalata díjat. A családi életet és a vállalt gyermekek számát nagyban befolyásolja a munka és magánélet egyensúlya, vagy egyensúlytalansága.
A díj alapítója és odaítélőjeként sokan és sokszor kérdezik tőlünk, mit jelent az, ha egy munkahely családbarát.
Azt, amikor a sokat utazó kollégák családtagjai beleférnek a céges telefonflottába, hogy legalább így tarthassák a kapcsolatot. Amikor a vállalat nyíltnapot szervez, hogy a munkatársak családjai megismerjék a szülők másik életterét és fordítva. Amikor a gyermekvárás nem egy stressz faktor a szülőknek és a munkahelynek, hanem együtt tervezik a közös jövőt. Amikor egy vállalat pénzbeli támogatást ad, vagy extra munkaidő kedvezményt nyújt a lombikos szülőknek, hogy támogassa a családi terveiket. Amikor a kispapák képzést és információt kapnak az apasághoz a munkahelyen, hogy a másik szerepükben is a legjobbat nyújthassák.
Az elmúlt évek során a legfontosabb tanulság mégis az, hogy az a munkahelyi közösség családbarát, ahol a vezetőségben elkötelezettek az emberbarát szervezeti kultúra megteremtése mellett. Itt jellemző a stratégiai gondolkodás és a proaktív, a problémákat megelőző tervezés a szervezeti kultúra építésében is. Ezt vállalati mérettől függetlenül a felelős és fenntartató fejlődés egyik alappillérének tekintik. Az intézkedések szintjére lefordítva ezek egyedi megoldásokban öltenek testet.

A családbarát vállalat pályázatokat elbíráló zsűritagok a következő 5 pontban foglalták össze a legfontosabb ismérveket:
A humánus és családbarát szervezet
- aktívan foglalkozik azzal, hogy ember- és családbarát kultúrát alakítson ki, ezen belül odafigyel kisgyermekes munkavállalóira;
- elkötelezett abban, hogy innovatív módon fejlessze családbarát működését, figyelemmel van a környező trendekre;
- saját szektorában példaértékű;
- a szervezeti kultúrának része a munka-magánélet egyensúlya fenntarthatósága, amennyiben erre lehetőség van, él az atipikus vagy rugalmasabb munkaszervezési formákkal;
- a szervezet vezetése interakcióban, kölcsönös információcserében van a munkatársakkal, az innovációkat a lehetőségek mellett az igényekhez igazítja
- a szervezet vezetése a humán stratégia részeként a folyamatos fejlesztés mellett elkötelezve tekint a humánus, családbarát stratégiára.
Miért vannak ilyen vállalatok?
Szeretnénk hinni, hogy azért is, mert vezetőkként jó a tudat, hogy munkatársaink kiegyensúlyozott életéért szervezetünk tett valamit. De azért is, mert nemzetközi felmérések szerint a munkatársaknak csak mintegy a harmada kötődik a munkahelyéhez, márpedig ez veszélyezteti az egyéni munka hatékonyságát és a szervezet hatékonyságát a munkatársak gyors cserélődése és a nem megfelelő munkamorál miatt. Európai nemzetközi adatok alapján, a tartós munkaképtelenséghez vezető táppénzes esetek 40 %-ának a hátterében lelki okok állnak. A stressz, a szerepek közötti konfliktusok nagyon jelentős tényezői ennek a rossz statisztikának.
Emellett a generációs kutatások alapján a fiatal nemzedékeknél egyre fontosabb, hogy a szervezet, ahová tartoznak, közösség legyen, munkáltatója márkájára büszke lehessen. Egyik vállalat szakembere elárulta, hogy a több ezres munkatársi körben végzett motivációs felmérés első helyén az állt, hogy a családjuk büszke lehessen arra, amit csinálnak és ahol teszik.
Azért vannak tehát családbarát munkahelyek, mert ezek trendi, fenntartható, hatékony és vonzó szervezetek.
Hol vannak ezek a családbarát vállalatok?
Egyre többen vannak az ország minden területén és minden szektorban vannak már olyanok, akik felismerték az idők jeleit. Ők nyernek Családbarát Vállalat díjat és belőlük építjük azt a családbarát jó gyakorlatokat felvonultató adatbázist, melynek segítségével még könnyebben megtalálhatók lesznek.
Őket ünnepeljük 2016. november 15-én a Családbarát Vállalat gálán, ahol Az Év Családbarát Vállalata 2016 díjakat is kiosztjuk.
(x)
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








