Családbarát vállalat (x)

Pénzcentrum
2016. november 7. 05:00

Mit jelent? Miért vannak? Hol vannak?

A Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom 2013 óta minden évben kiosztja Az Év Családbarát Vállalata díjat. A családi életet és a vállalt gyermekek számát nagyban befolyásolja a munka és magánélet egyensúlya, vagy egyensúlytalansága.

A díj alapítója és odaítélőjeként sokan és sokszor kérdezik tőlünk, mit jelent az, ha egy munkahely családbarát.

Azt, amikor a sokat utazó kollégák családtagjai beleférnek a céges telefonflottába, hogy legalább így tarthassák a kapcsolatot. Amikor a vállalat nyíltnapot szervez, hogy a munkatársak családjai megismerjék a szülők másik életterét és fordítva. Amikor a gyermekvárás nem egy stressz faktor a szülőknek és a munkahelynek, hanem együtt tervezik a közös jövőt. Amikor egy vállalat pénzbeli támogatást ad, vagy extra munkaidő kedvezményt nyújt a lombikos szülőknek, hogy támogassa a családi terveiket. Amikor a kispapák képzést és információt kapnak az apasághoz a munkahelyen, hogy a másik szerepükben is a legjobbat nyújthassák.

Az elmúlt évek során a legfontosabb tanulság mégis az, hogy az a munkahelyi közösség családbarát, ahol a vezetőségben elkötelezettek az emberbarát szervezeti kultúra megteremtése mellett. Itt jellemző a stratégiai gondolkodás és a proaktív, a problémákat megelőző tervezés a szervezeti kultúra építésében is. Ezt vállalati mérettől függetlenül a felelős és fenntartató fejlődés egyik alappillérének tekintik. Az intézkedések szintjére lefordítva ezek egyedi megoldásokban öltenek testet.


A családbarát vállalat pályázatokat elbíráló zsűritagok a következő 5 pontban foglalták össze a legfontosabb ismérveket:

A humánus és családbarát szervezet

  • aktívan foglalkozik azzal, hogy ember- és családbarát kultúrát alakítson ki, ezen belül odafigyel kisgyermekes munkavállalóira;
  • elkötelezett abban, hogy innovatív módon fejlessze családbarát működését, figyelemmel van a környező trendekre;
  • saját szektorában példaértékű;
  • a szervezeti kultúrának része a munka-magánélet egyensúlya fenntarthatósága, amennyiben erre lehetőség van, él az atipikus vagy rugalmasabb munkaszervezési formákkal;
  • a szervezet vezetése interakcióban, kölcsönös információcserében van a munkatársakkal, az innovációkat a lehetőségek mellett az igényekhez igazítja
  • a szervezet vezetése a humán stratégia részeként a folyamatos fejlesztés mellett elkötelezve tekint a humánus, családbarát stratégiára.


Miért vannak ilyen vállalatok?

Szeretnénk hinni, hogy azért is, mert vezetőkként jó a tudat, hogy munkatársaink kiegyensúlyozott életéért szervezetünk tett valamit. De azért is, mert nemzetközi felmérések szerint a munkatársaknak csak mintegy a harmada kötődik a munkahelyéhez, márpedig ez veszélyezteti az egyéni munka hatékonyságát és a szervezet hatékonyságát a munkatársak gyors cserélődése és a nem megfelelő munkamorál miatt. Európai nemzetközi adatok alapján, a tartós munkaképtelenséghez vezető táppénzes esetek 40 %-ának a hátterében lelki okok állnak. A stressz, a szerepek közötti konfliktusok nagyon jelentős tényezői ennek a rossz statisztikának.

Emellett a generációs kutatások alapján a fiatal nemzedékeknél egyre fontosabb, hogy a szervezet, ahová tartoznak, közösség legyen, munkáltatója márkájára büszke lehessen. Egyik vállalat szakembere elárulta, hogy a több ezres munkatársi körben végzett motivációs felmérés első helyén az állt, hogy a családjuk büszke lehessen arra, amit csinálnak és ahol teszik.

Azért vannak tehát családbarát munkahelyek, mert ezek trendi, fenntartható, hatékony és vonzó szervezetek.

Hol vannak ezek a családbarát vállalatok?

Egyre többen vannak az ország minden területén és minden szektorban vannak már olyanok, akik felismerték az idők jeleit. Ők nyernek Családbarát Vállalat díjat és belőlük építjük azt a családbarát jó gyakorlatokat felvonultató adatbázist, melynek segítségével még könnyebben megtalálhatók lesznek.

Őket ünnepeljük 2016. november 15-én a Családbarát Vállalat gálán, ahol Az Év Családbarát Vállalata 2016 díjakat is kiosztjuk.

(x)

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm