A piaci átlagot jóval meghaladó ütemben, 17 százalékkal nőtt tavaly a hitelállomány a CIB Bank KKV üzletágában.
A beruházások és fejlesztése tudatos tervezésére sokkal jobban figyelnek az induló vállalkozások, mint a már stabil működéssel rendelkező vállalatok - derül ki a CIB Bank és BellResearch közös kutatásából.
A reprezentatív kutatás rávilágított arra, hogy viszonylag homogén az összkép a vállatok szervezeti jellemzőit tekintve, azonban merőben másképp tekintenek a cégük működésére és más elképzelések mentén tervezik jövőjüket. A felmérés 7 különböző kategóriába sorolja a vállalkozásokat. A "One man show" kategóriába - amelynek aránya viszonylag nagy, 22 százalékos - azok a vállalkozások tartoznak, ahol a háztartás és a vállalkozás gazdálkodása egybefolyik és a cégben a tulajdonos többnyire egymaga dolgozik. Cégszerű működés jellemzi viszont a legnagyobb - 28 százalékos súllyal bíró - ún. Prosperáló csoportot. Ez utóbbiba tartozó kisvállalatok nyereségesek, vagy nullszaldósak, stabil működéssel.
Az induló és felfutó vállalkozások terveznek
A kutatásból jól látszik, hogy a kisvállalatok nagyratörően terveznek, jövőjükkel kapcsolatban egyre inkább optimisták, de ezt egyelőre nem egy tudatos stratégia mentén teszik. Azok a kisvállalkozások, amelyek működésük során figyelmet fordítanak a tervezésre jóval nyitottabbak a beruházásokra, fejlesztésekre. A kisvállalati szegmentáció alapján az induló és felfutó fázisban lévő vállalkozásoknál jóval tudatosabb működés jellemző, mint az úgynevezett One man show jellegű vállalkozásoknál. Előbbiek 67 százaléka tartja fontosnak a tervezést, míg az egyszemélyes cégek csupán 20 százaléka foglalkozik ezzel a kérdéssel. Érdekesség, hogy a már prosperáló cégeknél a stabil működés során a tervezés, fejlesztés szerepét átveszi az elért státusz fenntartására való törekvés. Ez csak akkor változik meg, amikor a cég jövedelmezősége stagnálni kezd és felismeri, hogy pozíciói fenntartása érdekében komolyabb erőfeszítéseket kell tennie.
Nagyon fontos az üzleti terv
A tudatosságra törekvő cégeknél nagyobb a nyitottság a hitelek felvételére is.
- emelte ki Bodnár Zoltán a CIB Bank Kisvállalati szegmensének vezetője.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A hitelekkel kapcsolatban továbbra is az óvatosság jellemzi a cégeket, azonban azok a vállalkozások, akik hitelt vettek fel az elmúlt időszakban legtöbbször folyószámlahitelt igényeltek, amely likviditási problémáknál nyújtja a legrugalmasabb megoldást.
Régiós különbségek
A vállalkozások többsége a közép-magyarországi régióban működik. Megfigyelhető, hogy ebben a régióban az átlagnál magasabb a gyorsan fejlődő (Induló, Felfutó) vállalkozások aránya, viszont a túlélésért küzdők súlya is igen magas (48 százalék). Kelet-Magyarországon található a legtöbb egyszemélyes vállalkozás, míg az Építkező szegmens vállalkozásai - melyek ugyan még főként háztartási jellemzőkkel bírnak, de elindultak a "valódi" vállalkozássá válás útján - legnagyobb arányban a nyugati régióban tevékenykednek.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Idén nyáron is ellepik a magyarok a horvát tengerpartot, minden korábbi rekord megdőlhet
- Bűnügyi felügyelet alatt két diósgyőri szurkoló
- Videó a Hamász túszairól: valóság vagy propaganda?
- Megvan az Újpest új vezetésének első igazolása
- Szünetre megy a választásokig a törvényhozás
- CPAC – „Várjuk a szuverenista, konzervatív erők győzelmét”