A közönség nagyjából 60%-a magyar. A külföldiek közül egyre többen jönnek tudatosan, egy-egy kiállítást megnézni. De van egy alig ismert biznisze is a múzeumnak...
Az EKÁER adatai szerint a Magyarországon értékesített vágott virág több mint nyolcvan százaléka Hollandiából származik, 14 százaléka pedig Ausztriábából. A NAV figyelemmel kíséri a szektorban tevékenykedő vállalkozásokat és szankcionálja a szabálytalanságokat.
Sok virág-kereskedő olyan székhelyszolgáltatót vesz igénybe, amelynél a bejelentkezett cégek akár több mint nyolcvan százaléka nagy kockázatot jelent az adóbevételekre vagy már "bedőlt" társaság. A NAV ezért figyeli ezeknek a vállalkozásoknak a tevékenységét, amit a minimális adófizetés, valamint a közösségi beszerzésekről érkező tagállami adatok és az áfa-bevallások közötti eltérés is indokol.
Az idei vizsgálatok több esetben tártak fel eltérést az EKÁER bejelentésekben szereplő és a valós feladók vagy címzettek között. Volt olyan is, hogy a NAV munkatársai tranzitszállítmánynak feltüntetett, de Magyarországon kirakodott árura bukkantak. A revizorok a majdnem két és fél tonna virágkészletet ismét kamionra rakatták, hatósági zárat tettek rá és mindaddig figyelték, amíg a fuvar el nem hagyta az országot.
Egy másik szállítmánynál, melynek rakománya több mint 11,6 millió forint értékű vágott virág volt, a NAV rendszerei azt mutatták, hogy a címzettnek 12 millió forint adóhátraléka van. A NAV munkatársai a szállítmányt lefoglalták, de árverésre már nem került sor, mert a társaság néhány órán belül egy összegben megfizette tartozását. A virág-kereskedelem ellenőrzésére egész tavasszal számítani lehet.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.








