A makrogazdasági tényezőket összegző makro részindex -11 ponton áll egy felmérés szerint.
Az EKÁER adatai szerint a Magyarországon értékesített vágott virág több mint nyolcvan százaléka Hollandiából származik, 14 százaléka pedig Ausztriábából. A NAV figyelemmel kíséri a szektorban tevékenykedő vállalkozásokat és szankcionálja a szabálytalanságokat.
Sok virág-kereskedő olyan székhelyszolgáltatót vesz igénybe, amelynél a bejelentkezett cégek akár több mint nyolcvan százaléka nagy kockázatot jelent az adóbevételekre vagy már "bedőlt" társaság. A NAV ezért figyeli ezeknek a vállalkozásoknak a tevékenységét, amit a minimális adófizetés, valamint a közösségi beszerzésekről érkező tagállami adatok és az áfa-bevallások közötti eltérés is indokol.
Az idei vizsgálatok több esetben tártak fel eltérést az EKÁER bejelentésekben szereplő és a valós feladók vagy címzettek között. Volt olyan is, hogy a NAV munkatársai tranzitszállítmánynak feltüntetett, de Magyarországon kirakodott árura bukkantak. A revizorok a majdnem két és fél tonna virágkészletet ismét kamionra rakatták, hatósági zárat tettek rá és mindaddig figyelték, amíg a fuvar el nem hagyta az országot.
Egy másik szállítmánynál, melynek rakománya több mint 11,6 millió forint értékű vágott virág volt, a NAV rendszerei azt mutatták, hogy a címzettnek 12 millió forint adóhátraléka van. A NAV munkatársai a szállítmányt lefoglalták, de árverésre már nem került sor, mert a társaság néhány órán belül egy összegben megfizette tartozását. A virág-kereskedelem ellenőrzésére egész tavasszal számítani lehet.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








