A makrogazdasági tényezőket összegző makro részindex -11 ponton áll egy felmérés szerint.
Több mint 300 millió forintos áfacsalásra derítettek fényt egy számlázási láncolat felszámolásával a Nemzeti Adó- és Vámhivatal adóellenőrei. A cégláncolat fiktív értékesítési sorozattal tej és egyéb élelmiszerek magyarországi forgalmazása közben próbálta eltüntetni az áfát.
Külföldről származó, több magyar cégen átfuttatott árukészletet; főként UHT tejet, amellett trappista sajtot, kristálycukrot és étolajat is értékesített egy magyarországi hipermarketnek a revizorok által vizsgált cégcsoport. A termékeket ugyanazon tulajdonosi körhöz tartozó társaságoktól szerezték be, és a számlázási láncolat kiépítésénél minél több szereplő közbeékelésére törekedtek. A NAV adóellenőrzései nyomán egyértelműen kiderült, hogy valójában nem a számlakibocsátó társaságoktól származik az áru, azok nem is végeztek valódi gazdasági tevékenységet, közbeiktatásukra a törvénytelen áfalevonás miatt volt szükség.
A látszat kedvéért a számlázási lánc tagjai például különböző raktárakat neveztek meg az árukészlet tárolási helyeként, azonban ezeken a helyeken a termékekkel senki nem találkozott, azokat ott nem tárolták, az állítólagos beszállítókat nem is ismerik. A fiktív szállítást alátámasztó gépjárművek adatai is hiteltelennek bizonyultak, például az egyik teherautó a kérdéses időszakban a NAV telephelyén volt, mert korábban már lefoglalta a hivatal. Az eddigi adatok szerint ennek a láncolatnak a működése csaknem 310 millió forint áfahiányt okozott az államnak.
A NAV több ízben feltárt hasonló módszerekkel kárt okozó cégláncolatokat, és továbbra is kiemelt figyelmet fordít a költségvetés adóbevételeire kockázatot jelentő élelmiszerek és egyéb termékek kereskedelmére.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








