A kartelljog hazai fejlődését járta körül a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által életre hívott Magyar Compliance Akadémia (MCA) második rendezvénye.
Több mint 300 millió forintos áfacsalásra derítettek fényt egy számlázási láncolat felszámolásával a Nemzeti Adó- és Vámhivatal adóellenőrei. A cégláncolat fiktív értékesítési sorozattal tej és egyéb élelmiszerek magyarországi forgalmazása közben próbálta eltüntetni az áfát.
Külföldről származó, több magyar cégen átfuttatott árukészletet; főként UHT tejet, amellett trappista sajtot, kristálycukrot és étolajat is értékesített egy magyarországi hipermarketnek a revizorok által vizsgált cégcsoport. A termékeket ugyanazon tulajdonosi körhöz tartozó társaságoktól szerezték be, és a számlázási láncolat kiépítésénél minél több szereplő közbeékelésére törekedtek. A NAV adóellenőrzései nyomán egyértelműen kiderült, hogy valójában nem a számlakibocsátó társaságoktól származik az áru, azok nem is végeztek valódi gazdasági tevékenységet, közbeiktatásukra a törvénytelen áfalevonás miatt volt szükség.
A látszat kedvéért a számlázási lánc tagjai például különböző raktárakat neveztek meg az árukészlet tárolási helyeként, azonban ezeken a helyeken a termékekkel senki nem találkozott, azokat ott nem tárolták, az állítólagos beszállítókat nem is ismerik. A fiktív szállítást alátámasztó gépjárművek adatai is hiteltelennek bizonyultak, például az egyik teherautó a kérdéses időszakban a NAV telephelyén volt, mert korábban már lefoglalta a hivatal. Az eddigi adatok szerint ennek a láncolatnak a működése csaknem 310 millió forint áfahiányt okozott az államnak.
A NAV több ízben feltárt hasonló módszerekkel kárt okozó cégláncolatokat, és továbbra is kiemelt figyelmet fordít a költségvetés adóbevételeire kockázatot jelentő élelmiszerek és egyéb termékek kereskedelmére.
Óriási blama a Magyar Postánál: rengeteg magyar adatai szivárogtak ki, bárki szemezgethetett belőlük
Március 28-tól minden magyarországi webshop köteles lesz felajánlani ügyfeleinek a Magyar Postával történő kiszállítás lehetőségét.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről
- Újabb buszbaleset Németországban
- Korányi G. Tamás az osztalékfizetésekről: a legtöbb részvényes dörzsölheti a tenyerét
- Keresik a Szépművészeti új igazgatóját