Nőtt a repülőgépjárat-törlésekkel és az automatákból vásárolt jegyekkel kapcsolatos panaszok száma.
Budapesten terjeszkedik tovább az első magyar zöldség-gyümölcs franchise: a boltban több új vásárlástechnológiai eszközzel találkozhatnak a vevők.
Budapesten terjeszkedik a Vitamin Szalon: az első magyar zöldség-gyümölcs franchise hálózatnál a pultra került áruk döntő többségét magyar kertészek termelik.
Az üzletlánc a Pénzcentrumot arról tájékoztatta, hogy szegedi bemutató boltja után, tavaly év végén, szintén Szegeden nyitott meg a rendszer első franchise üzlete. A budapesti Campona bevásárlóközpontban most átadott második franchise üzlettel országos hálózatot akarnak kiépíteni.
A lánc koncepciója, hogy közvetlenül a hazai termelőktől beszerzett termékeknek teremtsen minőségi piacra jutási, megjelenési lehetőséget.
A boltokban számos új vásárlási megoldást találnak a vevők: az árukiemelő rendszer, az informatív, átlátható, integrált elektronikus ártáblák mellett légkondicionált, párásítóval ellátott, jól megvilágított szalonokban áttekinthetően, látványosan elrendezett választék várja a vásárlókat A vásárlási folyamatot szakképzett eladók, kóstoltató pult, receptnyomtató és árufelismerő okosmérlegek segítik.

A Vitamin Szalon árualapját előállító magyar termelők - akiknek bázisát a Kert-Ész Klub Magyarország tagjai adják - környezettudatos termeléssel állítják elő a legszigorúbb élelmiszerbiztonsági követelményeknek megfelelő termékeket. A termelők nevükkel, arcképükkel is felvállalják az általuk termelt zöldségeket-gyümölcsöket. Emellett szárazáru és magas minőségű hazai kézműves termékek - lekvárok, szörpök, tészták, mézek, snackek - is megtalálhatóak az üzletek kínálatában.
A franchise-vállalkozás tulajdonképpen egy szerződéses kapcsolaton alapuló együttműködési forma. Az együttműködési megállapodásban megjelenik egy értékkel bíró név, valamint a hozzá tartozó értékkel bíró üzleti tapasztalat használati jogának átadása, valamint az átvevő folyamatos támogatása.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az egyik vállalkozó tehát rendelkezik az átadható jogokkal, a másik pedig ezeket szerződés szerint használatra átveszi.
A zöldségpiacon a modern csatornák szerepe erősödik
Zöldségből és gyümölcsből a magyar háztartások egyre kevesebbet és ritkábban vásárolnak annak ellenére, hogy e friss áruk töretlenül a legkedveltebb élelmiszerek közé tartoznak. A beszerzési helyeket tekintve a hagyományos csatornák még mindig fontos szerepet játszanak. Gyümölcsből legtöbb nyáron fogy, a zöldségek iránt pedig a friss idénytermények megjelenésével ugrik meg a kereslet - derül ki a GfK 2014-es piackutatásából.
A friss zöldség és gyümölcs továbbra is a legkedveltebb élelmiszerek közé tartozik Magyarországon, és ennek nyomán minden magyar család asztalára kerül is. A vásárlói kör stabil, ugyanakkor az elmúlt évek tendenciái azt mutatják, hogy a magyar háztartások mind zöldségből, mind gyümölcsből összességében és alkalmanként is kevesebbet, ráadásul ritkábban vásárolnak. Egy átlagos háztartás egy év alatt közel 70 kilogrammnyi gyümölcsöt és 130 kilogrammnyi zöldséget vesz. A legintenzívebb zöldség- és gyümölcsvásárlók az idősebb, 50 évnél idősebb háziasszony által vezetett, valamint a magasabb jövedelemmel rendelkező háztartások.
A háztartások beszerzési forrásai közül a hagyományos kereskedelmi csatornák (piacok, utcai árusok, zöldség- és gyümölcsboltok, kistermelők) továbbra is fontos szerepet játszanak: otthoni fogyasztásra mind a zöldség-, mind a gyümölcsmennyiség közel 40 százalékát itt szerzik be. A gyümölcs esetében a hagyományos csatornák részesedése évek óta stabil, a hipermarketek csökkenő piaci részesedését leginkább a diszkontok, hazai láncok, valamint a független kisboltok növekvő szerepe ellensúlyozza. A zöldségpiacon a hagyományos beszerzési helyek fontossága ellenben csökkenőben van és a modern kereskedelmi csatornák (szupermarketek, hipermarketek, valamint diszkontok) szerepe erősödik.
Friss gyümölcsöt átlagosan másfél hetente vásárolnak a háztartások és egy-egy alkalommal közel 2 kilogrammot. Slágernek továbbra is az alma és a banán számít, amelyekből a háztartások évente átlagosan 10-11 alkalommal tesznek kosarukba.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
- Négynapos munkahéttel kísérleteznek Németországban is
- Zuhan az iPhone-ok iránti kereslet, Kína már lépett
- Fizetős lesz egy eddig ingyenes levelezőprogram, itt az indoklás
- Menekültválság Németországban: a belügyminiszter enged a nyomásnak
- Mostantól pártja is van Márki-Zay Péternek
- Felkészült az újabb hidegrekordra? Éjszaka eljöhet!
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


