Egy hazai kisvállalkozó keserű Facebook-posztban írta le, hogyan szorítja sarokba a globális import és a hazai piaci viszonyok.
Noha már most csődbe ment egy utazási iroda, az első az idén, a magyarországi utaztatók az előfoglalások alapján bizakodva várják a nyarat még úgy is, hogy az árfolyamok ingadozása kockázatokkal jár - írja a Magyar Nemzet.
Már nem vág bele az idei utazási szezonba a Baobab Travel utazásszervező cég, internetes oldalán közölte, megszünteti tevékenységét a magyar piacon. Az indoklás szerint a csökkenő fizetőképes kereslet, a folyamatos árfolyam-ingadozások és az árháború miatt döntöttek a megszűnés mellett. Az irodának jelenleg is tartózkodnak utasai külföldön, akiknek a hazaszállításáról a Baobab felelősségbiztosítója gondoskodik.
Molnár Judit, a Magyar Utazási irodák Szövetségének (MUISZ) szóvivője az újságnak azt mondta, ma már sokkal kevésbé jellemző a beszerzési ár alatti értékesítés, amely a legtöbb irodai csődöt okozta az elmúlt években. Bár az árfolyammozgások hatnak az árakra, az árfolyamok alakulása az utazásszervezőknek jelenthet nagy kockázatot, az utasokat jogszabály védi. Az eddigi forintmozgások nem kényszerítették az utaztatókat jelentősebb emelésre, azonban a dollár árfolyamának változása nagyobb fejtörést okoz a cégeknek.
Az irodának lehetősége van arra, hogy utólag emeljen az árakon, ám ezt legkésőbb húsz nappal az indulás előtt teheti meg. Ha az indulás előtt 25 nappal legfeljebb 8 százalékot drágít, az ügyfélnek el kell fogadnia, ellenkező esetben kötbért kell fizetnie. Ha viszont jelentősebb árfolyamugrás miatt az utaztató 8 százaléknál többet emel az árain például a nyár közepén, akkor az, aki már most leköti utazását, az emeléskor elállhat a szerződéstől indoklás nélkül, és visszakapja az előleget.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








