A Ben & Jerry's új vállalatirányítási szabályokat vezetett be, amelyek kilencéves időkorlátot szabnak az igazgatótanácsi tagságra.
"Jobb a sűrű fillér a ritka forintnál" - vallja Gere András, aki alig három évvel ezelőtt a semmiből hozta létre, a mára rendkívül jól prosperáló, nemzetközi terepen működő kisvállalkozását. A Gertrans Kft. ügyvezető igazgatójával a sikeres vállalatvezetés titkairól, a kkv-k lehetőségeiről és jövőképéről beszélgettünk.
Kérem, röviden mutassa be a vállalkozást.
Gere András: Expressz nemzetközi fuvarozással foglalkozunk az Európai Unióban; a viszonylag kis mennyiségű és terjedelmű, sürgős áruk szállítására specializálódtunk. A cég székhelye Nyíregyházán van, de fuvarozást főleg az EU-ban végzünk.
Hogyan kezdődött? Meséljen a vállalkozás kezdeti éveiről.
Gere András: A vállalkozás létrejöttét korábbi munkahelyem váratlan elvesztése motiválta (14 évig köztisztviselő voltam). Mérnöki és pénzügyi szakértői diplomával sem tudtam lakhelyem és környezetében elhelyezkedni versenyképes fizetéssel, így magamnak kellett "kitalálnom" munkahelyet. Próbáltam nyitott szemmel járni és egy véletlen hozta az ötletet: egy ismerősöm próbált kijuttatni 1 napon belül Németországba egy igen fontos gyártógép számítógépes irányítóegységét, és az expressz szállításra tekintettel méregdrága fuvardíjon sikerült csak, és Nyíregyházáról nem is talált rá vállalkozót. Családi segítséggel vásároltam meg az első kisáru-szállító tehergépjárművemet és saját magam vezetve elindult a vállalkozás. Az ehhez szükséges összeget a Cib Bank biztosította eseti hitel formájában.
Hol tartanak most?
Gere András: Természetesen, mint mindenhol, voltak kezdeti nehézségek, de ezekre odafigyelve, működőképes, nyereséges vállalkozást tudtam felépíteni, alig 3 év alatt. Az elmúlt években 2186 fuvart végeztünk Európa szinte összes országába, több mint 2 millió km megtételével. Jelenleg 6 főt és számos alvállalkozót foglalkoztatunk, és 614 aktív üzleti partnerünk van. Éves árbevételünk 60millió forint körül lesz 2014-ben.
Mit gondol, mi a cég sikerének a titka?
Gere András: Vállalkozásosomat a "jobb a sűrű fillér a ritka forintnál" közmondás találóan jellemzi. Személy szerint én az elérni kívánt nyereség befektetési igényét tartom szem előtt, egy vállalkozási formáról szerintem ez mond el a legtöbbet. Számításaim szerint jelenleg ez a fuvarozó szektorban, a kisáru-szállító kategóriában a legkedvezőbb. Cégem sikerét emellett elsősorban az alkalmazottaim megválasztásában látom; többek között becsületes korrekt munkavégzésükben és a kiváló hozzáállásukban, megfelelő nyelvtudásukban.
- Elkötelezett vezetés
- Tudatos, megfontolt fejlődés
- Üzleti lehetőségek felismerése
Mire számít a jövőben?
Gere András: Távolabbi tervem, a cég gépjárműparkjának bővítése és frissítése, illetve szeretnék Németországban egy telephelyet bérelni.
Egy családi vállalkozásnál előbb-utóbb felmerül, ki viszi majd tovább a stafétabotot. Gondolkodtak már azon, ki viszi majd tovább a céget - családon belül marad?
Gere András: Két fiam van, a fiatalabb 1 éves, az idősebb 15, aki most készül gimnáziumba. Remélem a cég vezetésében majd a nagyobbik fiú is részt vállal majd egyszer. Bár a céget családon belül szeretném tartani, ettől függetlenül azonban szükségem lesz a közeljövőben egy profi fuvarszervezőre, aki a mindennapi munkaterhet megkönnyíti, illetve lesz majd időm törni a fejem további innovációkon.

(x)
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








