A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét.
Bár az előzetes jegybanki várakozásoktól elmarad, önmagához képest felpörgött a jegybank növekedési hitelprogramja. Májushoz hasonlóan csaknem 50 milliárd forinttal nőtt júniusban is az október 1-je óta tartó második szakaszának kihasználtsága, elérve a 223,4 milliárd forintnyi szerződéses összeget. A hitelek 98 százaléka új hitel.
Június 27-ig 223,4 milliárd forintnyi szerződés köttetett a hitelintézetek és a vállalkozások között a növekedési hitelprogramban a második szakasz október 1-jei indulása óta, és ebből 183,7 milliárdot folyósítottak is a bankok. Június hónap májushoz hasonlóan viszonylag intenzíven telt: 48,4 milliárd forintnyi friss pénz talált gazdára. Október 1-je óta 7548 ügyletet, illetve 5834 vállalkozást finanszírozott eddig közvetetett módon az MNB. A második szakaszban kihelyezett hitelek 98 százaléka új hitel, a beruházási célú új hitelek aránya pedig 60%.
Az első pillérben az új beruházási hitelek átlagos futamideje 7 év, az új forgóeszközhiteleké 1,1 év, az EU-s hiteleké 1,5 év. A nagybankok kihelyezéseinek közel felét teszik ki a beruházási hitelek, a kisebb hitelintézeteknél ennél nagyobb arányt képviselnek. A legnagyobb beruházási aránnyal a mikrovállalkozások büszkélkedhetnek. Az ágazatok közül a mezőgazdaság, a kereskedelem, javítás és feldolgozóipar a legaktívabb, ezek együttes részesedése a teljes programból közel háromnegyed.
A növekedési hitelprogram kihasználtságának növekedéséhez az MNB tavaszi bejelentése alapján több változás is hozzájárul(t):
1. a forgóeszközhitelek maximális futamideje 3 évre emelkedett,
2. a beruházási hitelek lehívásának határideje fél évvel, 2015 közepére tolódott ki
3. immár bedőlt kereskedelmiingatlan-hitelek fedezetének bérbeadási célú megvásárlására is fordítható,
4. a jegybank a faktoringra is kiterjeszti a programot.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Új gomb jön a Gmailben, sokat segít majd
- Van, ahol már pénzért lehet feljelenteni a tilosban parkolókat
- Ezen a sofőrön a szakértők is csak csodálkozni tudtak - videó
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre