A globális doppingellenes küzdelem egyik vezető alakja szerint túl sok csaló sportoló kerüli el a lebukást.
Rosszul kalkulálnak azok a kereskedők, akik a régi, ismert módszerekkel próbálják meg kijátszani az online pénztárgépek új rendszerét. Erre engednek következtetni a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ellenőrzési eredményei - írja a Magyar Nemzet.
Sokféle trükkel próbálkoznak azok, akik ki akarják játszani az adóhatóságot. Egyesek számítógéppel nyomtatott, nyugtához hasonló iratot adnak ügyfeleiknek abban bízva, hogy lépésük nem szúr szemet a hatóságnál. Arra is akad emellett példa, hogy némelyek régi pénztárgépüket is használják az új mellett, mások meg egyszerűen semmilyen iratot nem adnak át egy-egy üzlet után a vevőnek, megrendelőnek. Az efféle kísérleteket azonban a nemrégiben bevezetett szisztéma könnyűszerrel kiszűri, az adóhivatal pedig az érintetteket rendre felelősségre is vonja.
Aszalós Andrea, a NAV sajtóreferense szerint az adóellenőrök - célzott ellenőrzés keretében - egyre több olyan vállalkozást keresnek fel és számoltatnak el, amelyeknél túlságosan alacsony forgalmat mutattak a hatósághoz elektronikus úton beérkező adatok. Információkat - kezdte - valamennyi új pénztárgép küld a NAV-nak. A kapott értékek alapján megállapítható, hogy egy bizonyos településen, városrészben, utcában milyen forgalmat bonyolítanak le az üzletek. De rögzíthető az is, hogy egy bizonyos bolttípust - például az adott megyében, városban - egy-egy időszakban hányan keresnek fel. Vizsgálatot leginkább azoknál a gazdasági szereplőknél érdemes tartani, ahol az összehasonlító adatokhoz viszonyítva gyanúsan alacsony a kibocsátott nyugták száma, értéke. A bevétel eltitkolására így előbb vagy utóbb bizonyosan fény derül.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.








