A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét.
Összesítve több milliós bírságot szabott ki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal azokra a kereskedőkre, akik még nem rendelték meg az online pénztárgépet - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága.
Az adóellenőrök hetek óta ellenőrzik azokat a budapesti vállalkozásokat, amelyek nagy valószínűséggel nem teljesítették az online pénztárgép rendszerbe történő bejelentkezés feltételeit.
A revizorok a jogszabályban előírtak betartását ellenőrzik azt vizsgálva, hogy az érintetteknek van-e üzembe helyezési kódjuk és rendelkeznek-e pénztárgép beszerzésére vonatkozó szerződéssel vagy a forgalmazó által visszaigazolt megrendeléssel. Mindezeken túlmenően az ellenőrök figyelme arra is kiterjed, hogy a szerződés illetve a megrendelés tartalmazza-e a teljesítési határidőt.
A NAV Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága azokat az online pénztárgéppel nyugtaadásra kötelezett vállalkozásokat bírságolja, akik nem rendelkeznek sem szerződéssel, sem visszaigazolt megrendeléssel. Súlyosbító körülményként értékelik az ellenőrzések során és így magasabb összegű bírságot szabnak ki azokra, akik még üzembe helyezési kódot sem kértek, azaz nem regisztráltatták magukat a NAV-nál.
Az egyéni vállalkozók mulasztását 500 ezer forintig, a gazdasági társaságokét 1 millió forintig terjedő bírsággal szankcionálja a NAV.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború