2 °C Budapest

13 dolog, amely biztosan elijeszti a böngészőket a honlapunkról

Pénzcentrum
2012. augusztus 2. 13:02

A magyar vállalkozások túlnyomó része rendelkezik honlappal, sokan közülük webshoppal is. Mi lehet az oka annak, ha mindezek ellenére sincs érzékelhető bővülés a cég bevételében, forgalmában?

Sok honlapot vagy webboltot üzemeltető magyar kisvállalkozás szembesül azzal, hogy a látogatók csak néhány másodpercet töltenek el a weboldalán, és csak nagyon nehezen és alacsony arányban válnak látogatóból vásárlóvá, ügyféllé. Többségük tanácstalan abban a kérdésben, mit lehet tenni, hogy a látogatók hosszabb ideig maradjanak az oldalon, azaz csökkenjen a visszapattanási arány, és vásárlóvá, ügyféllé váljanak, vagyis nőjön a konverziós ráta. A megoldás azonban sokszor nem abban rejlik, hogy a webmester mit tegyen, sokkal inkább abban, mit ne tegyen - hívja fel a figyelmet a Babel Communications. A kommunikációs ügynökség összegyűjtött 13 tipikus hibát, amelyekkel a legelszántabb látogatók is elűzhetőek egy honlapról.

Felugró ablakok (pop-up)

Sok weboldal-üzemeltető nagyon előremutatónak és korszerűnek hiheti az azonnal a látogatók elé ugró ablakokat, kérdőíveket, azonban a potenciális vevőket legalább kétféleképpen zavarják ezek az alkalmazások: vagy kitakarják az őket ténylegesen érdeklő tartalmakat, vagy megakasztják a pop-upokat nem engedélyező böngészőprogramokat.

Elterelő nyitó animációk (intro)

Ugyanez igaz a bevezető oldalak nyitó animációira is. Ezek lehetnek nagyon szépek és érdekesek, de elveszítjük azokat a lehetséges vevőket, akik konkrét problémájukra keresnek nálunk választ. A bűvös három másodperc után ugyanis az átlagos látogató nem a "tovább a honlapra" linkre, hanem a "vissza" gombra kattint, vagy bezárja az ablakot, és olyan helyen keres tovább, ahol azonnal világos képet kap a számára fontos tényezőkről.

A kapcsolat űrlap az egyetlen kérdezési lehetőség (contact us)

Azzal, hogy a honlapunkon megtalálható az úgynevezett kapcsolat-felvételi űrlap, önmagában semmi gond nincs. Ám azzal már van, ha ez az egyetlen módja a weboldal üzemeltetőjével vagy tulajdonosával való kapcsolat-felvételnek. A látogatók számottevő része - legyen szó bármilyen típusú honlapról - azonnali válaszokra szomjazik, és nem lesz ideje és türelme telegépelni a kitöltendő mezőket és megvárni a napokkal később érkező választ. E-mail, személyes kapcsolat, telefonszám, sőt mi több, a ma már Magyarországon is aktiválható ingyenes telefonos elérhetőség: ezekre minden bővülni akaró weboldalnak szüksége van. Az online értékesítést támogató internetes zöld szám, az IngyenHívó jó megoldás lehet a vásárló megnyerésére.Segítségével a látogatók, ha kérdésük van, egyetlen kattintással, közvetlenül a böngészőjükből ingyen tudják hívni a weboldal ügyfélszolgálatát vagy egy értékesítőt. Az IngyenHívó azonnal aktiválható egy link elhelyezésével, használható weboldalon, bannerben és hírlevélben is, így jelentősen képes növelni az ügyfelek számát.

Unalmas illusztrációk (stock fotók)

Stock fotónak nevezzük azokat a képeket, amelyek egy-egy gyakori téma, élethelyzet kapcsán tömegével találhatók meg a világhálón. Szépen mosolygó kollégák notebookok fölé hajolva; kezet rázó üzletemberek; a kamerába mosolygó csinos hölgy. Ha ilyen képeket helyezünk el a honlapunkra, a feladatlistán ugyan kipipálhatjuk a "fotók kirakva" sort, ám valójában azt üzenjük a látogatóknak: semmi egyedi, egyéni nincs bennünk. Sőt, akár gyanús is lehet, ha olyan emberekről készült fotókkal kínálunk termékeket, szolgáltatásokat, akiknek nyilvánvalóan semmi közük a cégünkhöz. A hús-vér kollégákat, valódi termékeket a tényleges magyarországi vállalkozási vagy munkakörnyezetben ábrázoló képek hitelesítő szerepe akkor is számottevően nagyobb, ha úgy érezzük: kevésbé dekoratívak. Lehetőleg profi fotóssal, tervező-grafikussal készítsük ezeket.

Keresőmotoroknak készült szövegezés (SEO-fókusz)

Ismét kezdjük egy fogalom tisztázásával: a SEO a keresőrobot optimalizálást jelölő angol rövidítés. Mivel ezek a keresőrobotok adott kulcsszavak után kutatnak, könnyen kísértésbe eshetünk, hogy minél több ilyen kifejezéssel lássuk el honlapunkat. Ám ne felejtsük: a weboldal sokkal inkább a tényleges látogatóknak, és nem a robotoknak szól. Ne vigyük túlzásba az amúgy hasznos és előremutató SEO-szempontokat.

Nincs közösségimédia-gomb az oldalon

Bár az internetes közösségi média - különösen Magyarországon - még meglehetősen újkeletű jelenség, ma már nincs komolyan vehető vállalkozás, amely ne lenne jelen legalább néhány közösségi oldalon. Ha pedig már vettük a fáradtságot, és kialakítottuk céges profilunkat, az ezekre mutató ikonokat, gombokat mindenképpen helyezzük el a honlapunkon is.

Semmit- vagy túl sokat mondó cégbemutató

Mivel az online világban az első, legfontosabb és sokszor egyetlen kapcsolódási pontot köztünk és a vásárlónk / látogatónk között a weboldal jelenti, nélkülözhetetlen, hogy hitelesen bemutassuk, kik is vagyunk mi valójában. Ez azonban nem azt jelenti, hogy követhetetlen szakmai tartalommal és az átlagos olvasó számára megfejthetetlen szakkifejezésekkel igyekezzünk lenyűgözni a látogatókat. Lehetőség szerint adjuk arcunkat a szolgáltatásunkhoz, ezzel hitelesítve szakmai tudásunkat. Azt is el kell azonban kerülni, hogy a rólunk szóló néhány mondat olyan általánosságokkal legyen tele, amelyekből a tényleges célkitűzéseink, értékeink, tev&eacu te;kenységünk ki sem derülnek.

Félrevezető ajánlat

Ne valamiféle jogellenes dologra gondoljunk, hanem arra a potenciális vásárlókat hamar igen ellenségessé hangoló cselre, amikor egy kedvezőnek tűnő lehetőség, ajánlat pontos és részletes feltételei csak azután derülnek ki, hogy látogatónk már eltöltött 5-10 percet rendelésének feladásával. Ha tehát a kezdő oldalon 50 százalékos árengedményt hirdetünk, nem veszi ki túl jól magát, ha a rendelési folyamat végén áruljuk el: ehhez további termékeket, szolgáltatásokat kell vásárolni, vagy az árengedmény csak további számtalan feltétel teljesítése esetén vehető igénybe. Bár ravasznak hihetjük magunkat , szinte biztosak lehetünk abban, hogy a vásárlók az oldal bezárásával reagálnak az új "infókra".

Idegesítő belső linkek

A keresztlátogatottság maximálása: bizony, ez egy fontos célkitűzés. Jó, ha egy-egy aloldalon elhelyezünk más aloldalakra, számunkra fontos tartalmi elemekre mutató linkeket. Ám teljesen ellehetetlenítjük az oldal olvasását akkor, ha soronként burjánzanak a linkek, és a látogató számára már-már követhetetlen, mi hova mutat. Különösen dühítő, ha a linkek meghatározó része teljesen irreleváns helyekre navigál minket. Figyeljünk arra, hogy ezek a tartalmak új ablakban jelenjenek meg akkor, ha megnyitásuk ellenére a látogatónak fontos végigolvasni az eredeti oldalon található információkat. A vásárlási folyamatot semmiképpen ne szakítsuk meg távolra mutató navigációval, mert a hibás linkekkel megsokszorozzuk a lemorzsolódást.

A gépet terhelő lapozófotók (slider)

Nagyon mutatóssá teszi weboldalunkat, ha azon néhány másodpercenként újabb és újabb képek, fotók jelennek meg. Nos, ez a kijelentés akár még igaz is lehet, ám a számítógépek egy részét szinte működésképtelenné teszi a nagy felbontású fotók váltogatása, és igencsak megnő az oldal betöltésének időigénye is. Ez utóbbi akkor teljesen használhatatlanná teszi a site-ot, ha az egyes fotókkal a teljes oldal újratöltődik.

Flash-tartalom

Nagyjából ugyanez igaz a flash-tartalmakra. Bár a gyors és megfelelő szoftverrel rendelkező gépeken tényleg megvalósul a felhasználói élmény, a látogatók többsége csak üres keretekkel, hibaüzenetekkel és lefagyó böngészővel találkozik ezeken az oldalakon. Ráadásul a keresőmotorok nem látják a flash tartalomban és a képekben a szövegelemeket, így kevésbé lesz keresőbarát az oldalunk.

A blog hiánya

A blogra hatványozottan igaz az, amit a megfelelő "rólunk" tartalomról mondtunk. A világhálón szörfölők alapelvárása, hogy valami személyeset, egyedit, különlegeset is megtudhasson azokról az emberekről, akik egy-egy site vagy webshop mögött állnak. Történetek, humoros sztorik, fotók, beszámolók - jöhet bármi, ami kissé személyesebbé varázsolja webes környezetünket. Az, hogy például egy webshop oldalán megtalálható egy kis "blog" ikon, már önmagában pozitív üzenet a hiteles és megszólítható partnert kereső webes látogató számára.

"Nem tudom, mitévő legyek"

És végül, de nem utolsósorban: a látogatót soha ne hagyjuk magára. A tájékozódás, kiválasztás vagy megrendelés folyamatában soha ne kerülhessen egy olyan felületre, ahol nem talál tanácsot és kapcsolat felvételi lehetőséget az oldal üzemeltetőjéhez. A legszimpatikusabb természetesen az a megoldás, amikora a potenciális vásárlónkat ingyenes, böngészőből indítható azonnali telefonálási lehetőséggel szolgáljuk ki, de első lépésként legalább egy közvetlen e-mail címet mindenképpen adjunk meg az oldalon.

Új őrület terjed Magyarországon: ez lesz 2023 slágere a magyar wellnessekben?

Nem csoda hát, hogy egyre több panzió igyekszik az egész szezon alatt különlegesebb programokat, lehetőségeket kínálni az arra utazóknak.

Valósítsd meg vállalkozói ötleted vevőid segítségével! (x)

Ha régóta motoszkál a fejedben egy világmegváltó ötlet, de eddig nem mertél belevágni, akkor most itt a tökéletes alkalom, hogy a tettek mezejére lépj.

Új zseniképző indul Magyarországon: álomszakma, luxusfizetés vár arra, aki elvégzi?

Nagyon szép gondolat, hogy teremtsük meg a biztonságot a jövő generációinak, ez egy olyan program, ami ehhez ténylegesen hozzá is tesz valamit.

Húsbavágó igazságról rántja le a leplet a magyar rendező: ilyen film is ritkán készül itthon

A független filmeknek mindig lesz létjogosultságuk, ahogy közönségük is - vallja Pető Szabolcs, filmrendező.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 6. kedd
Miklós
49. hét
December 6.
Mikulás
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. december 6. 19:17