Továbbra is kitart a kiskereskedelmi egységek engedélyeztetése kapcsán felvetett szigorúbb szabályok mellett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) tagsága. A cél, hogy a Lidl és az Aldi ne csússzon ki a kamarai hatáskörből - írja a Napi Gazdaság.
A kamarai törvénytervezet szerint 500 négyzetméter felett a területileg illetékes kamarák, 2500 négyzetméter felett az országos kamarák adhatják ki (egy hatástanulmány elkészítése és vizsgálata után) a kereskedelmi egység létesítéséhez az építési engedélyt. Egy korábbi verzió minden 200 négyzetméter feletti ingatlanra vonatkoztatná a szabályt.
Kiss Ervin, a BKIK főtitkára a Napi Gazdasának elmondta: szerinte azért tart ki a tagság a 200 négyzetméteres szabály mellett, mert a jelenlegi tervezetben szereplő számok alapján például az erősen terjeszkedő Aldi és Lidl kicsúszna alóla.
A tervezet egyes vélemények szerint uniós irányelvekbe is ütközhet, és szót emeltek már ellene a hatóságok, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Belügyminisztérium (BM).
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








