21 °C Budapest

Havi 8,8 millió új mobil előfizetés egyetlen országban

Pénzcentrum
2010. május 20. 15:32

A 2010-es világkiállítással Sanghaj az érdeklődést Kína múltjára, jelenére és jövőjére irányítja. A május 17-19. között Sanghajban megrendezett Ericsson Üzleti Innovációs Fórum idején kiadott Ericsson ConsumerLab jelentés bemutatja Kína közel 800 millió mobiltelefon-előfizetője és 380 millió internethasználója viselkedését, a rájuk jellemző trendeket és körülményeket.

Az 56 százalékos mobilpenetrációval és a havonta 8,8 millió új előfizetéssel Kína egyike a világ legdinamikusabb piacainak, és egyben a leggyorsabban növekvő gazdaság is. A 2009-es év során tapasztalt 8 százalékos GDP-növekedés és az emelkedő jövedelmek növelik a vásárlóerőt és az anyagi jólétet. A helyzet azonban a hatalmas ország különböző területein más és más. A városi emberek, vidékiek és a fiatalok különösen nagy változatosságot mutatnak a felhasználói kifinomultság és a szolgáltatások iránti igény terén.

A városi igények

Az Ericsson ConsumerLab a fogyasztók viselkedését tanulmányozza, valamint azt, hogyan vélekednek a távközlési termékekről és szolgáltatásokról, ezáltal segítve a szolgáltatókat ügyfeleik megértésében és jövedelemtermelő stratégiák kialakításában.

A vizsgálat egy globális kutatási programon alapul, amely több mint 30 országban évente több mint 40 ezer interjúból áll, reprezentatív képet adva több mint 1,1 milliárd ember véleményéről.

Hatalmas tömegek áramlanak Kína városai felé, ahol a felhasználók a fejlett mobilinternetes szolgáltatások legújabb megoldásait keresik és kapják meg. Hatalmas az érdeklődés a legfrissebb technológia iránt, és a jövedelem gyors növekedése, valamint a státuszszimbólumok keresése Kínát a világ második legnagyobb luxusfogyasztójává tette. A mobiltelefonok mindenhol elterjedtek, és mivel a vezetékes kapcsolat kevésbé gyakori, az emberek a mobilkészülékeiket használják adat- és hangátvitelre a laptopok és a külső modemek helyett.

A városlakók egyre inkább úgy tekintenek az internetes hozzáférésre, mint nélkülözhetetlen szolgáltatásra. Az Internetre támaszkodnak a szolgáltatások eléréséhez és a közösségi kapcsolatok ápolásához. A változást segíti elő a Kína határain túli világ iránti kíváncsiság is: a külföldre igyekvő kínai turisták száma az előrejelzések szerint idén eléri az 54 milliót, szemben a tavalyi 47 millióval.

A szüleiknél magasabban képzett kínai fiatalság a világ egyik legkeresettebb célpiaca. Az Egyesült Királyságban, Svédországban és az Egyesült Államokban élő kortársaik esetében tapasztalttal megegyező vagy azt meghaladó szintű szolgáltatási fogyasztás mellett jellemző rájuk, hogy korai elfogadók, a digitális világba beleszülettek, keresik a státuszszimbólumokat és - egyke gyermekek generációjaként - a korábbi generációknál jobb módúak.

JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 42 034 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 9,96%), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 42 083 forintos törlesztőt (THM 10,01%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A vidéki igények

A városok felé özönlő tömegek és a városokban dolgozók egyre nagyobb száma ellenére Kína népességének hatalmas része vidéki területeken él. A vidéki területeken nőnek a bevételek és magasba szökött a technológiai termékek iránti kereslet, de az előfizetők szinte kizárólag hangátvitelre használják mobiltelefonjaikat. A megfelelő szolgáltatások nyújtása, az egyszerű használhatóság és megfelelő árképzés kulcsfontosságú a mobilinternet vidéki piacon való terjedéséhez.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen egyszerűen keresheted rommá magad egy webshoppal: a profik így csinálják!

Az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben.

Érik a forradalom a magyar iskolákban: lépni kell, különben nincs jövője a gyerekeknek

Hova kerül a magyarok elektronikus hulladéka, milyen szemléletváltásra lenne szükség, és legfőképpen hogyan készül kincs a szemétből- erről kérdeztük a RoboKalandot.

Különleges kávék jelentek meg itthon: az elit már csak ezt issza, ez bennük az extra

Az otthoni kávézásnak is egyre inkább szeretjük megadni a módját, akár egy drágább kávégépről van szó, akár kávékülönlegességről.

Atyaég! Ilyen luxusnövényeket vesznek otthonaikba most a dúsgazdag magyarok

A pandémia alatt megugrott a szobanövények, és kertészeti eszközök iránti kereslet, 2020-ban a szobanövények tekintetében 8%-os emelkedést észleltek a piaci szereplők.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 28. szombat
Emil, Csanád
21. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?