19 °C Budapest

Per a T-Mobile ellen: tisztességtelen feltételek?

Pénzcentrum
2010. április 20. 16:02

Tisztességtelen szerződési feltételek alkalmazása miatt perelték be a T-Mobile-t fogyasztóvédelmi szervezetek. Másodperc alapú számlázás: amit szabad a cégeknek, nem szabad a fogyasztóknak?

A Magyar Telekom Nyrt. - hasonlóan más mobil szolgáltatókhoz - egyéni üzletfelei esetén 30 másodperces, illetve egyperces időegységet alkalmaz díjszabása során, miközben a szolgáltatás időtartamát másodpercben méri. Ráadásul a Magyar Telekom Nyrt. T-Mobile egyes üzleti csomagjai esetén a díj meghatározásánál a cégek választhatják a másodperces egységekben történő elszámolást, azaz diszkriminálja egyéni üzletfeleit a szolgáltató.

Ez két, fogyasztói érdekek képviseletét ellátó társadalmi szervezet szerint tisztességtelen több okból is. Egyrészt a felek között a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megsértésével egyoldalúan és indokolatlanul a szerződési feltétel támasztójával szerződést kötő fél hátrányára állapítja meg a feltételt a szolgáltató, hiszen egy, akár 5-10 másodperces is hívásért is 30 másodpercet fizet az ügyfél. Másrészt diszkriminatív is, hiszen míg üzleti ügyfelei esetén mód van a másodperc alapú számlázásra, addig a fogyasztók esetében ez nem lehetséges.

A KÖFE (Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület) korábban levélben fordult a szolgáltatóhoz annak érdekében, hogy módosítsa általános szerződési feltételeit a cég, a megkeresésre egyelőre válasz nem érkezett.

Mindezek miatt a FEOSZ (Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége) és a KÖFE közérdekű keresetet ad be a bírósághoz annak megállapítása végett, hogy a Telekom tisztességtelen általános szerződési feltételeket alkalmaz.

Erről ne maradj le!
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2022
A jövő vállalata - Zöld az út a fenntarthatóság felé!
Portfolio Digital Transformation 2022
Szektorokon átívelő tudás a belső folyamatoktól a termékig!
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?