Tisztességtelen szerződési feltételek alkalmazása miatt perelték be a T-Mobile-t fogyasztóvédelmi szervezetek. Másodperc alapú számlázás: amit szabad a cégeknek, nem szabad a fogyasztóknak?
A Magyar Telekom Nyrt. - hasonlóan más mobil szolgáltatókhoz - egyéni üzletfelei esetén 30 másodperces, illetve egyperces időegységet alkalmaz díjszabása során, miközben a szolgáltatás időtartamát másodpercben méri. Ráadásul a Magyar Telekom Nyrt. T-Mobile egyes üzleti csomagjai esetén a díj meghatározásánál a cégek választhatják a másodperces egységekben történő elszámolást, azaz diszkriminálja egyéni üzletfeleit a szolgáltató.
Ez két, fogyasztói érdekek képviseletét ellátó társadalmi szervezet szerint tisztességtelen több okból is. Egyrészt a felek között a jóhiszeműség és tisztesség követelményének megsértésével egyoldalúan és indokolatlanul a szerződési feltétel támasztójával szerződést kötő fél hátrányára állapítja meg a feltételt a szolgáltató, hiszen egy, akár 5-10 másodperces is hívásért is 30 másodpercet fizet az ügyfél. Másrészt diszkriminatív is, hiszen míg üzleti ügyfelei esetén mód van a másodperc alapú számlázásra, addig a fogyasztók esetében ez nem lehetséges.
A KÖFE (Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület) korábban levélben fordult a szolgáltatóhoz annak érdekében, hogy módosítsa általános szerződési feltételeit a cég, a megkeresésre egyelőre válasz nem érkezett.
Mindezek miatt a FEOSZ (Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége) és a KÖFE közérdekű keresetet ad be a bírósághoz annak megállapítása végett, hogy a Telekom tisztességtelen általános szerződési feltételeket alkalmaz.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








