Az elmúlt évben megtört a magyarországi mobilpiac növekedése. A három szolgáltató ügyfeleinek száma éves szinten közel 432 ezerrel 11 millió 792 ezerre csökkent, de az ügyfélszámon belül 363 ezerrel emelkedett a havi előfizetéssel rendelkezők száma, közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).
2009-ben, a februári minimális emelkedést nem számítva, egyedül decemberben nőtt a teljes ügyfélszám, de akkor is jóval kisebb mértékben, mint egy évvel korábban. 2008 decemberében a növekedés 275 ezres, 2009 decemberében pedig 105 ezres volt. Az elmúlt év folyamán így a 100 főre jutó előfizetések, azaz a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma a 2008. decemberi 121,83-as rekord értékről november végre 116,65-re csökkent, majd a mutató az évet 117,7-en zárta.
Decemberben a teljes ügyfélszám, azaz a hívásfogadásra alkalmas SIM-kártyák alapján számítva a Vodafone piaci részesedése 21,87 százalékról 22,07 százalékra, a Pannoné pedig 34,18 százalékról 34,52 százalékra emelkedett, míg a T-Mobilé 43,95 százalékról 43,41 százalékra csökkent. A 2008 végi állapothoz képest piaci részesedését egyedül a Vodafone növelte, 1,03 százalékponttal, míg a T-Mobile részesedése 0,45 százalékponttal, a Pannoné pedig 0,57 százalékponttal csökkent.
A forgalmazásban résztvevők - azaz az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók, vagy fogadók száma 2009 utolsó negyedévében folyamatosan emelkedett, ezen belül decemberben 219 ezerrel, így éves szinten ez a mutató a teljes ügyfélszámnál sokkal kisebb mértékben, alig 66 ezerrel csökkent. 2009. december végén összesen 10 millió 931 ezer kártya vett részt a forgalmazásban.
A forgalmazásban résztvevők száma alapján decemberben a Vodafone a novemberi 22,27 százalékról 22,54 százalékra növelte piaci részét, míg a T-Mobile részesedése 44,64 százalékról 44,43 százalékra, a Pannoné pedig 33,08 százalékról 33,03 százalékra csökkent. 12 hónap alatt a Vodafone piaci része 0,68 százalékponttal, a T-Mobilé 0,22 százalékponttal nőtt, a Pannoné pedig 0,9 százalékponttal csökkent.
2009-ben folytatódott a havi előfizetések arányának növekedése, illetve a feltöltőkártyák részesedésének a csökkenése. 2009 végén a teljes ügyfélszám 56,7 százaléka használt feltöltőkártyát, míg egy évvel korábban ez az arány még 61,2 százalékos volt. Az úgynevezett pre-paid kártyák részesedése 2003 első negyedévében volt a legmagasabb, akkor ennek az aránya a teljes ügyfélszámon belül 78,82 százalékos volt.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
2008-ban a pre-paid kártyák száma és a havi előfizetéseké is közel 600 ezerrel nőtt. 2009-ben a havi előfizetéssel rendelkező ügyfelek száma 363 ezerrel emelkedett, a hívásfogadásra alkalmas feltöltő kártyák száma pedig 795 ezerrel csökkent 2008 végéhez képest, így az év végén az előfizetéssel rendelkezők száma 5 millió 106 ezer volt az egy évvel korábbi 4 millió 743 ezer után. A hívásfogadásra alkalmas pre-paid kártyák száma a 2008 év végi szinthez képest 795 ezerrel 6 millió 686 ezerre esett.
A három mobilszolgáltató ügyfelei decemberben 6 148 számot, 2009-ben pedig 63 060 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a 2004. május 1. óta igénybe vehető számhordozás eddig összesen 309 233 mobilszámot érintett.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál
- Újabb drón roncsait találták meg román területen
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea