18 °C Budapest

Törés a hazai mobilpiacon: 432 ezerrel kevesebb ügyfél!

2010. január 18. 16:32

Az elmúlt évben megtört a magyarországi mobilpiac növekedése. A három szolgáltató ügyfeleinek száma éves szinten közel 432 ezerrel 11 millió 792 ezerre csökkent, de az ügyfélszámon belül 363 ezerrel emelkedett a havi előfizetéssel rendelkezők száma, közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).

2009-ben, a februári minimális emelkedést nem számítva, egyedül decemberben nőtt a teljes ügyfélszám, de akkor is jóval kisebb mértékben, mint egy évvel korábban. 2008 decemberében a növekedés 275 ezres, 2009 decemberében pedig 105 ezres volt. Az elmúlt év folyamán így a 100 főre jutó előfizetések, azaz a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma a 2008. decemberi 121,83-as rekord értékről november végre 116,65-re csökkent, majd a mutató az évet 117,7-en zárta.

Decemberben a teljes ügyfélszám, azaz a hívásfogadásra alkalmas SIM-kártyák alapján számítva a Vodafone piaci részesedése 21,87 százalékról 22,07 százalékra, a Pannoné pedig 34,18 százalékról 34,52 százalékra emelkedett, míg a T-Mobilé 43,95 százalékról 43,41 százalékra csökkent. A 2008 végi állapothoz képest piaci részesedését egyedül a Vodafone növelte, 1,03 százalékponttal, míg a T-Mobile részesedése 0,45 százalékponttal, a Pannoné pedig 0,57 százalékponttal csökkent.

A forgalmazásban résztvevők - azaz az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók, vagy fogadók száma 2009 utolsó negyedévében folyamatosan emelkedett, ezen belül decemberben 219 ezerrel, így éves szinten ez a mutató a teljes ügyfélszámnál sokkal kisebb mértékben, alig 66 ezerrel csökkent. 2009. december végén összesen 10 millió 931 ezer kártya vett részt a forgalmazásban.

A forgalmazásban résztvevők száma alapján decemberben a Vodafone a novemberi 22,27 százalékról 22,54 százalékra növelte piaci részét, míg a T-Mobile részesedése 44,64 százalékról 44,43 százalékra, a Pannoné pedig 33,08 százalékról 33,03 százalékra csökkent. 12 hónap alatt a Vodafone piaci része 0,68 százalékponttal, a T-Mobilé 0,22 százalékponttal nőtt, a Pannoné pedig 0,9 százalékponttal csökkent.

2009-ben folytatódott a havi előfizetések arányának növekedése, illetve a feltöltőkártyák részesedésének a csökkenése. 2009 végén a teljes ügyfélszám 56,7 százaléka használt feltöltőkártyát, míg egy évvel korábban ez az arány még 61,2 százalékos volt. Az úgynevezett pre-paid kártyák részesedése 2003 első negyedévében volt a legmagasabb, akkor ennek az aránya a teljes ügyfélszámon belül 78,82 százalékos volt.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,22 százalékos THM-el, havi 143 171 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az K&H Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az UniCreditnél 6,64% a THM, míg a MagNet Banknál 6,76%; az Erste és a CIB Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál pedig 7,00%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

2008-ban a pre-paid kártyák száma és a havi előfizetéseké is közel 600 ezerrel nőtt. 2009-ben a havi előfizetéssel rendelkező ügyfelek száma 363 ezerrel emelkedett, a hívásfogadásra alkalmas feltöltő kártyák száma pedig 795 ezerrel csökkent 2008 végéhez képest, így az év végén az előfizetéssel rendelkezők száma 5 millió 106 ezer volt az egy évvel korábbi 4 millió 743 ezer után. A hívásfogadásra alkalmas pre-paid kártyák száma a 2008 év végi szinthez képest 795 ezerrel 6 millió 686 ezerre esett.

A három mobilszolgáltató ügyfelei decemberben 6 148 számot, 2009-ben pedig 63 060 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a 2004. május 1. óta igénybe vehető számhordozás eddig összesen 309 233 mobilszámot érintett.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. augusztus 18. hétfő
Ilona
34. hét
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2025. augusztus 17. 19:01