32 °C Budapest

Kivonta Fokkereit a Malév - A lépést sikerként értékelik

Pénzcentrum
2010. február 3. 10:32

Racionalizálásra hivatkozva  vonta ki január végével öt darab Fokker 70-es repülégépét a magyar nemzeti légitársaság, a Malév. A cég a magas működési költségei miatt kényszerült megválni a gépektől. Flottája az eddigi 27 repülőről 22 darabosra csökkent, amely 18 darab sugárhajtású Boeing 737-esből és 4 darab turbólégcsavaros Bombardier Q400-asból áll. 

A magyar légitársaság Fokker 70-es repülőgépei a Malév színeiben kereskedelmi repülést 2010. január végétől már nem hajtanak végre. Így a flotta vázát februártól két repülőgéptípus: a Boeing 737 Next Generation gépek és a Bombardier Q400-asok alkotják. A flotta racionalizálása még egy lépéssel közelebb viszi a légitársaságot az üzleti stratégia és a piaci növekedés sarokkövét jelentő célkitűzéséhez, hogy a Malév Közép-Kelet Európa vezető légitársaságává váljon - áll a Malév sajtóközleményében.

A most kivont gépek egyike - Forrás: Wikipedia


Korábban: Hegyekben áll az adósság a Malévnál

A Malév megfelelve 2009-es vállalásának, sikeresen végrehajtotta flottájának két típusra történő egyszerűsítését. A géppark egységesítése során öt darab Fokker 70-esünket kivontunk a forgalomból és sorban adjuk vissza tulajdonosának, az AWAS Leasing Company-nak. A Malév így az idén már csupán két típusból álló flottával repül: 18 db Boeing 737 NG repülőgéppel és a regionális forgalmat bonyolító 4 db Bombardier Q400-assal. Az egyszerűbb flottaszerkezet jelentősen csökkenti társaságunk karbantartási és üzemeltetési költségeit, melyek kedvező hatásai a 2010-es esztendőben már érvényesülni fognak - mondta Martin Gauss, a légitársaság vezérigazgatója.

Ezt tudta az F70-es
Max. utasférőhely: 72
Utazósebesség: 856 km/h
Utazómagasság: 10 668 m
Max. hatótáv: 2000 km
Törzs hossza: 30,91 m
Szárny fesztávolsága: 28,08 m
Hajtómű típusa: Rolls Royce Tay Mk 620-15
Hajtómű tolóereje: 6274 kg

A légitársaság gépparkja 2008-ban még igen változatos képet mutatott, a flotta gerincét természetesen az új generációs Boeing 737-esek alkották, emellett ugyanakkor még a szélestörzsű Boeing-767-esek, a Fokker 70-esek, Bombardier CRJ-200-as gépek, sőt még egy az újonnan érkezett Bombardier Q400-as is repült a Malév színeiben. A flottaegyszerűsítési programot a heterogén géppark egyszerűsítése céljából indította el Martin Gauss vezérigazgató 2009 nyarán.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az első Fokker 70-es, kéthajtóműves sugárhajtású regionális utasszállító repülőgép 1995 végén kezdett el repülni Malév színekben. A HA-LMA lajstromjelű gép a hosszú táv kivételével a Malév szinte összes célállomását megjárta, utolsó útját januárban Tiranába teljesítette. A múlt héten visszaadott gépet, további négy Fokker 70-es követi a sorban, melyek a következő fél évben a szükséges javítási és karbantartási munkák elvégzését követően kerülnek vissza a lízingcéghez.


A Malév jelenlegi flottájának egyik típusát a világ legnépszerűbb, közepes hatótávolságú, utasszállító repülőgépe, a Boeing 737 NG gépcsalád adja. Mellettük a kanadai Bombardier repülőgépgyártó 72 személyes, Q400-asai repülnek Malév-színekben. A turbópropelleres repülőgépek gazdaságos megoldást jelentenek egy olyan nehéz időszakban, amikor a kerozin ára kiszámíthatatlanul változik, a jegyárak pedig csökkennek az éles piaci verseny és a gazdasági válság miatt. Az összehangolt, egyszerű flotta-szerkezet ugyanakkor segítheti a légitársaság piaci pozícióinak javítását.

Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. június 23. hétfő
Zoltán
26. hét
EZT OLVASTAD MÁR?