Bár a gazdasági és pénzügyi válság kimenetelét, időtartamát és következményeit senki sem tudja pontosan megjósolni, úgy tűnik, a tőkeerős befektetők egy része már úgy ítéli meg, közeleg a mélypont és elérkezett a cégvásárlások ideje. A különböző dunántúli szakmai szervezetek, pénzintézetek, önkormányzatok, valamint az APEH és a helyi kamarák adatai szerint az elmúlt két-két és fél hónapban felgyorsultak a tranzakciók, eddig már mintegy 400 felvásárlásról érkezett hír.
Az adatok összesítése során kiderült, hogy a legjelentősebb változások a nyugat- és a közép-dunántúli régión belül vannak. Több mint 300 olyan hazai, illetve külföldi tulajdonban lévő cégről tudnak, amely az elmúlt hetekben különböző tranzakciókba kezdett a régión belül, illetve az ország más részein.
Az adatokból kitűnik, hogy a fúziós törekvések a legnagyobb gondokkal küzdő ágazatokban a legerősebbek. A textil- és ruházati ipar területén több mint 60, az építőiparban több mint 40, a kereskedelemben csaknem 30 tranzakció történt. A kiszemelt célpont általában egy-egy olyan, az elmúlt időszakban nehéz helyzetbe jutott vállalat, amellyel a felvásárló évek óta kapcsolatban állt.
A vevők döntő többsége olyan, viszonylag tőkeerős középvállalat, amely még ma is stabil piacokkal rendelkezik s üzleti stratégiájában további terjeszkedés szerepel. Döntéseikben fontos szempont, hogy olcsón fejlesztési területhez, korszerű gépekhez, jól képzett munkaerőhöz s nem utolsósorban piachoz jutnak.
A további működtetést szem előtt tartva zömében még a felszámolás, végelszámolás előtt vásárolnak. Megfigyelhető, hogy a befektető saját cégének kapacitását csökkenti, egy-egy kisebb hatékonysággal működő telephelyét bezárja, esetleg bérelt dolgozóit is elküldi, és a feladatok egy részét új szerzeményéhez csoportosítja.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó
- Visszalép Vitézy Dávid javára Brenner Koloman
- Szijjártó Péter: a BAT 60 milliárd forintos beruházása 450 új munkahelyet teremt
- Hatnapos munkahét vár a Samsung vezetőire
- Saját választási törvényt fogadott el a boszniai Szerb Köztársaság
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök