Idén várhatóan csak az infláció alatti mértékben emelkednek a belföldi élelmiszerárak, ami rossz hír a mezőgazdaságnak és az élelmiszeriparnak. Növekedni fog azonban az alsó árszegmensbe tartozó élelmiszerek iránti igény, ami a saját márkás termékek forgalmát növelheti.
Az Agrár Európa Tanácsadó Kft., valamint a Kopint-Tárki Konjunktúrakutató Intézet által közösen készített Agrármonitor kutatás a hazai vállalkozások vezetőinek próbál segítséget nyújtani a stratégiai döntések meghozatalához, piaci előrejelzések nyújtásával.
Ennek eredményei alapján az élelmiszerek fogyasztói árindexe már 2008. novemberében az átlagos fogyasztói-árindex alá süllyedt, vagyis az átlagosnál kisebb mértékben drágult, és idén sem lesz ez másként.
Ez rossz hír a mezőgazdaságnak, mert bár egyes alap- és üzemanyag ára csökkenni tudott, más költségek emelkednek, ami a termelés csökkenése miatt kevesebb terméken oszlik el.
A márkás termékek, vagyis a felső árkategóriás termékek iránti kereslet várhatóan nem fog csökkenni, hiszen azt a tehetősebb réteg vásárolja, akik ragaszkodnak a megszokott minőséghez. A középső árkategóriást élelmiszerek azonban, melyek közé a javarészt a magyar termékek is tartoznak, szűkülő forgalommal kell, hogy számoljanak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Lázár János: nem kis sebet ütött a Fideszen a kegyelmi ügy
- Komoly biztonsági résre derült fény, de nincs mit tenni
- A banki alkalmazott mentett meg egy ügyfelet a csalóktól - videó
- Úgy tűnik, egy nagyhatalomnak sikerül betiltania a dohányzást - világelsők lehetnek
- Újabb részletek az idősek jogosítványáról
- Péntek reggeltől óriási gyorshajtóvadászat kezdődik – itt megtalálja az összes traffipax helyét