6 °C Budapest

Meleged van és nincs pénzed? Egy nyalásnyira a megoldás!

Pénzcentrum
2008. július 7. 05:40

Persze biztos sikert senki sem ígérhet, azonban tagadhatatlan, most van igazán szezonja a fagylaltnak, s bizony egy aranyat érő recepttel megalapozhatjuk gazdagságunkat. Nemrégiben adtunk mi is hírt a Haagen-Dazs sikereiről, most azt nézzük meg (a teljesség igénye nélkül), milyen fagylalt-franchise hálózatokhoz csatlakozhatnak a vállalkozó kedvű édesszájúak!

Egy sikersztori a sok közül

A Haagen-Dazs tavaly érkezett meg hazánkba, akkor az Aréna Plázában nyitottak üzletet, amely olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy a belvárosban kívánnak új egységet létrehozni. A prémium kategóriás fagylaltokat áruló láncot még 1920-ban alapította meg Reuben Mattus, aki édesanyjával lóvontatta vagonokból árulta a fagyasztott gyümölcsöket New Yorkban, Bronxban.

Annak idején csupán háromféle ízesítéssel indítottak, vanília, csokoládé és kávé fagyit lehetett vásárolni a családi vállalkozásban. Azonban az egyedi receptek és hozzávalók hamarosan meghozták a világhírnevet, hiszen ki ne tudna ellenállni az eredeti belga csokoládénak, illetve a kézzel szedett madagaszkári vaníliának.

Talán meglepő lehet, azonban egyáltalán nem reklámozták a prémium fagylaltokat, hírneve szájhagyomány útján terjedt, de oly gyorsasággal, mint a futótűz. Kezdetben csupán néhány ínyencségeket árusító new yorki üzletben lehetett Haagen-Dazs fagyit venni, később már az egész keleti parton árultak, 1973-ra pedig már az Egyesült Államok teljes területén hozzá lehetett jutni a minőségi fagyihoz. 1976-ban végül Mattus lánya, Doris nyitotta meg az első külön Haagen-Dazs üzletet, ami azonnal sikeressé is vált.

A márkát 1983-ban adták el a The Pillsbury Company-nak, amely hű maradt a tradíciókhoz, s kizárólag minőségi összetevőkből állította össze a híres fagylaltot. Azóta immáron 54 országban van jelen a cég, mostanra már évente rukkolnak elő valamilyen új finomsággal.

Sok a franchise itthon is

Ha valaki megirigyelte a fenti sikersztorit, saját maga is elgondolkodhat cukrászda, vagy fagyizó nyitásában, ahol ráadásul az üzleti modell már kipróbált. Hazánkban is több lehetőség kínálkozni, nézzük, miből válogathatunk!

Gelateria la Gondola

Franchise-partnert keres például a Gelateria la Gondola (GG). A hálózat kizárólagosságot biztosít, ami azt jelenti, hogy egy meghatározott területen belül nem engedélyez üzletnyitást egy másik franchise átvevőnek. A GG a franchise díjért cserébe berendezést, közös reklám és design-elemeket, oktatást, illetve betanítást, minőségi jótállást, vezetői támogatást, teljes körű működési kézikönyvet, alapanyag és kiegészítő ellátás boltra szállítását biztosítja.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Fontos tudni, hogy még az üzlet nyitása előtt többnapos tréninget tart a GG az ügyvezetők részére. A megkötött franchise-szerződés 5 évre szól, s a lejárat előtt 3 hónappal az átvevőnek kell írásban nyilatkoznia arról, hogy meg kívánja-e hosszabbítani a szerződést az eredeti feltételekkel, további 5 évre.
A GG tájékoztatása szerint a hálózathoz való csatlakozás díja 20 ezer euro (4,5 millió forint), ez tartalmazza a védett használati jogokat, a márkanevet, a knowhow-t, a helyszíni betanítást, valamint a folyamatos képzést. A minimális beruházási tőkeigény 40 ezer euro (9 millió forint), ez magában foglalja a gépeket, berendezéseket, az e felett fizetendő részt az átvevő részletfizetéssel törlesztheti.

Havi költségként jelentkezik emellett a bérleti és üzemeltetési díj (ha az üzlethelység nem az átvevő saját tulajdona), a royalty, amely a havi nettó árbevétel 4 százaléka áfa nélkül. Havonta kell fizetni reklám/marketing hozzájárulás címén a nettó árbevétel 4,2 százalékát (áfa nélkül). Ebből egyébként 3 százalék a saját üzletbe kerül visszaforgatásra, 1,2 százalék pedig a központi marketing része.

Yogen Früz

Már hazánkban is jelen van a Yogen Früz hálózata, azonban a nemzetközi honlapján feltüntetett információ alapján hazánkban pillanatnyilag nem kíván új egységet nyitni. Nem úgy Japánban, ahol is a Franchiseportál híradása szerint márciusban írt alá mester-partnerrel szerződést.

Yogurtlandia

A fagylalt-hálózatok közül a Yogurtlandia keres még magyar partnereket. Aki csatlakozni kíván, annak azt érdemes tudnia a Yogurtlandia honlapja szerint, hogy a franchise szerződés 5 évre szól, egységet a legalább 7500 fős településeken lehet nyitni, a kezdeti tőkeigény 48 ezer euro (11 millió forint), az éves franchise díj pedig 150-200 ezer euro (34 - 46 millió forint).

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm