11 °C Budapest

Bioital a Siótól?

Pénzcentrum
2008. április 4. 08:30

600 millió forintos kapacitásbővítést tervez jövőre a Sió-Eckes Kft. Siófokon, hiszen a piacvezető pozíció megtartása érdekében bővíteniük kell a klasszikus gyümölcslé kategóriát - tudósít a Világgazdaság.

A középtávú tervek között szerepel még az is, hogy bioitalokat vezessenek be, egyelőre azonban még nem áll rendelkezésre megfelelő mennyiségű magyar bioalapanyag - véli Fazekas Endre, a vállalat ügyvezető igazgatója.

A társaság portfolióbővítés céljából átvette a Szentkirályi Ásványvíz, idén januártól pedig a Bomba! energiaital forgalmazását. Az idei évre 20 milliárd forintos árbevételt terveznek, tavaly a Sió-Eckes Kft. árbevétele 20 százalékkal, 17,6 milliárd forintra emelkedett az előző évhez képest.

Fazekas azonban elmondta, hogy a hazai gyümölcsalapanyagok drágulása, az energia-áremelések, valamint az egyes gyümölcs-sűrítmények beszerzési árának emelkedése közel 200 millió forintos többletköltséget okozott a vállalatnak, melyet azonban az erős piaci verseny miatt nem lehetett érvényesíteni az árakban. Az eddigi sikeres működés mögött elsősorban a promóciós politika, az új termékek sikeres bevezetése, valamint a PET-palackos italok forgalombővülése áll.

Szakértők szerint azonban a piacon átrendeződés várható, hiszen egyre nagyobb piaci részesedést tudhat magának a Coca-Cola Cappy üzletága, megjelent a Tropicana, amely a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. márkája. Mindemellett várható, hogy idén 30 százalékos részesedést szereznek a kiskereskedelmi hálózatok saját márkás gyümölcslevei is.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm