12 °C Budapest

Milliókat lehet keresni egy saját pókeroldallal! Hogy lehet belevágni?

Pénzcentrum
2008. január 8. 05:55

Közhelyszámba megy, hogy a közelmúltban reneszánszát éli a póker, mára hazánkban is kapkodnak a tévécsatornák a különböző események közvetítési jogaiért, az egyszerű néző pedig csak annyit lát, hogy egyesek óriási vagyonokkal állnak fel az asztaltól. Sokan ennél továbblépnek, kipróbálják magukat a netes asztaloknál, és legtöbbjük ráébred, hogy komoly tudás és munka van a megnyert milliók mögött. Gondoljuk most még tovább a történetet és lássuk be, hogy a pókerlázzal a legjobban maguk a pókertermek járnak, miért elégednénk hát meg morzsákkal, ha saját online pókertermet is lehet nyitni? A következőkben azt nézzük meg, hogy milyen utakon juthatunk el a saját terem megvalósításáig, mekkora ennek tőkeigénye és milyen veszélyek leselkednek ránk a célig vezető úton.

Nincs kedved hozzá? Ezek a számok meggyőznek!

Az online szerencsejátékok piaca éves szinten 18 milliárd dolláros forgalommal büszkélkedhet, melyből 6 milliárddal részesedik a legdinamikusabban fejlődő szegmens, a póker.

A legnagyobb internetes pókerterem évente több mint 1 milliárd dolláros bevételt termel. Az online kaszinóhirdetések esetén tapasztalatok szerint minden elköltött dollár 3 dollárnyi bevételt generál és egy netes kaszinóoldalt már 1000 toborzott játékos is nyereségessé tesz.

Mondhatjuk persze, hogy a világháló hemzseg már a szerencsejáték ajánlatoktól, számos elemzés azonban csak 2012 környékére teszi a telítettségi pont elérését, a közeljövőben belépőknek így még 4-5 évük lehet saját márkájuk megalapozására.

A pókerüzletben szolgáltatóként az a csodálatos, hogy az üzemeltető attól függetlenül nyer, hogy egy-egy játékos nyer vagy veszít, a pókerterem ugyanis a virtuális játéktér biztosítása fejében jutalékot szed a megtett tétek után. Ez a jutalék (rake) általában az asztal közepére bekerült tét 5%-a, de maximum leosztásonként 3 dollár körül mozog. Aprópénz, mondhatnánk... de gondoljuk végig, hogy egyetlen online pókerasztalon óránként 50-70 leosztást játszanak le (sokkal többet, mint élő játék során) és egy-egy szolgáltatónál több száz asztal is lehet.

Akarok a tortából! Hogy lehet egyszerűen részesedni?

Egy átlagos pókerjátékos egy hónap alatt mintegy 500 dolláros bevételt termel a szerencsejáték társaságnak, nem meglepő hát, hogy a megszerzett játékosok aranyat érnek, különösen az induló termeknek. A legtöbb cég üzleti modelljében szerepel a játékos-szerzés jutalék útján történő ösztönzése, azaz annak, aki sikeresen ajánl valakit, kifizetik az ő hatására belépő játékos által termelt bevétel 15-25%-át jutalékként.

Ekkor tehát nincs önálló termünk (messze vagyunk még az önmegvalósítástól), az új játékosok ajánlása (klasszikus affiliate marketing) útján azonban szépen kereshetünk. A top partnerek állítólag havi 100 ezer dollár feletti összeget tesznek zsebre, ehhez persze nem árt saját pókerfórumot üzemeltetni, esetleg e-könyvet írni, amiben népszerűsítjük az egyik szolgáltatót.

Saját termet akarok! Mennyiből lehet megvalósítani?

Ha valaki komolyan gondolja ezt a vállalkozást, kis keresgélés után ráakadhat, hogy 5000 dollártól több millióig terjedhet egy saját pókerterem létrehozásának költsége. Különbség persze bőven van a verziók között, így aki nem elégszik meg a látszattal, annak bizony a zsebébe kell nyúlnia.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A párezer dolláros összegért cserébe gyakorlatilag egy olyan honlapot kapunk, mely már létezik, azaz a kedvünkért duplikálják azt és mi hirdethetjük a saját webcímünkön található szolgáltatást, melynek bevételéből részesedést kapunk. Összességében tehát arról van szó, hogy itt egy kiemelt affiliate típusú megjelenést lehet vásárolni, semmilyen kérdésben nem lesz azonban döntési jogkörünk, a limitált marketing lehetőségeket leszámítva.

Amennyiben nulláról szeretnénk teljesen egyedi, saját pókeroldalt programoztatni, akkor 1-2 éves megvalósítási időtáv mellett 1-2 millió dolláros kezdeti tőkeigénnyel kell számolni. Amikor a szoftver elkészült, máris jöhet a marketing és persze nem szabad megfeledkezni a játékos-likviditásról sem, amit a kezdetektől fogva biztosítani kell. (Utóbbi annyit jelent, hogy bérelni kell 1000 játékost, hogy a hozzánk kezdetben jelentkező valódi játékosoknak legyen kivel játszaniuk.)

A legrelevánsabb, leginkább megvalósítható lehetőség egy meglévő pókerhálózathoz való csatlakozás. (Számos nagy hálózat létezik, melyek tagjai osztoznak a szoftveren, de különálló cégként működnek. A magyar piacra elsőként belépő Sportingbet például a Boss-csoport tagja.) Fontos tudni, hogy a neves hálózatok rendkívül alaposan megválogatják partnereiket, ezért csak makulátlan háttérrel és kifogástalan üzleti tervvel rendelkező cégekkel állnak szóba. Ebben az esetben a játékosok által generált bevétel egy részét ki kell fizetni a programot biztosító csoportnak, mely egyben a játékos-likviditásról is gondoskodik. (Mindez annyit jelent, hogy kezdetben, amikor még kevés egy-egy új terem saját játékosállománya, akkor őket más, a csoporthoz tartozó termek aktív játékosaival párosítják.) Ezt a projektet 6-9 hónap alatt el lehet indítani, nagyságrendileg 500 ezer dollár befektetésével, azt persze tudni kell, hogy a neves hálózatok 2 millió dolláros költségterv alatt nem vesznek komolyan egy új jelentkezőt sem.

Ködös jogi környezet: semmi bíztató!

Az online szerencsejáték piaccal foglalkozó korábbi írásainkban rendre kifejtettük, hogy a szegmens magyarországi jogi szabályozása nem éppen egyértelmű és transzparens. A kormány természetesen az állami monopóliumot igyekszik védeni, így igyekszik minden szolgáltatói tevékenységet betiltani, a szerencsejáték cégek pedig az EU által képviselt szabad versenyes elvek mellett azzal védekeznek (sikeresen), hogy ők hazánk területén ténylegesen nem is folytatnak tevékenységet, csak van magyar nyelvű honlapjuk.

A legjelentősebb korlátozás a hirdetési tilalom, melynek értelmében az ezen cégek hirdetéseit közzétevő médiaszereplők is felelőssé tehetők. A gyakorlatban ez egyáltalán nem működik, mivel a cégeknek a fenti számokat látva megéri átvállalni a hirdetési médiumra kiszabott bírságot, hogy üzenetük eljusson a célközönséghez.

És persze létezik még egy trükk: aki figyelmesen tévézik, észrevehette az egyik sportcsatornán, hogy egy híres pókerjátékos nyíltan népszerűsít egy online pókertermet, ami jogilag nem szerencsejáték-szolgáltató, hiszen játékpénzben lehet nála játszani. A gyakorlatban ez úgy szokott történni, hogy az oldalakat .net és .com végződéssel is megcsinálják, a .net-es lesz a játékpénzes oldal, ahonnan természetesen egy gombnyomással el lehet jutni a valódi pénzes asztalokhoz, a .com oldalra. Mivel az ingyenes szolgáltatást hirdetik, elvileg nem követnek el szabálysértést, a gyakorlatban azonban a látogatók jelentős hányada átkattint a fizetős oldalra, illetve sokan eleve .com végződést írnak be a .net helyett.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm