11 °C Budapest

Add ingyen és kaszálj nagyot!

Pénzcentrum
2007. november 24. 08:00

Egy új termék piacra dobása sosem könnyű feladat, hiszen ha már a termékfejlesztésen túl vagyunk, az még egyáltalán nem jelenti azt, hogy biztos sikerre számíthatunk. Persze azért nem kell félni, létezik mindenféle technika, melynek célja a termék értékesítésének fellendítése. Egy ilyen lehetőség az is, ha ingyen adjuk termékünket, de nem árt, ha ezzel is óvatosabbak vagyunk!

Lesz belőle pénz?

Az ingyenességtől egyáltalán nem biztos, hogy menekülni kell, mint azt a blogjáról híres Shannon Lowe példája is mutatja. Ő ugyanis egy egészen új webnaplót alapított arra, hogy a felesleges termékeitől megszabadulhasson, s ekkor vette észre, hogy az ingyenességben mekkora lehetőség rejlik.

Egy, az aktuális ajándékozás közülKattints a képre a nagyításhoz!

Egy, az épp érvényes ajánlatok közül

Miután az első terméket, amely egy póló volt, felkínálta, rögtön megugrott az oldal látogatóinak száma, 4500-ra. A látogatottság növekedése pedig éppen elég üzletet vonzott ahhoz, hogy minden hétköznap ki lehessen osztani valamit az olvasók között.

Persze az ingyenesség ebben az esetben sem teljes mértékben érvényesül, hiszen valamit teljesíteni is kell azért, hogy megkaphassa valaki az ajándékot. Így tereli Lowe az olvasókat az adott terméket gyártó vállalat honlapjára.

Lowe példája is mutatja, hogy az ingyenesség még akkor is rendkívül jól működhet, ha nem a saját termékünket ajánljuk fel. A termék-életciklus hagyományos elmélete szerint amennyiben növekedési szakaszban tartózkodunk, abban az esetben érdemes figyelemfelkeltő technikát, reklámozást alkalmazni, s az ingyenes termékminta, vagy ajándék erre rendkívül jó megoldás.

Amellett hogy az ajándék révén megismerik termékünket a potenciális vásárlók, a cégünk neve sem lesz a későbbiekben számukra ismeretlen, ráadásul egy jól sikerült akcióval meg is szerettethetjük vevőinkkel az adott árut, így legközelebb szívesen vásárolják majd azt meg.

Ugyanakkor, mielőtt fejjel rohannánk a falnak, nem árt, ha figyelembe vesszük, vállalkozásunk vajon elbír-e egy ingyen-kampányt. Egy nehézségekkel küzdő társaságot ez csupán még nagyobb bajba sodorhat. Lássunk néhány stratégiát, melyeket lehet követni egy-egy ingyenes termékosztogatás során!

Hogyan adjunk ingyen valamit?

Az egyik, ha nem a legjobb lehetőség valamelyik kereskedelmi vásáron, bemutatón részt venni. Igaz, hogy ezeken a komoly rendezvényeken gyakorta nem a végső vásárlók, felhasználók a leggyakoribb látogatók, de arról se feledkezzünk meg, hogy a nagy- és kiskereskedők viszont igen.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Vagyis ezek a kiállítások alapvető lehetőséget teremtenek arra, hogy kiépítsük az egyes értékesítési csatornákat. A lényeg az, hogy sikerüljön valamivel (ami esetünkben épp az ingyenesség) felhívni a figyelmüket.

Egy másik érv, amiért érdemes részt venni ilyen kiállításokon az az, hogy a média képviselői is jelen szoktak lenni az ilyen rendezvényeken, rajtuk keresztül pedig sokkal könnyebben el lehet érni a kiválasztott közönséget.

Ugyanakkor a részvétel ezeken a rendezvényeken cégünk számára valószínűsíthetően már nem ingyenes. Bérleti díjat, regisztrációs díjat kell fizetni, netán alkalmazottakat, hostesseket, arról már nem is beszélve, hogy milyen alternatív költséget jelent számunkra az, hogy ezt a terméket pénzért is értékesíthettük volna. Emiatt tehát fokozott figyelemmel kell felkészülni ezekre a kiállításokra, s minden egyes kontakttal utólag is foglalkozni kell, ne pénzkidobás legyen a kiállítás, hanem később hozzon is pénzt a konyhára.

Az is egy megoldás lehet, ha egyből a vásárlókat keressük meg, vagyis a viszonteladókon keresztül ingyenesen adjuk az adott terméket. Ez nem minden esetben lehet sikeres, ugyanis előfordulhat, hogy még az ingyenesség ellenére sem érdekli majd minden vásárlót az adott koncepció.

Erre a problémára jelenthet megoldást, ha valamelyik másik termékhez csatolva adjuk sajátunkat. Egy földrajzi alapon szerveződő klaszterben például bizonyosan könnyebben találhatunk partnert, aki hajlandó egy csomagolásban adni például a mi szappanunkat az ő törülközőjével.

Az ingyenesség egyébiránt abban az esetben lehet kiemelten hatásos megoldás, amennyiben vállalatok, vállalkozások számára gyártunk valamit, hiszen az ő körükben sokkal nagyobb a lojalitás. Ha már egyszer valami bevált, s az árával is meg vannak elégedve, akkor nem keresnek abból a termékfajtából más gyártót, vagyis nekünk kell őket megkeresni.

Bármilyen stratégiát válasszunk is, az ingyen adott termék mindenképp jó eszköz lehet cégünk, termékeink megismertetésére, a figyelemhívásra, de természetesen csak okosan alkalmazzuk ezt is, tervezés nélkül többet árthat, mint segíthet.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 23. kedd
Béla
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm