0 °C Budapest

Add ingyen és kaszálj nagyot!

Pénzcentrum
2007. november 24. 08:00

Egy új termék piacra dobása sosem könnyű feladat, hiszen ha már a termékfejlesztésen túl vagyunk, az még egyáltalán nem jelenti azt, hogy biztos sikerre számíthatunk. Persze azért nem kell félni, létezik mindenféle technika, melynek célja a termék értékesítésének fellendítése. Egy ilyen lehetőség az is, ha ingyen adjuk termékünket, de nem árt, ha ezzel is óvatosabbak vagyunk!

Lesz belőle pénz?

Az ingyenességtől egyáltalán nem biztos, hogy menekülni kell, mint azt a blogjáról híres Shannon Lowe példája is mutatja. Ő ugyanis egy egészen új webnaplót alapított arra, hogy a felesleges termékeitől megszabadulhasson, s ekkor vette észre, hogy az ingyenességben mekkora lehetőség rejlik.

Egy, az aktuális ajándékozás közülKattints a képre a nagyításhoz!

Egy, az épp érvényes ajánlatok közül

Miután az első terméket, amely egy póló volt, felkínálta, rögtön megugrott az oldal látogatóinak száma, 4500-ra. A látogatottság növekedése pedig éppen elég üzletet vonzott ahhoz, hogy minden hétköznap ki lehessen osztani valamit az olvasók között.

Persze az ingyenesség ebben az esetben sem teljes mértékben érvényesül, hiszen valamit teljesíteni is kell azért, hogy megkaphassa valaki az ajándékot. Így tereli Lowe az olvasókat az adott terméket gyártó vállalat honlapjára.

Lowe példája is mutatja, hogy az ingyenesség még akkor is rendkívül jól működhet, ha nem a saját termékünket ajánljuk fel. A termék-életciklus hagyományos elmélete szerint amennyiben növekedési szakaszban tartózkodunk, abban az esetben érdemes figyelemfelkeltő technikát, reklámozást alkalmazni, s az ingyenes termékminta, vagy ajándék erre rendkívül jó megoldás.

Amellett hogy az ajándék révén megismerik termékünket a potenciális vásárlók, a cégünk neve sem lesz a későbbiekben számukra ismeretlen, ráadásul egy jól sikerült akcióval meg is szerettethetjük vevőinkkel az adott árut, így legközelebb szívesen vásárolják majd azt meg.

Ugyanakkor, mielőtt fejjel rohannánk a falnak, nem árt, ha figyelembe vesszük, vállalkozásunk vajon elbír-e egy ingyen-kampányt. Egy nehézségekkel küzdő társaságot ez csupán még nagyobb bajba sodorhat. Lássunk néhány stratégiát, melyeket lehet követni egy-egy ingyenes termékosztogatás során!

Hogyan adjunk ingyen valamit?

Az egyik, ha nem a legjobb lehetőség valamelyik kereskedelmi vásáron, bemutatón részt venni. Igaz, hogy ezeken a komoly rendezvényeken gyakorta nem a végső vásárlók, felhasználók a leggyakoribb látogatók, de arról se feledkezzünk meg, hogy a nagy- és kiskereskedők viszont igen.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 15 millió forintot, 20 éves futamidőre, már 8,54 százalékos THM-el, és havi 129 100 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 9,12% a THM; a Raiffeisen Banknál 9,37%; az MKB Banknál 9,4%,  a Takarékbanknál pedig 9,53%; míg az UniCredit Banknál 9,7%-os THM-mel kalkulálhatunk. Érdemes még megnézni az OTP Bank, a Takarékbank, és természetesen a többi magyar hitelintézet konstrukcióját is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Vagyis ezek a kiállítások alapvető lehetőséget teremtenek arra, hogy kiépítsük az egyes értékesítési csatornákat. A lényeg az, hogy sikerüljön valamivel (ami esetünkben épp az ingyenesség) felhívni a figyelmüket.

Egy másik érv, amiért érdemes részt venni ilyen kiállításokon az az, hogy a média képviselői is jelen szoktak lenni az ilyen rendezvényeken, rajtuk keresztül pedig sokkal könnyebben el lehet érni a kiválasztott közönséget.

Ugyanakkor a részvétel ezeken a rendezvényeken cégünk számára valószínűsíthetően már nem ingyenes. Bérleti díjat, regisztrációs díjat kell fizetni, netán alkalmazottakat, hostesseket, arról már nem is beszélve, hogy milyen alternatív költséget jelent számunkra az, hogy ezt a terméket pénzért is értékesíthettük volna. Emiatt tehát fokozott figyelemmel kell felkészülni ezekre a kiállításokra, s minden egyes kontakttal utólag is foglalkozni kell, ne pénzkidobás legyen a kiállítás, hanem később hozzon is pénzt a konyhára.

Az is egy megoldás lehet, ha egyből a vásárlókat keressük meg, vagyis a viszonteladókon keresztül ingyenesen adjuk az adott terméket. Ez nem minden esetben lehet sikeres, ugyanis előfordulhat, hogy még az ingyenesség ellenére sem érdekli majd minden vásárlót az adott koncepció.

Erre a problémára jelenthet megoldást, ha valamelyik másik termékhez csatolva adjuk sajátunkat. Egy földrajzi alapon szerveződő klaszterben például bizonyosan könnyebben találhatunk partnert, aki hajlandó egy csomagolásban adni például a mi szappanunkat az ő törülközőjével.

Az ingyenesség egyébiránt abban az esetben lehet kiemelten hatásos megoldás, amennyiben vállalatok, vállalkozások számára gyártunk valamit, hiszen az ő körükben sokkal nagyobb a lojalitás. Ha már egyszer valami bevált, s az árával is meg vannak elégedve, akkor nem keresnek abból a termékfajtából más gyártót, vagyis nekünk kell őket megkeresni.

Bármilyen stratégiát válasszunk is, az ingyen adott termék mindenképp jó eszköz lehet cégünk, termékeink megismertetésére, a figyelemhívásra, de természetesen csak okosan alkalmazzuk ezt is, tervezés nélkül többet árthat, mint segíthet.

Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. február 5. vasárnap
Ágota, Ingrid
5. hét
Február 5.
Nutella Nap
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?