Egy vállalat indítása vagy működtetése során számos problémával kerület szembe a tulajdonos. Az egyik ilyen meghatározó kérdés a cég imázsa, a róla kialakult kép, amit viszont lehet fejleszteni...
Az üzleti kommunikáció a cégek életében nagyon fontos, ugyanis részben erről ítélik meg a dolgozók, a vevők, az ügyfelek, a megrendelők, a beszállítók, a hitelezők, és az összes többi külső szereplő. A jó imázs létrehozása és fenntartása nemcsak a külső szereplők szempontjából fontos a cégnek, hanem a dolgozókban is egy pozitív képet kell kialakítani, hogy jól végezzék a munkájukat.
Az egyik legfontosabb célközönség a pozitív kép kialakítására a fogyasztói kör, ugyanis náluk a legvalószínűbb, hogy érzelmi alapon, irracionális módon döntenek egy termék megvásárlásáról, vagy egy vállalat választásáról. Ma már minden cégnek az az érdeke, hogy saját "személyiséggel"könnyű őket megkülönböztetni rendelkezzenek, mivel így a versenytársaktól, és az ügyfeleket is magához csábíthatja.
A megítélés három területből tevődik össze, mégpedig hogy kik ismerik a céget, mit gondolnak róla, és ezek hogyan befolyásolják a magatartásukat, döntéseiket. Mind a három területre egyszerre kell koncentrálni, hogy jó kép alakuljon ki a vállalatról a piacon.
Első teendők
A legfontosabb feladat a vállalat termékeinek vagy szolgáltatásainak pozicionálása, a célcsoport pontos meghatározása, igényeinek, szokásainak, elvárásainak megismerése. Ezek alapján lehet meghatározni azokat az értékeket, amikre fel lehet építeni az egyéni arculatot. Az imázs kialakításakor viszont mindenképpen el kell kerülni a "tucat termékeket", mivel a lényeg az egyediség kialakítása.
A képzeletbeli arculat kitalálása után következnek a gyakorlati teendők, mint az iroda berendezése, a színek kialakítása, a mottó, és a dolgozókkal szembeni elvárások megfogalmazása.
Egy vállalat imázsát nagyon sokféle módon lehet építeni, fejleszteni. Az első időszakban a reklámot el kell felejteni, ugyanis az csak arra való, hogy az érdeklődést fenntartsa a cég iránt. A PR azaz public relations közönségkapcsolatot jelent, vagyis a külső szereplőkkel való kapcsolattartást. Az induláskor ez a legjobb figyelemfelkeltő.
Az új termékek vagy szolgáltatások bemutatására a média a legmegfelelőbb, de azt nem úgy kell bemutatni, mint egy reklámban szokás. A cél a megismertetés, ami kevesebb költséggel jár, mint a reklám, mivel csak a célcsoport által figyelt médiát veszi célba a cég. Nem utolsó szempont, hogy ha valaki más állítja a cégről hogy jó, azt a fogyasztók jobban elfogadják, mintha a cég mondaná.
Hírnév megőrzése
Ha már kialakítottuk a vállalat arculatát, akkor is figyelni kell a jó hírnév fenntartására. Egy beszállító nem szívesen áll egy olyan céggel szóba, amelyikről az a hír járja, hogy nem mindig fizet, illetve a vevők elkerülik a termékeket, ha minőségbeli problémákról hallottak.
Könnyen előnyt lehet kovácsolni a jó hírnévből, ugyanis a munkát keresők is sokkal szívesebben jelentkeznek egy jó nevű cég hirdetésére. Így megvan a lehetőség a gondosabb szűrésre, és a szigorúbb kiválasztási folyamat is megfelelő eredménnyel járhat, és a jelentkezők nagy száma miatt lényegesen lerövidülhet a toborzásra szánt idő. A leendő dolgozók szempontjából pedig nagy előny ha egy "nagy név" szerepel az önéletrajzban a későbbi munkakeresés során.
A következőkben látható néhány tipp a jól csengő név megőrzésére:
1. Ne becsüljük le az ügyfelet, mindig hozzuk a tudtára, ha kedvezőbb feltételekkel kap meg valamit.
JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 46 056 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől az MKB Bank 47 150 forintos törlesztőt (THM 15,61%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
2. Az ügyfelek panaszaira mindig válaszoljunk, és minden lehetőség szerint oldjuk meg a problémát.
3. Ha nem sikerül megoldani, arról mindenképpen tanácsos írásban tájékoztatni az ügyfelet, esetleges javaslatokkal, hogy kihez forduljon.
4. Fordítsunk figyelmet arra, hogy megismerjük a célközönség igényeit, elvárásait, hogy minél jobban meg tudjunk annak felelni.
5. Mindig időben fizessünk a beszállítóknak, hitelezőknek.
6. Ápoljuk az üzleti kapcsolatokat, ismeretségeket.
7. Működjünk együtt a felügyeleti szervekkel, és igyekezzünk jó kapcsolatokat kialakítani, nem hátrány egy cégbírósági vagy APEH ügyintéző.
8. A termékek és szolgáltatások árát mindig a versenytársak figyelembe vételével alakítsuk ki.
9. A vállalattal szembeni negatív kritikákat a fejlődés iránymutatásának fogjuk fel.
10. Mindig legyünk naprakészek a céget érintő kérdésekben, mivel ez hozzáértést és szakmai felkészültséget sugároz.
Ha a vevőkben, beszállítókban, hitelezőkben jó kép alakul ki a vállalatról, abból könnyen profitálni tud, ugyanis a vevők továbbadják jó tapasztalataikat, így növelve a cég ismertségét, a hitelezők és beszállítók viszont sokkal könnyebben és akár kedvezőbb feltételekkel működnek együtt egy megbízható céggel.
Ha egy vállalatnak sikerül a különböző csoportokban (vevők, hitelezők, beszállítók) nagyjából ugyanolyan képet kialakítania magáról, és ez a saját elvárásoknak is megfelel, amiket megfogalmazott önmagával szemben, akkor jó úton halad, hogy a pozitív hatásokat az üzleti eredményeiben is érzékelhesse.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
- Ezúttal pénzért érkeznek harci rozsomákok Ukrajnába
- Chatbotok javíthatják már az internet biztonságát is
- Négy gólt szerezve kezdődött Münchenben a Tuchel-korszak
- Egek! Több mint 81 ezer nyertes az 5-ös lottón
- Indul az atlétikai vb önkéntesprogramja - a nap hírei
- Észak-Korea "tud" Ukrajna "sötét tervéről"
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


