Egy vállalat indítása vagy működtetése során számos problémával kerület szembe a tulajdonos. Az egyik ilyen meghatározó kérdés a cég imázsa, a róla kialakult kép, amit viszont lehet fejleszteni...
Az üzleti kommunikáció a cégek életében nagyon fontos, ugyanis részben erről ítélik meg a dolgozók, a vevők, az ügyfelek, a megrendelők, a beszállítók, a hitelezők, és az összes többi külső szereplő. A jó imázs létrehozása és fenntartása nemcsak a külső szereplők szempontjából fontos a cégnek, hanem a dolgozókban is egy pozitív képet kell kialakítani, hogy jól végezzék a munkájukat.
Az egyik legfontosabb célközönség a pozitív kép kialakítására a fogyasztói kör, ugyanis náluk a legvalószínűbb, hogy érzelmi alapon, irracionális módon döntenek egy termék megvásárlásáról, vagy egy vállalat választásáról. Ma már minden cégnek az az érdeke, hogy saját "személyiséggel"könnyű őket megkülönböztetni rendelkezzenek, mivel így a versenytársaktól, és az ügyfeleket is magához csábíthatja.
A megítélés három területből tevődik össze, mégpedig hogy kik ismerik a céget, mit gondolnak róla, és ezek hogyan befolyásolják a magatartásukat, döntéseiket. Mind a három területre egyszerre kell koncentrálni, hogy jó kép alakuljon ki a vállalatról a piacon.
Első teendők
A legfontosabb feladat a vállalat termékeinek vagy szolgáltatásainak pozicionálása, a célcsoport pontos meghatározása, igényeinek, szokásainak, elvárásainak megismerése. Ezek alapján lehet meghatározni azokat az értékeket, amikre fel lehet építeni az egyéni arculatot. Az imázs kialakításakor viszont mindenképpen el kell kerülni a "tucat termékeket", mivel a lényeg az egyediség kialakítása.
A képzeletbeli arculat kitalálása után következnek a gyakorlati teendők, mint az iroda berendezése, a színek kialakítása, a mottó, és a dolgozókkal szembeni elvárások megfogalmazása.
Egy vállalat imázsát nagyon sokféle módon lehet építeni, fejleszteni. Az első időszakban a reklámot el kell felejteni, ugyanis az csak arra való, hogy az érdeklődést fenntartsa a cég iránt. A PR azaz public relations közönségkapcsolatot jelent, vagyis a külső szereplőkkel való kapcsolattartást. Az induláskor ez a legjobb figyelemfelkeltő.
Az új termékek vagy szolgáltatások bemutatására a média a legmegfelelőbb, de azt nem úgy kell bemutatni, mint egy reklámban szokás. A cél a megismertetés, ami kevesebb költséggel jár, mint a reklám, mivel csak a célcsoport által figyelt médiát veszi célba a cég. Nem utolsó szempont, hogy ha valaki más állítja a cégről hogy jó, azt a fogyasztók jobban elfogadják, mintha a cég mondaná.
Hírnév megőrzése
Ha már kialakítottuk a vállalat arculatát, akkor is figyelni kell a jó hírnév fenntartására. Egy beszállító nem szívesen áll egy olyan céggel szóba, amelyikről az a hír járja, hogy nem mindig fizet, illetve a vevők elkerülik a termékeket, ha minőségbeli problémákról hallottak.
Könnyen előnyt lehet kovácsolni a jó hírnévből, ugyanis a munkát keresők is sokkal szívesebben jelentkeznek egy jó nevű cég hirdetésére. Így megvan a lehetőség a gondosabb szűrésre, és a szigorúbb kiválasztási folyamat is megfelelő eredménnyel járhat, és a jelentkezők nagy száma miatt lényegesen lerövidülhet a toborzásra szánt idő. A leendő dolgozók szempontjából pedig nagy előny ha egy "nagy név" szerepel az önéletrajzban a későbbi munkakeresés során.
A következőkben látható néhány tipp a jól csengő név megőrzésére:
1. Ne becsüljük le az ügyfelet, mindig hozzuk a tudtára, ha kedvezőbb feltételekkel kap meg valamit.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2. Az ügyfelek panaszaira mindig válaszoljunk, és minden lehetőség szerint oldjuk meg a problémát.
3. Ha nem sikerül megoldani, arról mindenképpen tanácsos írásban tájékoztatni az ügyfelet, esetleges javaslatokkal, hogy kihez forduljon.
4. Fordítsunk figyelmet arra, hogy megismerjük a célközönség igényeit, elvárásait, hogy minél jobban meg tudjunk annak felelni.
5. Mindig időben fizessünk a beszállítóknak, hitelezőknek.
6. Ápoljuk az üzleti kapcsolatokat, ismeretségeket.
7. Működjünk együtt a felügyeleti szervekkel, és igyekezzünk jó kapcsolatokat kialakítani, nem hátrány egy cégbírósági vagy APEH ügyintéző.
8. A termékek és szolgáltatások árát mindig a versenytársak figyelembe vételével alakítsuk ki.
9. A vállalattal szembeni negatív kritikákat a fejlődés iránymutatásának fogjuk fel.
10. Mindig legyünk naprakészek a céget érintő kérdésekben, mivel ez hozzáértést és szakmai felkészültséget sugároz.
Ha a vevőkben, beszállítókban, hitelezőkben jó kép alakul ki a vállalatról, abból könnyen profitálni tud, ugyanis a vevők továbbadják jó tapasztalataikat, így növelve a cég ismertségét, a hitelezők és beszállítók viszont sokkal könnyebben és akár kedvezőbb feltételekkel működnek együtt egy megbízható céggel.
Ha egy vállalatnak sikerül a különböző csoportokban (vevők, hitelezők, beszállítók) nagyjából ugyanolyan képet kialakítania magáról, és ez a saját elvárásoknak is megfelel, amiket megfogalmazott önmagával szemben, akkor jó úton halad, hogy a pozitív hatásokat az üzleti eredményeiben is érzékelhesse.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml