Úgy tűnik a német Volkswagen új csodafegyvere bejött a Toyota és General Motors elleni harcban. Igazából nem egy új kisautóról van itt szó, hanem a nálunk már régesrég ismert, netán negatív beidegződéssel kísért Skoda márkáról - olvasható a BusinessWeek gazdasági magazinban.
A Skoda reneszánszát éli népszerűség tekintetében, emellé azonban a Volkswagen hasonló kategóriájú modelljeihez képest már alacsonyabb ár és magasabb minőség társul. Ennek köszönhetően aztán a növekedési adatok is rendkívül kedvezőek, 2006 első félévében például 13,2 százalékkal emelkedett az értékesítés.
Ebben az évben a Skoda tervei szerint 630 ezer kocsit értékesítenek majd, ez 2010-re reményeik szerint eléri az 1 milliót. Az emelkedést persze a terjeszkedéstől remélik, új piacokat nyitnak Amerikában, illetve a fejlődő országokban.
A Nyugat-Európában meghatározó piaci szereppel bíró, illetve Kelet-Közép-Európában piacvezető gyártó leginkább Ázsia feltörekvő piacait célozta meg, az oroszországi Kalugában nyitottak új gyárat, ahol októberben kezdik meg új Skodák és Volkswagenek gyártását.
Indiában pedig saját szerelőüzemet létesítettek, teljesen külön a Volkswagen Pune gyárától, a cél pedig 30 000 autó összeszerelés évente. Emellett a Skoda rendelkezik szerelőüzemmel Kínában, Ukrajnában, Boszniában és Kazahsztánban is.
A tervek szerint egy új, alacsony árú, a Renault Logan méltó vetélytársának bizonyulható modellel rukkol majd elő.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Hogy miben rejlik a Skoda újjászületésének sikere? Sikerült kihasználniuk a megfelelő szinergiákat a Volkswagennel, hiszen ugyanazt a technológiát alkalmazzák. Ehhez azonban szélesebb rétegek számára elérhető árakat alkalmaznak, magas minősséget és tágas belső tereket társítva.
Vagyis tehát sikerült az újradefiniálás, megszabadultak a régi modellek megbízhatatlanságáról szóló anekdoták árnyától, és ma már a Skoda név hallatán sokaknak inkább a minőségi autó ugorhat be. Legalábbis a J.D. Power & Associates piackutató cég fogyasztói elégedettséget és minőséget vizsgáló tanulmányai szerint a Skoda Franciaországban és Németországban a legjobb 10 között végzett, Nagy-Britanniában a második helyen holtversenyben a Hondával.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








