Mindent visz a TNT: "Bármit, bárhová, bármikor"

Pénzcentrum
2007. szeptember 20. 05:55

A héten kerültek bevezetésre a TNT Express Worldwide új szolgáltatásai világszerte, így Magyarországon is. Ennek kapcsán készítettünk interjút ifj. Járosi Mártonnal, a TNT Express Worldwide Hungary vezérigazgatójával a cégről és a piaci helyzetről. 

 

Pénzcentrum:Mióta van jelen Magyarországon a TNT?

ifj. Járosi Márton: 1988 óta van jelen a TNT Express Hungary Kft. (TNT Hungary) Magyarországon.

Pénzcentrum:Milyen flottával rendelkezik a TNT Hungary?

ifj. Járosi Márton: Jelenleg 145 másfél tonnás járművel rendelkezünk, ez tavaly még csupán 130 volt.

Pénzcentrum:A repülőgépek a TNT Hungary tulajdonában vannak?

ifj. Járosi Márton: A TNT Airways tulajdonában vannak a repülőgépek, melyekből naponta 1-2 jár Ferihegyre, tehát reggel jön, este megy, az a gép, amelyre nekünk szükségünk van. A szállító hálózatok úgy működnek, hogy egy elosztó központba beszállítják a holmit, és utána szétosztják. Mi is úgy működünk, mint egy regionális elosztó központ, vagyis 3-4 repülőgép innen elmegy, azután visszajön.

Pénzcentrum:Terveznek a közeljövőben további flottabővítést?

ifj. Járosi Márton: Az idei évben összesen 673 millió forint beruházást tervezünk, melyből 290 millió forint a raktárbázis fejlesztésére jut, 171 millió forint informatikai fejlesztésre, az egyéb fejlesztésekre, melyekben benne foglaltatik a flottabővítés is, pedig 212 millió forint. A bővítés folyamatosan zajlik, a flottát folyamatosan hozzá kell alakítani a volumenekhez, a szolgáltatásokhoz és adott esetben az ügyfélparaméterek megváltozásához. Az ügyfelek száma nyilván növekszik, de ennek a területi megoszlását nem lehet előre tudni, ahol nő, ott kell növelni a flottát. Akik ennek a tervezéséért és vezetéséért felelősek, ezt teljesen automatikusan végzik. Mi a szolgáltatást ajánljuk a teljes, a jelenlegi, illetve a

TNT Express
A TNT Express Worldwide 1988-ban kezdte meg tevékenységét Magyarországon. A cég vegyes vállalatként működött TNT Malév Express Kft. néven, melyben a Malév 40%-os részesedéssel volt jelen. A TNT 1993-ban kivásárlásokkal és névmódosítással átszervezte magyarországi érdekeltségeinek struktúráját oly módon, hogy egyesítette a korábbi nemzetközi (TNT-Malév) és a hazai futárszolgálatot (korábban a TNT UK tulajdonában lévő TNT Hungary). Ekkor kezdte meg mai formájában működését a TNT Express Worldwide Hungary Kft.

jövendőbeli ügyfélkörnek. Ez egy infrastrukturális jellegű szolgáltatás, tehát olyan nem fordulhat elő, hogy az adott terméket nem tudjuk elvinni. Ilyen csupán egyetlen esetben fordulhat elő: ha nekünk azt mondták, hogy a csomag 3-5 kilós, ezzel szemben valójában 2 tonna. Ebben az esetben hívunk egy olyan járművet, ami ezt el tudja szállítani. Vannak tiltott holmik, vegyszerek, veszélyes áruk, de ezeken kívül mindent elviszünk.

Pénzcentrum:Hogyan alakult az árbevételük?

ifj. Járosi Márton: Csak százalékos adatokat mondhatok, a szigorú amerikai tőkepiaci szabályozás miatt, a 2005 és 2006 közötti növekedés tehát 62 százalék volt.

Pénzcentrum:Ez milyen teljesítmény a többi leányvállalathoz képest?

ifj. Járosi Márton: Európában külső tanulmányok szerint ebben a piacban benne van a 10-15 százalékos növekedés. A mi növekedésünk a történelmi és gazdasági múltunk miatt ennél jelentősebb, hiszen van hová fejlődni.

Pénzcentrum:Mennyire erős a belföldi verseny?

ifj. Járosi Márton: Jelentős a verseny. A cégünk belföldi koncepciója úgy alakul, hogy mi nemzetközi és belföldi expressz - időérzékeny - szállító vállalat vagyunk. Az üzlet alapvetően a nemzetközi részből fejlődött ki. Valamikor a múlt század '40-es éveiben két tényező járult hozzá az iparág létrejöttéhez, egyrészt a polgári repülés elérhetővé vált a háborús repülőgépgyártás és az ipar felfutása révén. Másrészt látszott, hogy egy rés van a piacon, az egyes országok

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Világteljesítmény
A TNT Express az egész világon 44 repülőgépet és több mint 23 ezer közúti járművet üzemeltet, amelyek hetente mintegy 4,1 millió küldeményt szállítanak.

között a szállítás ilyen sebességgel nem valósult meg. Ha már valaki a nemzetközi árut is elviszi, akkor miért ne szállíthatna belföldre is. Itt érzékelhető a koncepcióbeli különbség, hiszen a piacon lévő vállalatoknál nem mindenütt van belföldi szolgáltatás, nálunk pedig mindig is az volt a filozófia, hogy belföldön is végzünk szállítást. Úgy gondoljuk, hogy egy időérzékeny szállítási "hipermarketnek" kell lennünk, ez az üzleti filozófiánk. A belföldi szállítást is háztól házig, pontosan, igen magas szolgáltatási színvonalon oldjuk meg, így ennek a költsége magasabb, igaz az infrastruktúrából adódóan nem ez a fő irányunk. Jelen vagyunk a belföldi piacon, de csak egy kis szeletét birtokoljuk, mert nem ez a fő profilunk. Egyébiránt a belföldi piac is nagyon szegmentált. Ha valakinek a mi profilunk tetszik, akkor tőlünk vesz, de nagyon kis távolságon mi sosem leszünk versenyképesek, hiszen nekünk másra optimalizált az infrastruktúránk. Ott természetesen jobban megfelelhet például a kerékpáros futárcég. Ők viszont nem képesek nagyobb küldeményeket messzebbre szállítani. Emellett a kis cégeknél télen már problémák adódhatnak, és nem nagyon lehet üzletet alapítani arra, hogy csak nyáron megy jól az üzlet.

Pénzcentrum:Kik az önök ügyfelei jellemzően? Nagyvállalatok vagy kkv-k?

ifj. Járosi Márton: Is-is, illetve hozzá lehet tenni természetesen a magánszemélyeket is, próbálunk alkalmazkodni az ügyfelek különböző igényeihez. A nagyvállalatok általában valamiféle integrált megoldásra vágynak. A kkv-knál ugyanez a helyzet, ott vannak az úgynevezett ügyfél-információs szolgáltatások, illetve a szolgáltatások palettája is elég széles, különböző típusú ügyfeleknek különböző applikációk vannak. A kiszolgálás minősége természetesen minden esetben azonos, nincs ráírva a küldeményre, hogy kié, csak mások az alkalmazott kommunikációs módszerek, illetve testre szabottak a szoftverek. A kkv-k és a nagyvállalatok egyébként sem létezhetnek egymás nélkül a gazdaság egészében. A kkv-knál a kommunikációra egyébként jobban kell ügyelni, mert gyakrabban változnak a szereplők. Velük ellentétben a nagy szervezetek tartanak logisztikai szakértőket, sőt egész logisztikai szervezeteket, amelyek rendelkeznek a megfelelő ismeretekkel. Például a most bevezetett egyesített fuvarlevél sokkal fontosabb a kkv-szegmensnek, mert a többiek úgyis tudják, hogyan kell azt kezelni. A kkv-k ezzel ellentétben egy csomó esetben nem is látnak fuvarlevelet, hiszen elektronikus formában történik a megállapodás.

Pénzcentrum:Milyen típusú szállítmány adja az árbevétel legnagyobb részét?

ifj. Járosi Márton: Mi szolgáltatástípusonként teszünk különbséget. A részleteket nem mondhatom el, de nincs kiemelten jellemző áruféleség. Mi igazából nem is tudjuk, hogy mi van a csomagban, amit szállítunk. Csak annyi adatot rögzítünk a küldeményről, amennyi a szállításhoz szükséges és amennyit a hatóságok előírnak számunkra.

Pénzcentrum:Van olyan termék, amelyet Önök nem szállítanak el?

Cápa-kaland
Az egyik legkülönlegesebb szállítási feladat a négy cápa hazaszállítása volt, emiatt külön tartályokat készítettek, az állatok egyedi méretéhez igazítva.

ifj. Járosi Márton: Bármit, bármikor bárhová elszállítunk, ha lehet. Romlandó árut is vállalunk, rendelkezünk megfelelő engedéllyel, de nyilvánvalóan nem szállítunk fegyvert, lőszert, kábítószert, veszélyes vagy robbanóanyagokat, és így tovább. Ami elfér egy repülőben, akár részenként, azt mi elvisszük, ugyanez a helyzet a közúti járműszelvénnyel is. Tehát csak jogi és bizonyos fizikai korlátja lehet, ha valamit nem viszünk el.

Pénzcentrum:Az új szolgáltatásaik is egyedülállóak az iparágban. Emellett mi az, ami kizárólag a TNT-re jellemző?

ifj. Járosi Márton: A sokféleség. A többiek is vesznek maguknak közúti hálózatokat, mert ők is észlelték, hogy érdemes időben kvantálni a dolgokat, tehát ezek a szolgáltatások idővel más által is elérhetővé válnak, de természetesen hosszú időnek kell eltelnie, mire ez jól működik. A mi európai közúti hálózatunk lassan 30 éves. Jó pár versenytársnak nincs belföldi szolgáltatása sem.

Pénzcentrum:A brosúrájuk szerint különös hangsúlyt helyeznek a társadalmi felelősségvállalásra. Ez pontosan mit takar?

ifj. Járosi Márton: Az ügy filozófiája, hogy az embernek békességben kell lennie önmagával és a környezetével. A nemzetközi programjaink közül kettő figyelemreméltó jelenleg: az egyik az ENSZ segélyszervezetének a támogatása, ezen belül is az iskolaélelmezési programot támogatjuk. Nem csupán élelemre van szüksége a gyerekeknek, hanem ha ezt például az iskolában kapják meg, akkor el kell oda jutnia, és ha már ott van, akkor tanul is. Így lesz arra esélye, hogy mikor felnő, meg tudja termelni majd a saját élelmét. A másik programunk a Planet Me, egy környezetvédelmi program, amely a globális felmelegedés ellen küzd. Különösen fontos támogatni ezt olyan cégeknek, amelyek szállítással foglalkoznak, hiszen nekik jelentős szén-dioxid-kibocsátásuk. Hiába használjuk a legkorszerűbb gépeket, a károsanyag-kibocsátás összességében mégis elég magas. A cég jelentős összegeket költ arra, hogy felvilágosító tevékenységet folytasson a saját munkatársai körében, így például oltsák le a villanyt, energiatakarékos eszközöket vásároljunk, ha lecsöppen az olaj egy autóból, azonnal fel kell takarítani a megfelelő reagens anyagokkal. Ez a napi életünk részévé válik, beépül a helyi kultúrába. A cég minden tavasszal tart egy rendezvényt, "körbejárja a világot", a világ különböző helyein pontosan reggel 10-kor elindulunk és sétálunk 5 km-t, ezzel arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy vannak olyan helyek a világban, ahol sokkal rosszabbul élnek az emberek. Van ezen kívül egy magyarországi jótékonysági tevékenységünk is: felkaroltuk az SOS Gyermekfalut, mert úgy érezzük, hogy az egyik legnagyobb baj a világon, ha egy gyereknek nincsenek szülei. Igyekszünk jó viszonyt kialakítani a környezetünkkel, illetve szeretnénk pozitív példát mutatni, de ez cégen belül is így van. Nagyon komoly etikai kódexszel. Mindenkinek azonos esélyeket kell biztosítani, azonos feltételeket, tisztességesen kell beszélni minden munkatársunkkal.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 24. 21:11
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm