Az idén 2 százalékkal kevesebbet költöttünk, mint 2006 első felében, viszont egyre inkább az áruházláncok aratják le a babérokat, így sok kis üzlet működése forog veszélyben - írja a Magyar Nemzet.
Az első hét hónapban 8,5 százalékkal emelkedtek az árak, a hazai kiskereskedelem forgalma viszont több mint 1,5 százalékkal csökkent. Az élelmiszerárak növekedése egyre jobban érezhető, már ezen a téren is megkezdődött a spórolás, a ruházat, a könyvek és újságok, és az iparcikk jellegű termékek mellett.
A KSH adatai szerint a bérek vásárlóértéke 6,5 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy évvel ezelőtt, a hitelállomány pedig folyamatosan nő. A fogyasztási hitelek, és a szabad felhasználású jelzáloghitelek egyre népszerűbbek a lakosság körében, bér ezeket nem tartós fogyasztási cikkekre költjük, hanem az eddigi életszínvonal fenntartására.
Szakértők véleménye alapján a kiskereskedelem mélypontja a harmadik negyedévben éri el a csúcsot. A piac idén 3-4 százalékos becsült csökkenést produkál, ami a multikat nem igazán érinti, ugyanis a szupermarketek piaci részesdése 2 százalékkal, a hipermarketeké 1 százalékkal nőtt az előző évhez képest.
Tavaly közel 1200 kisbolt szűnt meg, az 50 négyzetméter alatti területűek esetében az elmúlt években 6-6 százalék, tavaly viszont már 8 százalékos hanyatlás volt megfigyelhető. Ezzel szemben a hipermarketek száma az elmúlt 5 évben megkétszereződött, tavaly év végén már 109 volt belőlük az országban, és mára minden harmadik forintot valamelyik hipermarketben költünk el.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján
- Jelentős akadályt gördített el a Siemens a hatékony e-kamionok elől
- ÉKM: felfüggesztik a kamionstopot a május elseje előtti éjszakára
- Egyre több halálos áldozatot szed a hőstressz
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó