A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 2007 június 17-i tárgyalásán megállapította, hogy a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. 2006. november 16. és 22. között tartott "3-at kap, 2-t fizet" akciója során megtévesztette a fogyasztókat. A jogsértés miatt a vállalkozásnak 5 millió forint bírságot kell fizetnie.
A GVH vizsgálata során megállapította, hogy Lidl második születésnapja alkalmából kiadott akciós újságban szereplő tájékoztatást a fogyasztók úgy is értelmezhették, hogy a 2/3-ra csökkentett áru termékből kell hármat vásárolni. Ezzel szemben a vásárló már egy termék esetében is a korábbi ár 2/3-át fizette meg. A GVH szerint a magatartás alkalmas volt a vásárlók megtévesztésre, mivel többletfogyasztásra ösztönzött, illetve azt a képzetet keltette, hogy az akciós ár mellett még igénybe vehető a klasszikus "kettőt fizet, hármat kap" kedvezmény is.
A versenyhatóság gyakorlata szerint a fogyasztók befolyásolásában egy áruházlánc akcióiról szóló tájékoztatás a fogyasztó érdemi választását befolyásoló tényezőnek tekintendő. A magatartás kétségtelenül hatást gyakorol a gazdasági versenyre, mely hatást fokozza az, hogy az akciók alkalmasak a fogyasztók áruházba történő "becsábítására", s az áruházba ily módon betért fogyasztók vásárlásai nem szorítkoznak az akcióban résztvevő termékekre. Az akciók, illetve az azokról adott tájékoztatások nemcsak az adott akciós áruk iránti keresletet növelik, hanem kedvezően hatnak az áruházakban forgalmazott többi áru értékesítésére is. A Lidl GVH által vizsgált akciója az élelmiszerjellegű vegyes kiskereskedelem piacára vonatkozott, amelynek jellemzője a fogyasztók fokozott árérzékenysége és a piaci szereplők között érvényesülő élénk verseny. Emiatt az áruházláncok folyamatos akcióikkal igyekeznek befolyásolni a fogyasztók döntéseit. A piacon jelenlévő társaságok kínálatában megjelenő élelmiszer és nem élelmiszerjellegű termékek esetében a fogyasztói döntés szempontjából kiemelt szerephez jut a termék ára.
A GVH szerint a Lidl esetében nem tekinthető enyhítő körülménynek, hogy vele szemben első alkalommal került sor versenyfelügyeleti eljárása lefolytatására valamint a kifogásolt akció csak rövid ideig volt érvényben. Ennek oka, hogy a Lidl multinacionális háttérrel rendelkező vállalkozásként nem tekinthető piaci és versenyjogi tapasztalatokkal egyáltalán nem rendelkező szereplőnek, tekintettel arra, hogy már két éve Magyarországon is megnyitotta áruházait. Az akció rövid időtartama pedig azért nem szolgálhat alapul a csekély súlyú jogsértés esetleges megállapításához, hiszen az akció érvényességi ideje eleve csak egyetlen hétre (2006. november 16-22.) korlátozódott, a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas tájékoztatást pedig az eljárás alá vont magas példányszámban juttatta el a háztartásokba. Ezzel szemben enyhítő körülményként értékelhető, hogy a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas plakátokat az eljárás alá vont vállalkozás az akció másnapján eltávolította az áruházakból.
A jogsértés miatt a Lidl-nek 5 millió forint versenyfelügyeleti bírságot kell fizetnie.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








