Nem kell üzleti életet élned ahhoz, hogy csillogó névjegykártyádat elegáns mozdulattal nyújtsd oda ismerősnek, ismeretlennek. Egy londoni vállalkozás ugyanis a névjegykártya és a közösségi oldalak keresztezésével feltalálta a spanyolviaszt, megtalálta azt a piaci rést, amelyre "harapnak a halak", és legfőképpen megfelelő pénzt hoz vállalkozása számára.
Richard Moross még a BusinessWeek gazdasági újságnak is bevallotta, hogy vállalkozás kissé idejétmúlt profillal rendelkezik. A meglehetősen mókás névvel rendelkező Moo ugyanis online nyomtatási szolgáltatással kezdte meg működését tavaly szeptemberben.
A cég alapítójának és vezérigazgatójának elmondása szerint az indulás óta több mint 30 ezer rendelést teljesített 140 országba szerte a világban. Önmagában ez még nem adhatna semmiféle büszkélkedésre okot, mivel az iparágban vén rókának számító VistaPrint naponta 21 ezer szállítást teljesít.
Ami már jóval érdekesebb, a Moo megtalálta a számára megfelelő piaci rést: névjegykártyákat árusít főképp olyan vevők számára, akiknek nincs vállalkozásuk, nem üzletelnek. Ehelyett inkább webnaplójuk van, esetleg virtuális énjük valamely internetes szimulátorban.
A Moo minikártyája egy átlagos névjegykártya magasságának felével büszkélkedhet, kinézete pedig egyedi, minden egyes kártyára más és más képet lehet rátenni, egyenként 25 centért. Sokak szerint azért válhatott ilyen sikeressé a névjegykártya, mert egyrészt könnyen lehet vele beszélgetést kezdeményezni, másrészt egyáltalán nem tipikusan üzleti, nincs meg az a hivatalosság benne, ami megakaszthatná a beszélgetés kialakulását.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Moross egyébként arra a felvetésre, hogy mit fog tenni, ha elveszítik kártyáik az újdonság varázsát, szerényen az iPod-hoz hasonlítja minikártyáját, s úgy gondolja, hogy megfelelően kreatív innovációkkal életben lehet tartani az üzletet.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








