6 °C Budapest

A siker kulcsa: megtalálni a rést

Pénzcentrum
2007. július 10. 16:00

Nem kell üzleti életet élned ahhoz, hogy csillogó névjegykártyádat elegáns mozdulattal nyújtsd oda ismerősnek, ismeretlennek. Egy londoni vállalkozás ugyanis a névjegykártya és a közösségi oldalak keresztezésével feltalálta a spanyolviaszt, megtalálta azt a piaci rést, amelyre "harapnak a halak", és legfőképpen megfelelő pénzt hoz vállalkozása számára.

Richard Moross még a BusinessWeek gazdasági újságnak is bevallotta, hogy vállalkozás kissé idejétmúlt profillal rendelkezik. A meglehetősen mókás névvel rendelkező Moo ugyanis online nyomtatási szolgáltatással kezdte meg működését tavaly szeptemberben.

A cég alapítójának és vezérigazgatójának elmondása szerint az indulás óta több mint 30 ezer rendelést teljesített 140 országba szerte a világban. Önmagában ez még nem adhatna semmiféle büszkélkedésre okot, mivel az iparágban vén rókának számító VistaPrint naponta 21 ezer szállítást teljesít.

Ami már jóval érdekesebb, a Moo megtalálta a számára megfelelő piaci rést: névjegykártyákat árusít főképp olyan vevők számára, akiknek nincs vállalkozásuk, nem üzletelnek. Ehelyett inkább webnaplójuk van, esetleg virtuális énjük valamely internetes szimulátorban.

A Moo minikártyája egy átlagos névjegykártya magasságának felével büszkélkedhet, kinézete pedig egyedi, minden egyes kártyára más és más képet lehet rátenni, egyenként 25 centért. Sokak szerint azért válhatott ilyen sikeressé a névjegykártya, mert egyrészt könnyen lehet vele beszélgetést kezdeményezni, másrészt egyáltalán nem tipikusan üzleti, nincs meg az a hivatalosság benne, ami megakaszthatná a beszélgetés kialakulását.

Moross egyébként arra a felvetésre, hogy mit fog tenni, ha elveszítik kártyáik az újdonság varázsát, szerényen az iPod-hoz hasonlítja minikártyáját, s úgy gondolja, hogy megfelelően kreatív innovációkkal életben lehet tartani az üzletet.

Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. november 26. szombat
Virág
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
Private Investor Day 2022/2.
Vegyen részt INGYENESEN a PID2022 kóddal!
EZT OLVASTAD MÁR?