Július 10-én magyar indítványra született székhelyvitában nyilatkozik a luxemburgi bíróság, korábban ugyanis a bajai Cartesio Bt. változás bejegyzési kérelmet terjesztett elő a Bács-Kiskun Megyei Bíróságnál, miszerint a cég székhelyét Bajáról egy olasz városba helyezné át. A cégbíróság megtagadta a beadvány teljesítését - írja a Magyar Nemzet.
A magyar jog szerint nem lehetséges a székhely külföldre helyezése, a vállalatnak ugyanis előbb meg kell szűnnie Magyarországon, majd Olaszországban újjá kell alakulnia. A cég álláspontja szerint az uniós tagságunk lehetőséget ad arra, hogy a magyar cég áthelyezze székhelyét egy másik EU-tagállamba anélkül, hogy honossága változna. A társaság szerint erre az Európai Közösség letelepedés szabadságára vonatkozó rendelkezései adnak alapot.
Az ügy igencsak összetett, mivel a Cartesio Bt. úgy szeretné áthelyezni székhelyét Olaszországba, hogy közben a magyar törvények hatálya alá eső cég maradjon.
A vállalat álláspontja szerint ők uniós társaságnak tekinthetők, nem pedig magyarnak, így a római szerződés lehetőséget ad arra, hogy bármely uniós tagállamba áthelyezzék székhelyüket. A lapnak egy brüsszeli szakértő úgy nyilatkozott, hogy egy, a cég számára kedvező döntés minden bizonnyal megmozgatná az adószakértők fantáziáját.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








