A jelenlegi forint-euró árfolyam stabilizálódása 480 millió forintnyi plusz terhet jelenthet a költségvetés számára, mert a 2007-2013 közötti ciklusra lehívható uniós támogatások ebben az esetben az előzőekben kalkuláltakhoz képest megrövidülnek - írja a Magyar Hírlap.
2007 és 2013 között hazánk 22,45 milliárd euró fejlesztési forrás lehívására válik jogosulttá, melyet a kormány euróban hívhat le, a nyertes pályázóknak azonban forintban folyósít. Ezt az összeget a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség 265 forintos árfolyamon számolta át, s így közel 6 875 milliárd forinttal kalkulált.
Az uniós pályázati pénzek az euró tegnapi, 246 forintos árfolyamával számolva azonban 480 milliárd forinttal kevesebb forrást jelentenek most, amelyet a kormány szükség esetén a központi költségvetés céltartalékából fedez majd.
A fejlesztési ügynökség szerint egyelőre nincs ok az aggodalomra, s a pályázati pénzekre kialakított költségvetés átalakítására, hiszen a hét plusz két éves fejlesztési időszak elején az árfolyamok csak kismértékben befolyásolják a forintban meghatározott keretet.
Amennyiben a későbbiekben nettó árfolyamveszteség keletkezne azt az előbb említett központi költségvetési céltartalékból fedezik majd, az esetleges árfolyamnyereséget pedig további programfinanszírozásra használják majd fel.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








