Havi 20 munkanappal számolva 10 ezer forint lehet a fővárosban bevezetendő, behajtásonként 400-500 forintos dugódíj összege. A zónából naponta többször ki-be közlekedőknek viszont még ennél is nagyobb költséggel kell számolniuk. Sok a megválaszolatlan kérdés, például az, milyen kedvezményt kapnak a zónán belül élők, az ott található üzletek, és milyen veszteséget kell elszenvedniük a körgyűrűn belül lévő nagy bevásárló központoknak.
Továbbra is bizonytalan a főváros vezetése abban a kérdésben, hol húzzák meg a határát a dugódíjjal terhelt övezetnek. Az egyik verzió szerint a Hungária-gyűrű, a másik szerint a nagykörút lenne a zónahatár. Tarlós István főpolgármester csütörtöki tájékoztatása szerint az övezetben lakók mentesülnének a díjfizetési kötelezettség alól - hasonlóan a parkolási díjakhoz. Ez sovány vigasz a céges autóval járók, valamint a zónán belüli, vagy oda szállító vállalkozások, illetve azon szülők számára, akik külső városrészekben laknak, de a gyűrűn belülre jár bölcsődébe, óvodába, iskolába a gyermekük.
A főpolgármester szerint is a legnehezebb feladat az lesz, hogy meghatározzák a kedvezményezettek körét. Amennyiben az említett körre semmilyen kedvezmény nem vonatkozik, akkor az egyszerű haza, vagy munkahelyre történő eljutás és az áruszállítás is jelentős költségnövekedést jelent. Havi 20 munkanappal és napi egyszeri belépéssel számolva ez 10 ezer forint lehet. Január végén röppent fel a hír, hogy a fővárosi önkormányzat komplex javaslatcsomagot terjesztett a kormány elé a BKV finanszírozási gondjainak megoldására.
Az Index értesülései szerint a nyolcféle javaslat egyike volt, hogy havi 10 ezer forintos általános dugódíjjal sarcolják meg az autósokat. A dokumentumban lévő számítások szerint a bevezetést követően a 600 ezer fizetésre kötelezett - 50 százalékos fizetési hajlandóságot és 10 százalékos autóletételt feltételezve - egy év alatt 32 milliárd forintot fizetne be a kasszába. Az átalánydíjat Tarlós István sem támogatta, ellenben a Nemzetgazdasági Minisztérium igencsak jó lépésnek tartotta. A behajtásonként 400-500 forintos sarc munkanaponkénti használat esetén minimum 10 ezer forintot tesz ki, de az áruszállítás speciális eseteiben - például a gyógyszertárak napi többszöri rendeléseinek kiszállítása - akár ennek a többszöröse is rúghat. (Mindez a személyautóval és 3,5 tonna alatti teherautóval közlekedőkre igaz. Nagyobb járművek esetében eddig is volt díjfizetési kötelezettség és több, csak engedéllyel megközelíthető területi egység, ezek átalakításáról egyelőre nincs szó.)
A Hungária gyűrű, mint külső határ miatt több lakótelep és jelentős lakóövezet is a zónán belülre kerül, ahol már a parkolási időszak is "korlátozza" a hazaérkezés ideális időpontját. A dugódíj bevezetésével a parkolási fizető zónák mérete nem fog csökkenni, hanem a korábban elfogadott határozatok alapján már azt megelőzően is növekedni fog. Az sem jelent feltétlenül megoldást, ha nem 24 órás lesz a díjfizetési időszak. Sok helyre ugyanis nem lehet hajnalban, vagy éjjel szállítani.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A bevásárlóközpontok forgalmára is minden bizonnyal hatást gyakorol majd a dugódíj. A budai oldalon levők közül kettő - a Széna téri, illetve Alkotás utcai - éppen a zónán kívülre esik, míg a Fehérvári úti parkolója csak a zónán belülről közelíthető meg. Ugyanez a helyzet a Rákóczi híd pesti hídfőjénél elhelyezkedő általános és szakáruházakra is, míg a Kerepesi útra épített - ingyenes parkolási lehetőséget biztosító - áruház már egyértelműen a Hungária gyűrűn belül található.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








