A Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2026-os költségvetését és a jövő évi folyószámlahitel-keretről szóló szerződést.
Bécsbe mennek a legtöbben még a nyáron is, de népszerű a horvát főváros, valamint közép-európai célállomások is.
A nyári szezonra jelentősen megnövekedett az utazási kereslet a magyar lakosság közében is, amit a FlixBus is aktív bővítésekkel követ: idén nyáron átlagosan napi 240 zöld busz fordul meg Budapest különböző állomásain. Ez a forgalom nemcsak az év többi hónapjához viszonyítva kiemelkedő, de az előző nyárhoz képest is közel 12%-os növekedést jelent.
A FlixBus Magyarországról jelenleg összesen 19 ország 286 városába kínál közvetlen összeköttetést, ezzel a főváros a Flix hálózat egyik fontos csomópontjává vált Európában. A Budapestet is érintő, összesen 54 nemzetközi vonalon a legtöbb foglalás idén nyárra jellemzően a szomszédos országok fővárosaiba érkezett.
Legnépszerűbb úticélok Budapestről:
- Bécs (átlagosan napi 33 csatlakozással)
- Zágráb (átlagosan napi 8 csatlakozással)
- Krakkó (átlagosan napi 8 csatlakozással)
- Ljubljana (átlagosan napi 8 csatlakozással)
- Prága (átlagosan napi 8 csatlakozással)
Ezek az úticélok nemcsak kulturálisan vonzóak, de a rövidebb utazási idő és a kedvező árak miatt is különösen népszerűek az utazók körében. A többség akár egy hosszú hétvégére is útnak indul ezekre a helyekre, hiszen a közvetlen, – gyakran éjszakai - járatok kényelmes és fenntartható alternatívát kínálnak a saját autós vagy repülős utazás helyett.
A nyári menetrendben új vagy sűrített járatok is segítik a kényelmes és fenntartható utazást, különösen a tengerpartra tartó, nagyobb eseményekhez és nagyvárosokhoz kapcsolódó vonalakon. Horvátország népszerű üdülővárosai közül 19 elérhető a Budapestről és Siófokról induló FlixBus járatokkal.
Budapest stabil regionális központként működik a FlixBus hálózatában, és a kereslet alakulása azt mutatja, hogy a kényelmes és közvetlen nemzetközi távolsági közlekedés egyre fontosabb szerepet tölt be a magyar utazók életében. A FlixBus célja, hogy stabil, bővíthető hálózattal szolgálja ki ezt a növekvő igényt. A nemzetközi utazások iránti folyamatosan növekvő érdeklődés alapján úgy hisszük, hogy a belföldi hálózat fejlesztése támogathatja a helyi turizmust és mobilitást, élénkítheti a gazdaságot, és hozzájárulhat Magyarország vonzó turisztikai célpontként betöltött szerepének erősítéséhez
– mondta Michal Leman, a FlixBus kelet-európai régiójának vezetője.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Vidéki városok szerepe a hálózatban
A vállalat folyamatosan törekszik rá, hogy további magyarországi nagyvárosok is kiemelt szerepet kapjanak a nemzetközi hálózatban. Jelenleg Budapest után a legtöbb csatlakozás Győrből érhető el, innen indulva is népszerű úticél Bécs, de sokan Pozsonyba vagy a közeli Partnorf Designer Outlerbe utaznak. A nyári szezonban Siófokon is kiemelt a FlixBus forgalom, naponta akár 17 zöld busz is megáll az állomáson, innen a legtöbben Horvátország vagy Szlovénia felé utaznak.
Idén tavasszal pedig Kecskemét is újra bekapcsolódhatott a FlixBus nemzetközi hálózatába, hiszen áprilistól három új járat indult Kecskemét érintésével: heti hat alkalommal Szerbia, illetve heti három alkalommal Franciaország irányába, így összesen 23 város vált közvetlenül elérhetővé a megyeszékhelyről.
Kedvezünk az aktív kikapcsolódás szerelmeseinek
A kerékpáros turisták számára is vonzóbbá vált a buszos közlekedés: júniustól a kerékpárjegy ára mindössze 999 Ft, ennek köszönhetően pedig érezhetően nőtt a bicikliszállítás iránti igény, tavaly júniushoz képest a kedvezmény bevezetése utáni hónapban majdnem 37%-kal több kerékpárt szállítottak járatainkon. A legtöbb kerékpárjegy Bécs irányába fogy, ami nem meglepő, hiszen az osztrák főváros kiváló kerékpáros infrastruktúrával és népszerű túraútvonalakkal várja az aktív kikapcsolódás híveit.
A nyári menetrend összehasonlítva az év többi részével több tucat új indulást és megerősített kapcsolatot tartalmaz– mindezt annak érdekében, hogy a belföldi és nemzetközi utazók is könnyedén elérjék kedvenc városaikat, tengerpartjaikat vagy fesztiválhelyszíneiket. A FlixBus a Magyarországra érkezők számára is igyekszik kedvezni, a Sziget Fesztivál és a Formula-1 Magyar Nagydíj idejére is megerősíti főbb vonalait, sűrűbben fognak járatok közlekedni Berlin, Prága és Bécs irányából is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








