Jövő hét elejétől ugyan jelentősebb átalakulás indulhat Európa időjárásában, karácsony nagy részén még enyhe maradhat az idő.
Kevesen tudják, de Egyiptom ősszel, télen egy sokkal barátságosabb arcát mutatja a látogatóknak: a hőmérséklet kellemes, a turistalátványosságok kevésbé zsúfoltak, ár-érték arányban pedig még mindig az egyik legjobb, Európához közeli ország. Egyiptom nagyon számít a turistákra, és szakmai szervezetek sokat tesznek azért, hogy a két ország kapcsolata tovább erősödjék, ezért is hívták meg a magyar utazási szakma képviselőit egy B2B workshopra Kairóba.
Egyiptom az egyik legnépszerűbb úti cél a magyarok körében, 2019-ben, a Covid előtti utolsó békeévben 120 ezer honfitársunk kereste fel az afrikai országot, és az idén várhatóan közel hasonlóan sikeres évet zárnak: a három évvel ezelőtti eredmények 90 százalékát várják. Egyiptom a téli szezonban a Vörös-tenger melletti népszerű üdülőhelyek – Hurghada, Marsa Alam, Sharm el Sheikh – mellett olyan úti cél, amely egyike a Világ legfontosabb kulturális és történelmi látnivalóit kínáló országoknak, arról nem is beszélve, hogy ár-érték arányban szinte verhetetlen. A szakmai szervezetek sokat tesznek azért, hogy a két ország kapcsolata tovább erősödjék, ezért is hívták meg a magyar utazási szakma képviselőit egy B2B workshopra, és Amr Elkady, az Egyiptomi Turisztikai Hivatal vezetője kifejezte abbéli reményét, hogy a jövőben a tengerpartok mellett a magyar utazók az ország kulturális értékeit is jobban megismerik.
Még az esemény előtt Kairóban megtartotta éves közgyűlését a MUISZ, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége, melyben az elmúlt évet, a Szövetség által elért eredményeket értékelték. A pandémia utáni világban a tapasztalat szerint egyre több helyen számítanak a magyar turistákra, számos ország turisztikai hivatala kezdeményez találkozót a magyar szövetséggel – ahogy most tett Egyiptom is.
A közgyűlésen kiderült, hogy az ECTAA-val, az Európai Utazási Irodák Szövetségeinek ernyőszervezetével, melynek a MUISZ is tagja, szintén folyamatos az együttműködés. A témák között szerepel többek között a határokon átnyúló szolgáltatásokhoz kapcsolódóan a vagyoni biztosítékok kérdésköre, annak érdekében, hogy ha nem Magyarországon, hanem más európai országban bejegyzett utazásszervező szolgáltatásait veszi igénybe az utas, azonos védelemben részesüljön. A szakma ugyancsak fontosnak tartja, hogy ne csak az utazásszervezők, de a légitársaságok is rendelkezzenek felelősségbiztosítással, hogy ha az utas repülőjegyet vásárol, ne veszítse el a pénzét egy esetleges csődhelyzet esetén.
A szervezet emellett rendszeresen egyeztet a hazai döntéshozókkal, hogy Budapest turisztikai attrakciói egy városnézés során könnyebben megközelíthetőek legyenek turistabuszokkal és ezáltal bemutathatóak a külföldi turisták számára.
Megoldás a munkaerőhiányra
A Covid által megtépázott, munkaerőhiányos szektor problémáira nyújthat megoldást a közgyűlésen is ismertetett, a Magyar Turizmus Akadémián januárban induló utazási irodai képzés, ahol a tervek szerint olyan szakembereket nevelnek ki, akik aztán gyorsan és sikeresen el tudnak helyezkedni az utazási irodai szektorban – erről részletesebben is beszélt a Pénzcentrumnak adott interjúban a MUISZ elnöke, Molnár Judit.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A jogi, közgazdaságtani alapismeretek átadásán túl a fókusz a digitalizáción lesz, mutatja ezt a kurzus elnevezése is: Utazási irodai értékesítés a digitalizáció világában, de tanulhatnak a leendő hallgatók tárgyalástechnikát és kommunikációs alapfogásokról is. Az elnök elmondása szerint a pandémia utáni időszakban egyre többen fordulnak utazási irodákhoz utazásuk megszervezésének kérésével, ezért szükség van jól képzett, elhivatott szakemberekre a szektorban.
Címlapkép: Pénzcentrum
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








