2 °C Budapest
Elképesztő kimutatás a SZÉP-kártyákról: rengeteg magyar verte el itt a pénzét

Elképesztő kimutatás a SZÉP-kártyákról: rengeteg magyar verte el itt a pénzét

2021. október 15. 12:33

A belföldi turizmus egyik fontos szegmensében, a hazai fürdők népszerűsítésében is fontos szerepe van már a SZÉP kártyának. A Magyar Fürdőszövetség szerint a magyar családok szívesen pihennek, töltődnek fel fürdőkben, uszodákban vagy olyan szállodákban, ahol fürdőhelyi szolgáltatás is van. Mindezt bizonyítja az is, hogy az elmúlt tíz év alatt a legnagyobb kibocsátónál a kártyabirtokosok közel 44 milliárd forint értékben költöttek rekreációs, főként fürdőhelyi szolgáltatásra.

Amikor az OTP Pénztárszolgáltató 10 éve bevezette  a SZÉP-kártyát, a magyar fürdők a hazai lakosság számára a korábbinál még elérhetőbbé váltak. A SZÉP-kártya felhasználási körébe ugyanis a kezdetektől beletartozott a fürdőbelépő. A magyar munkavállalók az elmúlt 10 év alatt összesen több mint 1000 milliárd forintnyi feltöltést kaptak OTP SZÉP kártyáikra, ebből mintegy 44 milliárd forint értékben költöttek fizikai közérzetet javító szolgáltatásokra, főként fürdőkben.

A magyar turizmus egyik , nemzetközi szinten is kiemelkedő szolgáltatása a hazai fürdőkultúra. A fürdőzés belföldön is egyre népszerűbbé vált az elmúlt 10 év során, legyen az akár egy vidéki wellness hétvége, akár valamelyik budapesti történelmi fürdő felkeresése. A tendenciát nagyban erősítette a SZÉP-kártya. Eleinte csak a szabadidő zsebről lehetett a fürdőkben fizetni, majd 2013 nyarától egy jogszabályváltozásnak köszönhetően már mindhárom zsebből megvásárolható a fürdő- és strandbelépő.

A jogszabályváltozással járó keresletnövekedést a Magyar Fürdőszövetség tapasztalatai is visszaigazolják.

A fürdők egyre növekvő népszerűségét igazolja, hogy ezeken a helyeken 2013 óta évente átlagosan 21%-kal többet költöttek a magyar munkavállalók az előző évhez viszonyítva, illetve kiemelkedőek voltak a  a 2013-as és 2019-es évek, mikor az átlagosnál is nagyobb növekedést tapasztaltak a fürdők SZÉP-kártya forgalmában.

A szövetség adatai szerint a 2019-es esztendőben 30-40 %-kal nőtt a fürdőhelyek SZÉP-kártyás forgalma, de van olyan kelet-magyarországi fürdő, ahol 64%-os volt a növekedés az előző évhez képest. A Magyar Fürdőszövetség tapasztalatai szerint főként azon fürdőknél váltanak be SZÉP-kártyás juttatásokat, amelyeknél a belföldi vendégkör számít elődleges célcsoportnak, valamint ahol szálláshely szolgáltatás is kapcsolódik a fürdőhelyi szolgáltatáshoz. A fürdők visszajelzései alapján a vendégek szeretik, ha SZÉP-kártyával is fizethetnek a szolgáltatásokért, főként, ha az adott helyen egyszerre több zsebből, sokoldalúan tudják felhasználni juttatásaikat (fürdőszolgáltatás, szállásdíj, vendéglátás).

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ez lenne a magyarok új őrülete: hasznos hobbi törhet be a piacra

Most néhány kattintással bárki madárodú örökbefogadóvá válhat - ezzel bepillantást nyerve tollas barátaink magánéletébe.

Új őrület hódít a magyarok körében: teljesen rákattantak ezekre az italokra

A hazai kézműves sörök világa hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt évtizedben - a sörkedvelők legnagyobb örömére.

Magyarok milliói vágják maguk alatt a fát: csúnyán ráfizethet, aki így fűt 2022 telén

A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.

Megszólalt a magyar befektetési guru: a profit ne a cél, hanem az eszköz legyen

A panelbeszélgetésen megvitatták, hogy mi számít a befektetőnek, mi a fejlődés alapja, illetve hogy mi az alapja a hazai vállalkozásoknak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. november 27. vasárnap
Virgil
47. hét
November 27.
Advent (1.)
November 27.
Nemzetközi Aura nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
Private Investor Day 2022/2.
Vegyen részt INGYENESEN a PID2022 kóddal!
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2022. november 26. 19:16