22 °C Budapest
Ezekkel a praktikákkal húznak le a szállodákban, panziókban

Ezekkel a praktikákkal húznak le a szállodákban, panziókban

2016. augusztus 12. 05:49

Nem olyan a szállás, mint a katalógusban? Nincs tengerre néző kilátás? Többféle trükkös átveréssel találkozhatunk a nyaralás alatt a szálláshelyeken. Összegyűjtöttük, mire panaszkodtunk az elmúlt években és utánajártunk annak is, hogy mitévők legyünk, ha mi kerülünk ilyen helyzetbe.


Bár nem mondható gyakorinak, de minden évben érkeznek panaszok a szállásokkal és az utazási irodákkal kapcsolatban a fogyasztóvédelemhez. Több alkalommal jelentették már például, hogy nem megfelelő a szoba minősége, vagy koszos az apartman, esetleg hiányoznak a hirdetésben ígért felszerelések. De akadnak persze olyanok is, akik a szálláshely lemondásával kapcsolatban ütköznek valamilyen problémába.

Érkezett már beadvány az interneten vásárolt szállással kapcsolatban is:

A weboldalon lévő hirdetésben feltüntetett elérhetőségen felvették az állítólagos szállással a kapcsolatot, a vouchert ki is nyomtatták, majd miután megérkeztek a horvát szálláshoz, kiderült, hogy azok nem tudnak az egészről semmit, a fogyasztó nem velük folytatott levelezést. (Valószínűsíthető, hogy csalók hirdették meg a szállást a weboldalon, mert utána egyből eltűnt a hirdetés.)

- tudta meg a Pénzcentrum a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól (NFH).

Hogyan előzhetjük meg a bajt?

A fenti tapasztalatok alapján fontos, hogy mindig előre tájékozódjunk a lemondás feltételeiről. Az utazási irodákkal kötött szerződésekben ezt a törvény szabályozza, de szállásfoglalás esetén ezeket a feltételeket a szálláshely határozza meg.

A foglalás előtt mindig olvassuk át az általános szerződési feltételeket, és minden közzétett információt, ami a szállásra, a szobákra, a szolgáltatások elérhetőségére és az étkezésre vonatkozik. Azért, hogy később legyen bizonyítékunk, érdemes az információkat és a visszaigazolásokat lementeni, kinyomtatni. A szálláshelyeken tapasztaltakat pedig lefényképezni, esetleg videóra venni.

Jó, ha tudjuk, hogy a szállásadó köteles minden ésszerű információt megadni, ahhoz, hogy a megfelelő döntést hozhassuk. Ellenkező esetben a megtévesztés gyanúja merülhet fel.

Mit tehetünk, ha minket húztak csőbe?

Megtévesztő (tisztességtelen) kereskedelmi gyakorlat gyanúja esetén, a lakóhelyünk szerint illetékes megyei (fővárosi) kormányhivatal fogyasztóvédelmi szervhez fordulhatunk a panaszbejelentéssel - tudtuk meg az NFH-tól.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

Fontos tudnunk, hogy a hatóság jogsértés esetén a vállalkozással szemben alkalmaz szankciót, arra nem kötelezheti, hogy a szolgáltatás díját arányosan csökkentse, illetve, hogy a kárunkat megtérítse.

Amennyiben a szálláshely vagy az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások nem felelnek meg az előzetes tájékoztatásnak, vagy szerződéses feltételeknek, úgy - hibás teljesítésre hivatkozva - követelhető a szolgáltatás díjának arányos csökkentése. Persze csak akkor, ha az adott szolgáltatást nem saját elhatározásunkból nem vesszük igénybe.

A követelhető összegek megállapítása során mindig a szolgáltatásért fizetett díjból kell kiindulni, az pedig mérlegelés tárgyát képezi, hogy a díj hány százalékát fogja az utas visszakapni

- tette hozzá az NFH.

Abban az esetben, ha nem tudunk megállapodni a szállodával vagy utazási irodával, akkor a békéltető testülethez vagy a bírósághoz fordulhatunk. A békéltető testület egy alternatív vitarendezési fórum, melynek célja, hogy a felek között egyezséget hozzon létre. A békéltető testületi eljárást gyorsasága és költségkímélőbb jellege miatt lehet jobb választás.

A szálláshellyel kapcsolatban felmerült problémákat - különösen külföldön - rögtön, még az utazás alatt jelezzük az utaskísérőnek vagy a helyszíni szolgáltatónak. Az utaskísérő a bejelentést köteles jegyzőkönyvbe venni, és ennek az egyik példányát átadni nekünk, illetve a panaszunkról az utazásszervezőt is haladéktalanul tájékoztatnia kell. Amennyiben külföldön ér minket a kellemetlen meglepetés az Európai Fogyasztói Központ (EFK) magyarországi szervezetének jogi segítségét kérhetjük.

NEKED AJÁNLJUK
Több ezer magyar szülő rontja el így a gyerekét: vigyázz, nehogy elkövesd ezt a hibát

Mi, magyarok nem vagyunk a toppon, ha pénzügyi tudatosságról van szó, pedig fontos lenne, hogy jó példával járjunk gyermekeink előtt is.

Ismét zsebbe kell nyúlnia a magyar szülőknek: súlyos kiadás vár rájuk a következő hónapokban

Az infláció miatt a szülőknek a zsebpénz politikájukat is át kell gondolniuk, hiszen minden drágul, így bizony a zsebpénzt is emelni kellene.

Ők azok, akik a válságból is profitálnak: keveseknek jön be, de nagyot kaszálnak majd

Pistyur Veronika szerint a válságban erős üzleti tervek is születhetnek, hiszen jobban figyelünk, és reagálunk, mint akkor, ha kényelem van.

Rengeteg magyar kedvenc terméke tűnhet el a boltok polcairól: óriási a baj, ennek nem látni a végét

Papírhiány, munkaerőhiány, az adózási rend változása mind hozzájárul ahhoz, hogy egyre nehezebb kiadni könyveket.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. október 6. csütörtök
Brúnó, Renáta
40. hét
Október 6.
A mosoly világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Portfolio Future of Finance 2022
Pénzügyeink 5, 10 vagy 20 év múlva? Új konferencia ad teljes képet.
EZT OLVASTAD MÁR?