Az autógyártásban, és különösen a sportkocsigyártásban egyre fontosabb a minél könnyebb és erősebb anyagok használata. Bár a legtöbb autógyár még messze áll attól, hogy az acélt illetve az alumíniumot felváltva 100%-ban speciális anyagokból építsék a kocsikat, azonban vannak gyártók, amelyek már ma is komoly pénzeket ölnek az extra könnyű anyagok kutatásába.
A nem mindennapi sportkocsikat gyártó Lamborghini rendelkezik az autógyárak közül az egyik legszélesebb körű ismeretekkel a kompozit anyagok területén. A cég ezt döntően a Washington állam egyetemével közösen, Seattleben felállított kutatólaboratóriumának köszönheti - írja a MotorAuthority.

Az olasz luxusautógyár először az 1980-as években Countach nevű modelljében használt kompozit anyagokat, a 21. században pedig teljesen általánossá vált modelljeiben az ultra könnyű, szénszállal erősített műanyagok beépítése. A 2008 és 2009 között mindössze 20 darabos szériában gyártott Renventon nevű szupersportkocsi karosszériáját például jelentős részt szénszálas anyagok használatával építették.
A nagyobb szériában készülő autóknál is jelentős szerephez jutnak az olaszoknál a modern építőelemek. A Murcielago 6,5 literes, 12 hengeres motorja ellenére mindössze 1650 kilogrammot nyom. A Gallardo könnyített verziója, a 2010-es Gallardo Superleggera esetében pedig közel 70 kilogrammot tud spórolni a Lamborghini a legújabb fejlesztésű anyagok használatával.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








