Megérkeztek a világ összesített autóértékesítési adatai 2010 első negyedévéről. A luxusautókgyárak között szoros küzdelem folyik a dobogós helyekért, az Audi a történelem során először verte meg a Mercedest, és ezzel befutott a második helyre.
A négy legelterjedtebb luxusautógyár (Audi, BMW, Lexus, Mercedes) együttesen közel 1 millió autót értékesített 2010 első negyedévében. A márkák között éles verseny folyik a vevők kegyeiért, a piaci elsőségért. A tavalyi évhez hasonlóan az idei év első három hónapja a BMW-nek sikerült a legjobban. A müncheni autómárka 265 809 kocsit tudott értékesíteni világszerte, és a várakozások szerint az idén megjelenő új ötös sorozat segítségével az év hátra levő részében is meg tudja őrizni a vezető helyét a luxusautó-márkák között.
Nem panaszkodhat a másik bajor gyártó, az Audi sem. A négykarikás márka 2010 első három hónapjában 25,9%-kal (264 100 darabra) tudta növelni eladásait az előző év azonos időszakához viszonyítva. Ezzel a történelem során először verte meg a másik nagy német riválisnak számító Mercedest, és foglalta el a presztízsmárkák képzeletbeli dobogójának második helyét. A stuttgarti gyár ugyanis "mindössze" 248 500 autót tudott eladni három hónap alatt - írja a MotorAuthority.
Az egyes piacokon a világátlagtól eltérő népszerűségnek örvendenek a márkák. Kínában az Audi fogy a legjobban, az összes értékesített Audi közel ötödét (51 449 autót) adták el a milliárdos népességű országban. Az Egyesült Államokban pedig a Mercedes a legkelendőbb, míg - köszönhetően hibrid modelljeinek - a Lexus a második a BMW és az Audi előtt.
Itthon is más a sorrend
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Bár az idei első negyedéves adatokat a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete még nem tudta közölni, a tavalyi egész éves adatokból kiderül, hogy idehaza az Audi a legnépszerűbb luxusautó. Az ingolstadti gyár termékéből 2009-ben 1141 darabot adtak el Magyarországon, míg a második BMW-ből 1100-at. A (2010 első negyedéves) világösszesítéshez hasonlóan a Mercedes itthon is csak a harmadik helyet tudta megszerezni tavaly 989 eladott autóval, míg a Lexus jócskán lemaradva (234 értékesített kocsival) a negyedik volt a magyar piacon.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








