2009-ben összesen közel 3.3 milliárd liter üzemanyagot adtak el a hazai töltőállomásokon a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) tagjai. A negyedik negyedévben a válság ellenére a gázolajfogyasztás még mindig növekedett (igaz csak minimális mértékben), a benzinfogyasztás viszont ismét jelentős mértékben csökkent.
Megérkezett a gazdasági válság az üzemanyagok piacára, a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) adatai szerint a tavalyi negyedik negyedévben 2%-kal csökkent Magyarországon a szervezet tagjai által eladott mennyiség. Ezt megelőzően csak egyetlen alkalommal, a harmadik negyedévben volt visszaesés (2.3%-os).
Az értékesített mennyiség a negyedik negyedévben 814 millió liter volt, míg az év során 3.3 mrd liter üzemanyagot adtak el a kutasok, ami stagnálást jelent a 2008-as adathoz képest. A benzin fogyasztás a negyedik negyedévben 4%-kal csökkent az előző negyedévi 5%-os visszaesést követően.
A megoszlást tekintve a dízel továbbra is tör előre, hiszen a benzinfogyasztás jelentős csökkenése ellenére a negyedik negyedévben gázolajból év/év alapon még mindig valamivel több fogyott (+0.2%). A MÁSZ által lefedett piac 52%-át az utóbbi üzemanyagfajta uralta. A dízel térnyerése az elmúlt években az Európa szerte megfigyelhető folyamat volt, a fent nevezett 52%-os hazai arány egyébként nem kiugróan magas érték a kontinensen.
A negyedik negyedévben 30%-kal csökkent a 98-as benzin fogyasztása, a teljes fogyasztáson belül a súlya így még marginálisabb lett.
A MÁSZ immár több mint ezer üzemanyag-kutat fed le az országban, adatai a piac 80-85%-át teszik ki, így a következtetések véleményünk szerint a teljes piacra vonatkozóan is levonhatóak.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Összeült helyzetértékelésre a két új NATO-tagállam vezetője
- Závecz: a legerősebb a Fidesz, de hat induló is megugorhatja a küszöböt az EP-választáson
- 34. idei BL-meccsén kapott ki először az FTC vízilabdacsapata
- A lengyel álláspont egyértelmű: Oroszországnak stratégiai vereséget kell szenvednie Ukrajnában – szakértők az Arénában
- Fonyódi buszmegállóban hagyott újszülött - nem megy börtönbe a szülőanya
- Olimpia - Kemény döntés az oroszok és fehéroroszok kárára