A szeptember fekete hónap volt az európai autókereskedők számára, mivel az elmúlt év kilencedik hónapjához képest 8,2 százalékkal, 1,304 millióra mérséklődtek az eladások a 27 uniós, valamint az Izlandot, Norvégiát és Svájcot felölelő három EFTA-országban - értesült a Világgazdaság.
Annak ellenére, hogy a szeptember hagyományosan erősebb hónap a nyári szabadságolások lezajlását követően, az 1998 óta legalacsonyabb múlt havi eladási szint arra utal, hogy a pénzügyi válság továbbra is meghatározó a piacon. Az EU15 országokban a visszaesés 9,5 százalékos volt, az EFTA-országokban 9,3, míg az új tagállamok forgalma 9,5 százalékkal bővült.
Nyugat-Európában még a forgalom csökkenése ellenére is 1,211 millió személyautó talált gazdára, míg a régióban a növekedése ellenére is csupán 93 275. Az eladott mennyiség leginkább Nagy-Britanniában mérséklődött, 419 ezerről 330 ezerre.
Magyarországon a múlt hónapban 13 248 autót helyeztek forgalomba, amely 3,57 százalékkal múlja alul a 2007. szeptemberi értéket. A Jato Dynamics megállapítása szerint az első három negyedéves szűkülés elérte a 6,54 százalékot, azaz szeptember végére az elmúlt év azonos időszakához képest 8416-al kevesebb, 120 327 kocsi kapott rendszámot.
A legtöbb kocsit a Suzuki adta el szeptemberben, 2343 darabot, s így 17,69 százalékos részesedést sikerült elérnie, azonban a három negyedéves értékesítése több mint háromezerrel maradt el a tavalyihoz képest. A szűkülő piacon a FIAT okozott meglepetést több mint 20 százalékos forgalomnövekedésével.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Bajnokok Ligája - a Bayern vezetőedzője a Wembleyben zárná a szezont
- Lányok Napja - csajos programok segítik a pályaválasztást
- Késnek a Kőbánya és az Örs vezér tér felé tartó buszok
- Vadonatúj gyorstöltőket helyez ki az MVM
- Az izraeliek kétharmada nem akar háborút Iránnal
- Ezt érdemes tudni: új lehetőséggel bővült az EgészségAblak