A szeptember fekete hónap volt az európai autókereskedők számára, mivel az elmúlt év kilencedik hónapjához képest 8,2 százalékkal, 1,304 millióra mérséklődtek az eladások a 27 uniós, valamint az Izlandot, Norvégiát és Svájcot felölelő három EFTA-országban - értesült a Világgazdaság.
Annak ellenére, hogy a szeptember hagyományosan erősebb hónap a nyári szabadságolások lezajlását követően, az 1998 óta legalacsonyabb múlt havi eladási szint arra utal, hogy a pénzügyi válság továbbra is meghatározó a piacon. Az EU15 országokban a visszaesés 9,5 százalékos volt, az EFTA-országokban 9,3, míg az új tagállamok forgalma 9,5 százalékkal bővült.
Nyugat-Európában még a forgalom csökkenése ellenére is 1,211 millió személyautó talált gazdára, míg a régióban a növekedése ellenére is csupán 93 275. Az eladott mennyiség leginkább Nagy-Britanniában mérséklődött, 419 ezerről 330 ezerre.
Magyarországon a múlt hónapban 13 248 autót helyeztek forgalomba, amely 3,57 százalékkal múlja alul a 2007. szeptemberi értéket. A Jato Dynamics megállapítása szerint az első három negyedéves szűkülés elérte a 6,54 százalékot, azaz szeptember végére az elmúlt év azonos időszakához képest 8416-al kevesebb, 120 327 kocsi kapott rendszámot.
A legtöbb kocsit a Suzuki adta el szeptemberben, 2343 darabot, s így 17,69 százalékos részesedést sikerült elérnie, azonban a három negyedéves értékesítése több mint háromezerrel maradt el a tavalyihoz képest. A szűkülő piacon a FIAT okozott meglepetést több mint 20 százalékos forgalomnövekedésével.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








