Mind népszerűbb az autót vásárlók körében a meghosszabbított garancia. Ma Magyarországon nagyjából minden hetedik, míg Nyugat-Európában minden harmadik gépjármű adásvételt meghosszabbított garanciával kötnek. A várakozások szerint e tekintetben nagyjából 2010-re érjük el a nyugati átlagot, miközben a szolgáltatás az autók piacáról folyamatosan átterjed az elektronikai és más tartós fogyasztási cikkekre is.
Egyre népszerűbb az autókereskedők és vásárlóik körében a meghosszabbított garancia szolgáltatása. Ma Magyarországon minden hetedik, míg Nyugat-Európában minden harmadik új, vagy hétévesnél nem régebbi autót meghosszabbított garanciával értékesítenek. Ez a tevékenység a magyar biztosítási piacon még viszonylag frissnek számít, de komoly érdeklődés mellett évről-évre nagyobb "szeletet" képvisel − jelentette ki a QBE Atlasz Biztosító vezérigazgatója.
Dénes Attila hozzátette, nem minden meghosszabbított autógarancia mögött áll biztosítótársaság, sok esetben egy-egy márka saját maga vállalja a garancia kockázatát. Az is jellemző, hogy bár a gyártói garancia mögött biztosítói háttér áll, erre nem hívják fel külön a figyelmet, hogy ezzel is az autómárka imázsát erősítsék. Ez ugyanakkor megnehezíti a piac méretének pontos meghatározását.
A QBE Atlasz nagyjából fél éve van jelen aktívan a biztosítások e területén, az eddigi tapasztalat bíztató. Az eltelt hat hónapban 60 millió forint értékű szerződést kötöttek. A kereslet dinamizmusa, valamint a külföldi tapasztalatok alapján a társaság ezen üzletágból származó bevétele 2010-re várhatóan eléri a félmilliárd forintot.
A garancia biztosítási alapú meghosszabbítása nem csak az autókereskedelemben népszerű. Egy ideje egyes, elsősorban mobil informatikai eszközöknél (notebookok, PDA-k, stb.) már lehetőség van ennek igénybevételére, és a szolgáltatás a tartós fogyasztási cikkek egyre szélesebb körénél elérhető.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








