4 évvel ezelőtt, amikor a Mecedes bevezette az amerikai piacra a luxusmárkájának számító Maybachet, az autóipar felhördült a hírre, mert elképzelhetetlennek tartotta, hogy a nem kevesebb mint 300 ezer dollárba (55,5 millió forintba) kerülő autócsodának helye lesz az amerikai piacon.
Ma a Maybach 62S nem kevesebb mint 400 ezer dollárért van forgalomban és időközben több versenytárs is megjelent az igazi luxusautók piacán, többek között a Volkswagen Csoporthoz tartozó Bentley, Bugatti és Lamborghini, de a vásárlók számára elérhető vált a BMW Csoport Rolls-Royce-a is.
A verseny természetesen ebben a szegmensben rendkívül nagy, mert már túllépjük a presztízsérték felső határát, így a vásárlói döntéseket sokkal nehezebb befolyásolni. A leggazdagabb 10 százalék körében az olyan vagyontárgyak, mint egy autó visszaminősülnek használati eszközzé, amelyet időnként lecserélünk, de különösebb gondot nem okoz a döntés meghozatala.
A luxuskategóriára ezért jellemző, hogy megpróbál maximálisan alkalmazkodni a vevői igényekhez, ezért akár komplex változtatásokat is hajlandó végrehajtani az gyártósorra kerülő gépjárműveken, ha a vevő arra igényt tart.
Így már egyáltalán nem meglepő, hogy a legtöbb forgalomba kerülő Ferrariba legalább 20-50 ezer dollár értékben építenek be személyre szabott szolgáltatásokat, olyan összegben, amelyből itthon több család számára is autót lehetne juttatni.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








