12 °C Budapest

Milyen autót ne vegyél, ha kedves az életed

Pénzcentrum
2007. április 23. 14:00

Csütörtökön hozta nyilvánosságra legújabb statisztikai felmérését az amerikai Insurance Institute for Highway Safety, amely szerint a vezetés, illetve az autó az elmúlt 11 év során egyre inkább biztonságosabbá válik.

2002 és 2005 között 79 halálos balesetet regisztráltak 1 millió 2001-2004-es autómodell közül, míg ez a szám 1990 és 1994 között 110 volt az 1989 - 1993-as modellekre vonatkozóan. Az intézmény szerint ennek a csökkenésnek egyrészt a biztonságosabb autó-kialakítás az oka, de nagy a szerepe az ESC-rendszereknek (elektronikus stabilitás-szabályozó rendszer) is.

A legkisebb halálozási rátával a General Motors Fortune 500-as, a Chevrolet Astro, az Infiniti G35 szedán, a BMW 7 szedán, valamint az Audi A4/S4 Quattro modellek rendelkeztek. A legkevésbé biztonságos kocsiknak pedig a Chevrolet Blazer kétajtós, kétkerék-meghajtásos, az Acura RSX, a Nissan 350Z, a Kisa Spectra, a Pontiac Sunfire, valamint a Kia Rio modellekk bizonyultak.

Összességében a közepes és nagy méretű luxusautók rendelkeztek a legkisebb halálozási rátával, míg a kisebb, négyajtós autók a legmagasabbal. Ugyanakkor Russ Rader az intézet szóvivője szerint ez még nem jelenti azt, hogy a nagyobb biztonságosabb is. A halálozási rátát befolyásolja az egyes tulajdonosok vezetési stílusa is.

Ugyanakkor az ESC-rendszerek már jóval nagyobb szereppel bírtak a baleset-megelőzésben, az intézmény egyéb kutatásai erre is rámutattak. Ezek a rendszerek általában azokban a balesetekben csökkentette a halálesetek számát, amelyekben a vezető elveszítette az irányítást a jármű felett.

Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?