Az elmúlt évek kiegyensúlyozott termelése után 2007-ben is folyamatos, stabil növekedést tervez a Magyar Suzuki Zrt. A gyártókapacitás 2004-ben megkezdett bővítésének fináléja lesz a 2007-es év a Suzuki számára, hiszen a 2008-ra tervezett 300 000-es évi gépkocsi darabszám legyártásához megfelelő technológiai és emberi erő bővítés az idei évben éri el csúcspontját. A bővítéshez szükséges anyagi eszközberuházás a gyár összes termelőüzemét érinti, de az idei év utolsó negyedévére tervezett új modell megjelenésére is jelentős összeget fordít a vállalat.
Az elmúlt évek beruházás-sorozata teremtette meg az alapot ahhoz a hosszú távú termelési tervhez, amelynek eredménye a 2008 végéig Magyar Suzukiban legyártandó évi 300.000 autó. 2004 óta a beruházás üteme és mértéke folyamatosan növekszik annak érdekében, hogy a termelés fokozatosan készülhessen fel az évi 300.000 autó gyártására. A tavalyi beruházás mértéke 50 milliárd forint feletti összeg, 2007-re pedig ezt meghaladó összeget tervez a vállalat, mely egyenletesen oszlik meg az 5 termelőüzem között, továbbá magában foglalja a beszállítóknál kihelyezett szerszámkészlet folyamatos bővítését és modernizációját.
A 2006-ban szalagról legördült közel 164 ezer darab autó 20%-os növekedést jelez 2005-höz képest a legyártott autók darabszámát tekintve, idénre pedig további 38 %-os növekedést tervez a vállalat. Az ehhez szükséges technológiai és eszközháttér megteremtése is évekre nyúlik vissza. A tavaly munkába állított 3000 tonnás prés után idén februárban kezdi meg próbaüzemét egy új, 5600 tonnás sajtológép a présüzemben, valamint újabb 250 robot érkezik a már meglévő 400-hoz a hegesztőüzembe. A kapacitásbővítés a gyár kommunális és kiszolgálóhelyiségeit is érinti: az üzemi étkező, az oktatótermek, az öltözők, a pihenőhelyiségek, valamint a vállalati parkoló is átalakításra, megnagyobbításra kerül.
A gyártási kapacitásbővítés a technikai és egyéb eszközberuházások mellett megköveteli a vállalat emberi erőforrásainak nagymértékű növelését is. A Magyar Suzuki Zrt. jelenleg 4800 főt foglalkoztat, ám a stabil növekedés érdekében további 1000 főt kíván felvenni a vállalat 2007-ben. A gyártási kapacitás pozitív hatásaként a beszállítói kör ezzel párhuzamosan bővül, s így munkát ad nem csupán a régióban, de a Magyarországon található kis- és középvállalatok számára is.
A kapacitásbővítés célja, hogy a lehető legjobb gyártási minőséggel, magas színvonalon szolgálja ki a Suzuki-vásárlók igényeit.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








