Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
Nemcsak a számítógépen, de a mobiltelefonon is szükséges védekeznünk az adatlopás, a hackerek vagy a nemkívánt tartalmak megjelenése ellen. Egy friss kutatás rávilágított, hogy bár a többség fontosnak tartja az adatbiztonságot, a válaszadók jóval kisebb hányada használ bármiféle adatvédelmi megoldást.
Európa szerte 2012 óta rendezik meg a netes fenyegetések megismertetését és a kiberbiztonsági tudatosság növelését célzó kampányt, az Európai Kiberbiztonsági Hónapot. A Yettel az októberben zajlott, egyhónapos kampány lezárásaként elemezte ügyfelei körében végzett nagymintás kutatását és most elindította új internetbiztonsági szolgáltatását.
Az ügyfelein végzett nagymintás országos kutatásából kiderült, hogy a személyes adatok biztonsága a válaszadók 61 százalékának prioritás. A megkérdezettek 40 százaléka érzi úgy, hogy tisztában van az internet veszélyeivel, a többiek bizonytalanok ebben. A többség maga (38%) vagy közeli ismerőse, hozzátartozója (30%) szembesült már valamilyen internetbiztonsági problémával, például vírussal, adatlopással vagy azzal, hogy gyermeke korának nem megfelelő tartalommal találkozott az interneten.
A felhasználók nagy többsége úgy gondolja, hogy az okostelefonokat is szükséges olyan biztonsági szoftverekkel védeni, mint amilyeneket a számítógépeken használnak: az állítással a megkérdezettek 68 százaléka teljesen vagy részben egyetért. Ennek ellenére míg laptopon vagy PC-n a válaszadók kétharmada, okostelefonon csupán 43% százaléka használ biztonsági szoftvereket. Bár leginkább a fiatalok vannak tudatában az internethasználat veszélyeinek, az okostelefonjukon még mindig alacsonyabb szintű védelmet alkalmazna.
Nekik is szól a november 22-től elérhető mobilinternet-biztonsági szolgáltatás, a Yettel NetPajzs, amely a Yettel mobilhálózaton keresztülmenő net-forgalmat szűri, azaz még azelőtt blokkolja a nem kívánt tartalmat, hogy az a telefonunkig eljutna. Működéséhez nincs szükség külön applikációra, a szolgáltatás aktiválása után automatikusan működésbe lép, majd a felhasználó egyénileg állíthatja be a kívánt biztonsági szintet, kizárandó tartalomtípusokat. Ez biztonságosabbá teszi az okostelefonos internetezést.
Az eszköz onosítja és letiltja azokat a gyanús weboldalakat, amelyek valószínűsíthetően kártevőket, kémprogramokat tartalmaznak vagy adathalász-gyanúsak. A szolgáltatásban le lehet tiltani a különböző nemkívánatos tartalmakat is, például szerencsejátékot, felnőtt tartalmat, vagy akár közösségi média weboldalakat. Mivel a szolgáltatás bármilyen a cég saját SIM-kártyájához megrendelhető – akár gyermek számára is –, így alkalmas lehet a kiskorúak okostelefonos netezésének biztonságosabbá tételére is.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Pénzcentrum nagy Boldogságtesztje 2022
Alig heverte ki a világ a pandémiát, februárban máris kitört az orosz-ukrán háború a szomszédunkban, emelkednek a vállalkozások és a háztartások energiaköltségei, nem mellesleg évtizedes rekordokat döntöget az infláció Magyarországon, egyes élelmiszerek pedig Európán belül nálunk emelkednek a legyorsabban. Egy ilyen mozgalmas, kiszámíthatatlan év végén kíváncsiak vagyunk hogy érzik magukat a magyarok, mi befolyásolja leginkább azt, hogy boldogok-e. Most elsősorban egy általános elégedettségi szintet értünk a fogalom alatt, kérdéseinkkel igyekeztünk lefedni egy átlagos élet minden szegmensét: munka, magánélet, közélethez való viszony. A tavalyi év után idén is felmérjük, boldog nép-e a magyar. Ha van 5 perced, és segítenéd a munkánkat, töltsd ki a Pénzcentrum nagy Boldogságtesztjét.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








