Izrael történetének legnagyobb piramisjáték-csalója, Michael David Greenfield mintegy 200 millió dolláros kárt okozott. A szálak Magyarországon futnak össze.
A szárazvirágok piaca komoly változásokon ment keresztül az elmúlt években. A Magyar Szárazvirág Kft. harmadik generációs képviselője, Magyar Kristóf elárulta, hogyan alkalmazkodnak a piaci trendekhez, az éghajlati kihívásokhoz és a generációváltás folyamatához, miközben új technológiákkal és stratégiákkal tartják életben a családi vállalkozást - írja a HelloVidék.
A Magyar Szárazvirág Kft. története több mint két évtizedes múltra tekint vissza, a családi összetartás és az innováció iránti elkötelezettség pedig végigkísérte útjukat. Magyar Kristóf, a cég értékesítési menedzsere, immár harmadik generációs képviselőként kapcsolódott be a vállalkozás életébe. A Covid-járvány és az éghajlatváltozás hatásai mellett az egyre változó vásárlói szokások és a generációváltás kihívásai is meghatározzák a mindennapjaikat.
„A Covid okozta gazdasági visszaesés különösen nagy kihívást jelentett számunkra, hiszen a szárazvirágok nem tartoznak az alapvető szükségletek közé” – emelte ki Magyar Kristóf. Az elmúlt években ugyanakkor erősödött az online vásárlások szerepe, ami új lehetőségeket nyitott meg a vállalat számára. Bár a hagyományos személyes vásárlás még mindig sokak számára elsődleges, az online rendelések térnyerése elengedhetetlen a fiatalabb generációk megszólításában.
Az idősebb generációk fokozatos háttérbe szorulása miatt a vállalkozásnak új utakat kellett keresnie. A temetkezési díszek korábbi dominanciája mellett a karácsonyi szezon egyre hangsúlyosabbá vált. „Idén különösen nagy érdeklődést tapasztaltunk az ünnepi időszakban, ami arra ösztönöz minket, hogy bővítsük termékpalettánkat és pontosabban reagáljunk a vásárlói igényekre” – mondta Kristóf.
Az éghajlatváltozás azonban tovább nehezíti a termelést. Az aszályos időszakok és a megnövekedett öntözési igény jelentős költségnövekedéssel járnak. Az import alapanyagok ára is kiszámíthatatlanul változik a szállítási költségek és az árfolyam-ingadozások miatt, míg a hazai termelés a technológiai fejlesztésektől függ. A gépesítés kulcsszerepet játszik a költséghatékonyságban, a betakarítás és a feldolgozás új módszereinek bevezetése pedig a termelékenység növelését célozza.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A vállalkozás ugyanakkor nemcsak a technológiában újít, hanem az oktatás területén is aktív. Szorosabb együttműködést alakítottak ki a mezőgazdasági szakképző intézményekkel, versenyek és bemutatók szervezésével támogatják a virágkötészet oktatását.
Ha érdekel a teljes cikk, a HelloVidék oldalán elolvashatod.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








