Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) hétfőn közölte, hogy maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is.
A szárazvirágok piaca komoly változásokon ment keresztül az elmúlt években. A Magyar Szárazvirág Kft. harmadik generációs képviselője, Magyar Kristóf elárulta, hogyan alkalmazkodnak a piaci trendekhez, az éghajlati kihívásokhoz és a generációváltás folyamatához, miközben új technológiákkal és stratégiákkal tartják életben a családi vállalkozást - írja a HelloVidék.
A Magyar Szárazvirág Kft. története több mint két évtizedes múltra tekint vissza, a családi összetartás és az innováció iránti elkötelezettség pedig végigkísérte útjukat. Magyar Kristóf, a cég értékesítési menedzsere, immár harmadik generációs képviselőként kapcsolódott be a vállalkozás életébe. A Covid-járvány és az éghajlatváltozás hatásai mellett az egyre változó vásárlói szokások és a generációváltás kihívásai is meghatározzák a mindennapjaikat.
„A Covid okozta gazdasági visszaesés különösen nagy kihívást jelentett számunkra, hiszen a szárazvirágok nem tartoznak az alapvető szükségletek közé” – emelte ki Magyar Kristóf. Az elmúlt években ugyanakkor erősödött az online vásárlások szerepe, ami új lehetőségeket nyitott meg a vállalat számára. Bár a hagyományos személyes vásárlás még mindig sokak számára elsődleges, az online rendelések térnyerése elengedhetetlen a fiatalabb generációk megszólításában.
Az idősebb generációk fokozatos háttérbe szorulása miatt a vállalkozásnak új utakat kellett keresnie. A temetkezési díszek korábbi dominanciája mellett a karácsonyi szezon egyre hangsúlyosabbá vált. „Idén különösen nagy érdeklődést tapasztaltunk az ünnepi időszakban, ami arra ösztönöz minket, hogy bővítsük termékpalettánkat és pontosabban reagáljunk a vásárlói igényekre” – mondta Kristóf.
Az éghajlatváltozás azonban tovább nehezíti a termelést. Az aszályos időszakok és a megnövekedett öntözési igény jelentős költségnövekedéssel járnak. Az import alapanyagok ára is kiszámíthatatlanul változik a szállítási költségek és az árfolyam-ingadozások miatt, míg a hazai termelés a technológiai fejlesztésektől függ. A gépesítés kulcsszerepet játszik a költséghatékonyságban, a betakarítás és a feldolgozás új módszereinek bevezetése pedig a termelékenység növelését célozza.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A vállalkozás ugyanakkor nemcsak a technológiában újít, hanem az oktatás területén is aktív. Szorosabb együttműködést alakítottak ki a mezőgazdasági szakképző intézményekkel, versenyek és bemutatók szervezésével támogatják a virágkötészet oktatását.
Ha érdekel a teljes cikk, a HelloVidék oldalán elolvashatod.
Vallott a 2025-ös X-Faktor győztese: erre költi 36 milliós nyereményét a raktárosként dolgozó Belano
Belano megnyerte az idei X-Faktort, és a győzelemmel járó 36 millió forintos nyereményét nem luxusra, hanem tudatosan a zenei karrierjére fordítja.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








