Az OTP Bank felhívta a figyelmet arra, hogy az ünnepi időszakban az adathalászok különösen aktívak.
A magyarok több mint harmada lepte meg okostelefonnal a szüleit a pandémia alatt, hogy ne csak hallják, hanem videón is láthassák egymást – ez derült ki egy több mint ezerötszáz választ összesítő online felmérésből. Ennek köszönhetően a megkérdezettek harmada többet is beszélt a szüleivel az elmúlt évben, mint korábban. Továbbra is a telefonálás a legnépszerűbb kapcsolattartási forma a szeretteinkkel, azonban a válaszadók több mint fele (51,8%) videóhíváson keresztül látja leggyakrabban a szüleit, míg negyedük a közösségi oldalon beszélget velük. A közelgő anyák napját azonban a többség már nem online ünnepli meg, 51 százalék személyesen tervezi felköszönteni édesanyját.
Arra kereste a választ a Huawei Technologies Hungary online felmérésében, hogyan tartották az emberek a kapcsolatot a szeretteikkel, főképp a szüleikkel a járványhelyzet miatti korlátozások alatt. Mennyit és hogyan beszélgettek és az okoseszközök adta lehetőségek – mint például a videótelefonálás, a különféle online csevegő programok, vagy a közösségi oldalak – közelebb hozták-e a családot.
A járvány hatására többet beszélünk a szüleinkkel
A felmérés szerint a válaszadók 81,4 százaléka továbbra is telefonon beszél szüleivel. A kitöltők több mint fele (51,8%) videóhívást indítva, míg majd ugyanennyien (51%) írásban, valamilyen üzenetküldő alkalmazáson keresztül kommunikálnak. Alig negyedük (26%) írásban, a közösségi oldalakon tartják a kapcsolatot, míg 24 százalékuk maradt a személyes találkozásnál. A két legkevésbé preferált mód az SMS és az e-mail, előbbit a válaszadók 7, utóbbit alig 3 százalékuk használja.
A pandémia hatására nemcsak a videótelefonálás, hanem általában a kommunikáció gyakorisága is nőtt: a válaszadók mintegy negyven százaléka többet beszél szüleivel, mint a járvány előtt. Érdekes adat, hogy a tavaly tavaszi és az idei karantén időszak érdemben nem befolyásolta a kommunikáció gyakoriságát, 62 százalékuk ugyanannyit, ám közel 10 százalékuk még többet is beszél szüleivel, mint előtte. Ezen kívül az is kiderült, hogy közel 60 százalékuk legalább hetente egyszer bekapcsolt kamerával hívja fel szüleit. A válaszadók szüleinek közel felének már korábban is volt okostelefonja, azonban 36 százalékuk kifejezetten ezért vásárolt nekik erre alkalmas eszközt.
A válaszokból kiderült, a szülők negyede már ismeri és használja is a legnépszerűbb csevegőprogramokat, ám 41 százalékuk még csak most ismerkedik az alkalmazásokkal és azok használatával. Vannak, akiknek az eszközhasználatban kellett segítség (16%), míg mások az alkalmazáson belüli funkciókkal álltak hadilábon (8%).
Itthon nem divat az online szülinap, elmarad az online anyák napja is
A bezártság okozta kényszerhelyzet újraértelmezte a családi összejövetelek fogalmát. Legtöbben (72%) közös videókonferenciát szerveztek, hogy a család minden tagja egyszerre lássa egymást. Sőt, a válaszadók tizede közös online étkezésekkel helyettesítette a vasárnapi ebédeket. Az online családi esemény szervezése nem hozza lázba a válaszadókat, minden második ember nyilatkozott úgy, hogy nem szeretnének így, online együtt lenni. 23 százalékuknál azonban már legalább egyszer összejött így a család. Alig 7 százalék rendszeresítette az online találkozókat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A nagy családi ünnepségek is elmaradtak, a válaszadók alig 8 százaléka szervezett online születésnapot édesanyja, vagy édesapja számára. Sőt, egyes családoknál előre felvett videóüzenetekkel köszöntötték fel az ünnepeltet.
A közelgő anyák napját a válaszadók már nem online tervezik megünnepelni, több mint 50 százalékuk úgy véli, a jelenlegi körülmények között már személyesen is fel lehet köszönteni édesanyjukat.
Rendkívüli! Jön a Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárd forint lesz a főnyeremény, ilyen még nem volt
A Szerencsejáték Zrt. az Ötöslottóra építve különleges nyereményjátékot hirdet meg 2025 végére.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








