Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
Sokszor olyan munkát is elvállal, amit amúgy nem szeretne, mert szüksége van a pénzre Cseke Katinkának. Nagyon szeretne venni egy lakást a lányának, de nem lát rá esélyt, hogy a közeljövőben ezt meg tudná tenni.
- felelte Cseke Katinka a Micsoda nők! című műsor műsorvezetőjének, Várkonyi Andreának arra a kérdésére, mi az, ami miatt leginkább stresszel. A színésznő kifejtette, egyedül nagyon nehéz összegyűjtenie a pénzt, sokszor olyan munkákat is elvállal, amit nem szeretne.
"15, 20, 30 milliós dologról beszélünk és bár azt gondolják, hogy ugye színésznő vagy, rengeteget keresel, ez nem igaz" - jegyezte meg Katinka. Csodálkozva arról is beszélt, társadalmi problémának látja, hogy még értelmiségi körökben is komoly nehézséget okoz az, hogy el kell valahogy indítani az életben a gyerekeket.
Spórolj okosan!
Cseke Katinkának igaza van, valóban sokan küzdenek Magyarországon hasonló problémával, ezt számos tanulmány is igazolja. Van azonban megoldás: rendszeres, akár kis összegű megtakarítás ugyanis sokat tehetünk gyermekünk jövőjéért.
Az LTP-be havonta befizetett összegek után ugyanis évente 30 százalékos (max. 72 ezer forint) állami támogatást kapunk, amivel 4 éves futamidő mellett akár 10 százalék feletti hozamot is elérhetünk. A Pénzcentrum kalkulátorának segítségével te is megnézheted, milyen LTP-termékkel járnál a legjobban. De nézzünk néhány konkrét példát:
Ha a családban ketten is félre tudnak tenni havonta 20 ezer forintot, akkor az OTP Lakástakarék Fix 4 csomagjával négy év alatt kétszer 1 242 228 forintot kapnának lakáscélra. Itt viszont számolni kell még a számlanyitási díjjal, ami kétszer 24 ezer forinttal terheli meg a családi büdzsét. Az OTP Lakástakarék Start 4-et választva viszont a számlanyitás díjmentes, ám négy év után valamivel kevesebbet, fejenként 1 172 313 forintot fordíthatnánk lakásvásárlásra. Az Aegon Kamat Fix Plusz 4-el négy év után egyenként 1 172 392 forinttal leszünk gazdagabbak, ha pedig az Erste Lakástakarék EgyOtthont választjuk, úgy négy év után kétszer 1 250 600 forinttal leszünk gazdagabbak.
Ha a megtakarítási idő nem 4, hanem 8 év, akkor ugyanilyen feltételek mellett (vagyis havonta kétszer 20 ezer forint átutalásával számolva) a Fundamenta Lakáskassza kétszer 2 727 069 forintot hoz a családnak, amiből már fedezni lehet az önerőt. Az OTP Lakástakarék Fix 8-cal kétszer 2 826 444 forint üti a markunkat, míg ha az OTP Lakástakarék Start 8-at választjuk, végül kétszer 2 506 068 forint lesz a miénk. Az Aegon Kamat Fix Plusz 8 nyolc év alatt 2 506 412 forintot hoz.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Hitelt is felvennél?
Az LTP segítségével néhány év alatt összejöhet egy kezdő tőke. Ez azonban a legtöbb esetben még nem elég, sokan nem tudják finanszírozni a lakást hitel nélkül. Nem könnyű viszont megtalálni a számunkra leginkább megfelelő konstrukciót, ráadásul a bankok ajánlatai között akár több milliós eltérések is lehetnek.
A Pénzcentrum kalkulátorával megnéztük, ha 15 milliót vennénk fel 15 évre, milyen ajánlatok közül választhatnánk. A teljes hiteldíj mutató (THM) alapján a K&H bank üzleti feltételű forint lakáshitele a legjobb választás. Így a havi törlesztőrészlet 100 018 forint lenne, a THM 2,63 százalék, és végül 18 132 909 forintot kéne visszafizetni.
Ha az MKB Kamatkövető Forint Lakáshitel - Kiemelt Plusz kondíciók ajánlatát választjuk, havonta102 066 forintos törlesztővel kell számolni, a THM 2,89 százalék, és a visszafizetendő összeg 18 446 597 forint. Az UniCredit lakáshitelét választva a havi törlesztő 103 039 forint, a THM 2,98 százalék, és a végösszeg 18 568 390 forint.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








