Idén az ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték.
A kétszeres világbajnok bűvész legújabb YouTube-sorozatában 100 Ft-ból „varázsolt” egy házat, amit egy rászoruló családnak ajándékozott. A két gyermeket nevelő, szerény körülmények élő házaspár a fináléig nem tudott semmit az egész akcióról. Teljes megdöbbenésben, könnyek között vették át új otthonuk kulcsait.
Hajnóczy Soma neve sok embernek ismerősen csenghet. A nemzetközileg is ismert bűvész gyakran áll társadalmilag érzékeny témák mögé. Volt, hogy hajléktalanoknak „varázsolt” pénzt és ételt, volt hogy a Bátor Táborban tanította bűvészkedni a gyerekeket, de rendszeresen adakozik rászoruló szervezeteknek is.
Legújabb kreatív projektjében – amelyet százezrek követtek a nagyobb videómegosztókon – Soma azt tűzte ki célul, hogy 100 Ft-ból vásárol egy házat. Ezt a látszólag lehetetlen elképzelést néhány hónap alatt meg is valósította. Nemzetközileg szerveztek már hasonló akciókat, amelyekben egy kis tárgyat csereberéltek el egyre nagyobbakra, de tudomásunk szerint itthon ilyen léptékben ez még senkinek sem sikerült.
Soma a sorozat első részében 100 Ft-ból vett egy egyszerű tollat, aminek készített egy reklámot, majd elárverezte azt. 130.000 Ft-ért sikerült eladnia. A befolyt pénzből ezután gyűjtői kártyacsomagokat vett, amelyeket az aláírásával már közel félmillió forintért értékesített. A kártyákat két Playstation 5 követte, ezekből 2 elektromos gitárt vásárolt, amelyeket 20 híres magyar zenésszel íratott alá. Többek között Azahriah, Presser Gábor, Geszti Péter, Majka, a Punnany Massif, Kiss Tibi, Hobo, Zorán, és Hooligans is szignózták a gitárokat.
A hangszereket, amelyek már több, mint 4 és fél millió forintért keltek el, két elektromos robogó követte. A robogókért kapott pénzből ezután a bűvész egy oldtimer Porschét vett, végül pedig egy maldív-szigeteki luxusutazást árverezett el. A projekt leforgása alatt összesen több, mint 16 millió forintot „kovácsolt” Soma a kezdeti százasból. Végül egy 100 négyzetméteres családi házat sikerült vennie a pénzből, amelyet egy rászoruló családnak ajándékozott.
Sokkoló volt látni, hogy korábban milyen körülmények között élt a család, akiket egy alapítvány segítségével választottunk ki
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- vallotta be Soma. A család nem sejtett semmit az egész akcióról. Az hitték, Somáék mindössze néhány játékot visznek a gyerekeknek ajándékba. Annál nagyobb volt a meglepődés és az öröm, mikor a bűvész elővett a házról egy képet, és felfedte látogatásának valódi okát. Az egész család mélyen meghatódva és örömmel fogadta a hírt.
“Pályafutásom egyik legszebb „bűvészmutatványát” jelentette ez számomra, hiszen egy család életét változtathattuk meg, felhívásomra pedig a követőim egy emberként mozdultak meg. A sorozat üzenete is innen ered: mindenki segítsen a saját eszközeivel ott, ahol tud, és úgy, ahogy tud. Nem az a lényeg, hogy mennyivel segítesz, hanem az, hogy segítesz, hiszen a jóság összeadódik, ahogy ezt a 100Ft-ból megvásárolt ház története is mutatja.” – fűzte hozzá az ötletgazda.
Az új településen egyébként tárt karokkal fogadták a családot. A polgármester személyesen is ott volt a ház átadóján és boldogan köszöntötte az új lakókat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








